Zalando blijft (vertraagd) groeien | RetailDetail

Zalando blijft (vertraagd) groeien

Zalando blijft (vertraagd) groeien

De Duitse modewebshop Zalando heeft vandaag een omzetgroei van 70 procent in het tweede kwartaal bekendgemaakt: de omzet steeg van 257 naar 437 miljoen euro. Voor de eerste zes maanden samen kwam de totale groei uit op 72 procent.

Vertraagde groei

Zalando heeft in de eerste zes maanden van 2013 al een omzet gehaald van 809 miljoen euro. Voor heel 2012 had Zalando een omzet van 1,15 miljard euro, waar het bedrijf wel een verlies van 90 miljoen euro op leed. Volgens Zalando is er sprake van een hogere omzet op alle veertien markten waar de online retailer momenteel aanwezig is.

 

Toch was niet alle nieuws goed: zo begint de groei wel te vertragen, van +125% in de eerste zes maanden van 2012 naar +72% nu. Bovendien heeft Zalando voor dit jaar enkel nog maar omzetcijfers vrijgegeven, over winst of (waarschijnlijker) verlies werd dus met geen woord gerept.

 

Het bedrijf blijft wel investeren in de verbetering van de infrastructuur, zodat het zich ook op de lange termijn kan blijven ontwikkelen. Zo is recent de testfase gestart voor het derde distributiecentrum van Zalando, in Mönchengladbach. Daarnaast heeft het dit jaar ook nog twee kantoren geopend in Berlijn. De internationale expansie ligt momenteel wel even stil.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.