Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent
Shutterstock

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Dalende marges

In het tweede kwartaal kwam de omzet van Zalando uit op 1,1 miljard euro: dat is een groei van 20,1% ten opzichte van een jaar eerder. Vooral buiten de Duitstalige markt blijft Zalando sterk groeien: in de rest van Europa maakte de webshop een sprong van 22,6%, terwijl dat in de DACH-zone (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) 'slechts' 15,2% was.

 

In die DACH-zone is de EBIT-marge met 10,4% wel een stuk hoger dan in de rest van Europa, waar dat slechts 3,7% is. In beide regio’s is er wel sprake van een lagere marge ten opzichte van een jaar eerder. De nettowinst daalde bij de modewebshop ook van 50,9 miljoen euro naar 47,4 miljoen euro.

 

Het aantal sitebezoeken groeide opnieuw flink aan, van 480 miljoen naar 595 miljoen. Daarvan kwam net geen 70% via een mobiel apparaat, vorig jaar was dat 65%. Ook het aantal bestellingen en het aantal actieve klanten gingen fors de hoogte in, naar respectievelijk 22,2 en 21,2 miljoen. Per bestelling werd er wel iets minder uitgegeven: in het tweede kwartaal van 2016 was dat nog 66,2 euro, terwijl het in 2017 64,5 euro was.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top