Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent
Shutterstock

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Dalende marges

In het tweede kwartaal kwam de omzet van Zalando uit op 1,1 miljard euro: dat is een groei van 20,1% ten opzichte van een jaar eerder. Vooral buiten de Duitstalige markt blijft Zalando sterk groeien: in de rest van Europa maakte de webshop een sprong van 22,6%, terwijl dat in de DACH-zone (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) 'slechts' 15,2% was.

 

In die DACH-zone is de EBIT-marge met 10,4% wel een stuk hoger dan in de rest van Europa, waar dat slechts 3,7% is. In beide regio’s is er wel sprake van een lagere marge ten opzichte van een jaar eerder. De nettowinst daalde bij de modewebshop ook van 50,9 miljoen euro naar 47,4 miljoen euro.

 

Het aantal sitebezoeken groeide opnieuw flink aan, van 480 miljoen naar 595 miljoen. Daarvan kwam net geen 70% via een mobiel apparaat, vorig jaar was dat 65%. Ook het aantal bestellingen en het aantal actieve klanten gingen fors de hoogte in, naar respectievelijk 22,2 en 21,2 miljoen. Per bestelling werd er wel iets minder uitgegeven: in het tweede kwartaal van 2016 was dat nog 66,2 euro, terwijl het in 2017 64,5 euro was.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Back to top