Zalando bouwt luxesegment verder uit

Zalando bouwt luxesegment verder uit
Foto: Zalando

Webplatform Zalando gaat nog sterker inzetten op het luxesegment: de premiumcategorie heet voortaan ‘Designer’ en er worden nieuwe merken toegevoegd. De retailer ambieert een verdriedubbeling van de verkoop.

 

Grote ambities

Zalando voegt nieuwe 'high-end' merken toe aan het assortiment: namen als Roksanda en Marchesa maken hun opwachting, de collecties van Victoria Beckham en Moschino worden verder uitgebreid. In totaal bevat het premiumassortiment nu 260 merken. Zalando verandert bovendien de naam van de premium-categorie naar ‘Designer’, omdat deze titel volgens het bedrijf het productengamma beter weerspiegelt. Het platform wil het aanbod in luxe verdubbelen, om de totaalwaarde van de categorie (Gross Merchandise Volume in vaktermen) te verdriedubbelen tegen 2023.

 

Om die ambitie kracht bij te zetten, lanceert Zalando een nieuwe marketingcampagne onder het motto "Real life luxury": in de straten van het Nederlandse stadje Monnickendam vertellen gewone mensen wat luxe voor hen betekent. Luxe kan voor mensen immers verschillende dingen betekenen: een vlucht naar de natuur, tijd doorbrengen met het gezin of met vrienden of de vrijheid om je eigen persoonlijkheid uit te drukken.