Zalando gaat samenwerking aan met Fashion for Good | RetailDetail

Zalando gaat samenwerking aan met Fashion for Good

Zalando gaat samenwerking aan met Fashion for Good
Shutterstock

Fashion for Good, een initiatief dat werd opgericht door de C&A Foundation en dat mikt op duurzame mode, gaat samenwerken met Zalando. Samen willen ze duurzame innovaties sneller naar de markt brengen.

 

Plug and Play

Voor Zalando betekent de samenwerking met Fashion for Good vooral dat het toegang krijgt tot de ‘Plug and Play Accelerator’ van de organisatie. Dat is een programma van twaalf weken waarin startups gefinancierd worden om duurzame innovaties sneller te laten groeien. Dankzij de samenwerking met Fashion for Good krijgt Zalando nu in een vroeg stadium zicht op die nieuwigheden.

 

“Onze missie bij Fashion for Good is om het hele ecosysteem van de mode-industrie samen te brengen, om te herbekijken hoe mode wordt ontworpen, gemaakt, gedragen en hergebruikt”, zegt algemeen directeur Katrin Ley. “We zijn opgewonden om Zalando in ons netwerk te verwelkomen, zodat we de transitie naar een circulaire mode-industrie kunnen blijven versnellen.”

 

Transparantie verhogen

“Wij geloven dat het gebruik van nieuwe technologieën de transparantie van onze industrie danig zal verhogen. We zijn vastberaden om onze rol te vinden in het versnellen van deze processen”, voegt duurzaamheidsverantwoordelijke Dennis Hoenig-Ohnsorg van Zalando daar aan toe. “Fashion for Good geeft ons het ideale platform om samen interessante concepten te ontdekken en te laten groeien, waarbij we duurzame innovaties creëren doorheen het hele ecosysteem.”

 

Fashion for Good is een initiatief van de C&A Foundation en heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam. Naast Zalando en C&A maken onder andere Galeries Lafayette en Kering als partners deel uit van het platform. Fashion for Good heeft een open uitnodiging staan voor alle modebedrijven die zich geroepen voelen om zich aan te sluiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.