Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent
Shutterstock

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Dalende marges

In het tweede kwartaal kwam de omzet van Zalando uit op 1,1 miljard euro: dat is een groei van 20,1% ten opzichte van een jaar eerder. Vooral buiten de Duitstalige markt blijft Zalando sterk groeien: in de rest van Europa maakte de webshop een sprong van 22,6%, terwijl dat in de DACH-zone (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) 'slechts' 15,2% was.

 

In die DACH-zone is de EBIT-marge met 10,4% wel een stuk hoger dan in de rest van Europa, waar dat slechts 3,7% is. In beide regio’s is er wel sprake van een lagere marge ten opzichte van een jaar eerder. De nettowinst daalde bij de modewebshop ook van 50,9 miljoen euro naar 47,4 miljoen euro.

 

Het aantal sitebezoeken groeide opnieuw flink aan, van 480 miljoen naar 595 miljoen. Daarvan kwam net geen 70% via een mobiel apparaat, vorig jaar was dat 65%. Ook het aantal bestellingen en het aantal actieve klanten gingen fors de hoogte in, naar respectievelijk 22,2 en 21,2 miljoen. Per bestelling werd er wel iets minder uitgegeven: in het tweede kwartaal van 2016 was dat nog 66,2 euro, terwijl het in 2017 64,5 euro was.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top