Zalando en Besteller stappen in joint venture FashionTrade.com | RetailDetail

Zalando en Besteller stappen in joint venture FashionTrade.com

Zalando en Besteller stappen in joint venture FashionTrade.com

Het Duitse Zalando en het Deense Bestseller hebben samen de joint venture FashionTrade.com opgericht. Zo willen ze samen de ketens van Bestseller gaan bevoorraden.

Virtuele showroom

Bestseller richtte het bedrijf twee jaar geleden al op, maar verkoopt nu de helft van de aandelen aan Zalando, dat in ruil een som zal investeren in het online platform. Exacte bedragen werden er wel niet vrijgegeven. Bestseller, het moederbedrijf van ketens als Jack & Jones en Vero Moda, is ook al aandeelhouder bij Zalando.

 

In de joint venture zal de virtuele showroom niet enkel dienen voor de ketens van Bestseller, maar ook opengesteld worden voor andere modebedrijven. Die kunnen voortaan dus ook kleding bestellen via het platform.

 

“De digitalisering van de wholesale ervaring en het verbinden van merken en retailers in een eenvoudige online oplossing, heeft een groot potentieel voor de toekomst van B2B in mode”, zegt Anders Holch Povlsen, eigenaar van Bestseller. “Dat is waarom we zo tevreden zijn om Zalando en hun ervaring te verwelkomen in deze samenwerking.”

 

"Modeverkopers en inkopers van winkels  moeten voortdurend Europa rondreizen om collecties te zien en in te kopen," voegt een woordvoerder van Zalando daar aan toe. "Wij bieden hen straks een virtuele showroom en de mogelijkheid direct in te kopen."

 

De collecties van FashionTrade worden trouwens meermaals per jaar ook live voorgesteld aan mogelijke afnemers, onder andere in het Amsterdamse World Fashion Center. Zalando en Bestseller verwachten in de toekomst het hele jaar door online nieuwe collecties te kunnen voorstellen, in plaats van slechts een paar keer per jaar. Sinds 2014 zijn de kantoren van de e-commerceactiviteiten van Bestseller ook al te vinden in Amsterdam. Volgend jaar verhuizen die naar de kantoren op de bovenverdieping van het voormalige V&D-pand tussen de Kalverstraat en het Spui.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.