Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent | RetailDetail

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent
Shutterstock

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Dalende marges

In het tweede kwartaal kwam de omzet van Zalando uit op 1,1 miljard euro: dat is een groei van 20,1% ten opzichte van een jaar eerder. Vooral buiten de Duitstalige markt blijft Zalando sterk groeien: in de rest van Europa maakte de webshop een sprong van 22,6%, terwijl dat in de DACH-zone (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) 'slechts' 15,2% was.

 

In die DACH-zone is de EBIT-marge met 10,4% wel een stuk hoger dan in de rest van Europa, waar dat slechts 3,7% is. In beide regio’s is er wel sprake van een lagere marge ten opzichte van een jaar eerder. De nettowinst daalde bij de modewebshop ook van 50,9 miljoen euro naar 47,4 miljoen euro.

 

Het aantal sitebezoeken groeide opnieuw flink aan, van 480 miljoen naar 595 miljoen. Daarvan kwam net geen 70% via een mobiel apparaat, vorig jaar was dat 65%. Ook het aantal bestellingen en het aantal actieve klanten gingen fors de hoogte in, naar respectievelijk 22,2 en 21,2 miljoen. Per bestelling werd er wel iets minder uitgegeven: in het tweede kwartaal van 2016 was dat nog 66,2 euro, terwijl het in 2017 64,5 euro was.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.