Zalando biedt optie om Adidas-schoenen te personaliseren | RetailDetail

Zalando biedt optie om Adidas-schoenen te personaliseren

Zalando biedt optie om Adidas-schoenen te personaliseren
Shutterstock

Zalando heeft de ‘Miadidas’-tool toegevoegd aan zijn webshop, waardoor het voor klanten voortaan mogelijk is om schoenen van Adidas te laten personaliseren. Het is de eerste keer dat een externe verkoper die functie aanbiedt.

Enkel in Duitsland

Miadidas maakt al langer deel uit van het aanbod op de webshop van Adidas en laat klanten zelf de kleur en het gebruikte materiaal voor de schoenen bepalen. Ook korte boodschappen, zoals nummers of namen, kunnen worden toegevoegd aan de schoen. Op basis van 3D-foto’s krijgen klanten te zien hoe de schoen er uit zal zien. Bestellingen worden binnen de zes weken geproduceerd en opgestuurd naar de klant. Voorlopig is Miadidas op Zalando wel enkel in Duitsland beschikbaar.

 

Het is niet de eerste keer dat Zalando en Adidas samenwerken om een nieuwigheid te lanceren: eerder werd de voorraad van fysieke winkels van Adidas al gelinkt aan Zalando en lanceerde het merk ook al exclusieve collecties eerst of enkel op Zalando. De twee Duitse merken weten elkaar dus bijzonder goed te vinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.