Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit | RetailDetail

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit
Shutterstock

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

 

Extra verkoopkanaal

Sinds oktober 2016 was het voor schoenwinkels al mogelijk op hun producten aan te bieden op Zalando en die dan vanuit de winkel te versturen. Dat systeem wordt nu dus verder uitgebreid naar kledingwinkels: “Met deze samenwerking wil Zalando vooral kleine retailers met een beperkte technologische infrastructuur ondersteunen om met online verkoop te starten en hen een extra verkoopkanaal aan te bieden.”, zegt logistiek verantwoordelijke Jan Bartels. “Door textiel toe te voegen als nieuwe categorie, openen we ons platform voor meer partners.

 

Momenteel hebben al meer dan honderd winkels zich bij het programma gevoegd. Volgens Bartels is dat ook nodig, omdat steeds meer klanten online winkelen, terwijl het merendeel van de producten wel nog gewoon in de winkels te vinden zijn. “Ons Integrated Commerce project combineert de sterktes van online en offline door het voor winkels eenvoudig te maken de online wereld te betreden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.