Zalando komt met Prime-achtige service | RetailDetail

Zalando komt met Prime-achtige service

Zalando komt met Prime-achtige service

In het tweede kwartaal van 2017 is de omzet van Zalando iets minder hard gegroeid dan in voorgaande kwartalen. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers die het bedrijf heeft vrijgegeven. Daarnaast kondigde Zalando een nieuwe abonnementsservice aan.

Zalando Zet

Volgens de voorlopige cijfers zal de omzet van Zalando in het tweede kwartaal met 19 tot 21 procent groeien, naar een bedrag tussen 1,091 en 1,109 miljard euro. Dat is nog steeds een mooie groei ten opzichte van een jaar eerder, maar in het eerste kwartaal was er nog sprake van een omzetgroei van 23,1 procent. Het aangepaste bedrijfsresultaat komt uit op een bedrag tussen 80 en 86 miljoen euro.

 

“We zijn tevreden met onze prestaties in de eerste helft van 2017 en we blijven investeren om onze ambitieuze groeidoelen voor het volledige jaar te behalen. In het snel groeiende online segment blijven we beter presteren dan de markt”, stelt CEO Rubin Ritter. Voor het volledige jaar mikt Zalando op een groei tussen 20 en 25 procent.

 

Zalando start ook met een nieuwe abonnementsdienst onder de naam Zalando Zet. Die service is vergelijkbaar met Amazon Prime en biedt gebruikers snelle leveringen, vroeger toegang tot promoties en persoonlijk modeadvies. In de eerste maanden wordt Zalando Zet getest in Berlijn, Leipzig, Frankfurt en Hannover, maar na 3 maanden wordt het voor iedereen toegankelijk tegen een prijs van 19 euro per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.