Zalando lanceert gratis Zalon-stijladvies ook in België | RetailDetail

Zalando lanceert gratis Zalon-stijladvies ook in België

Zalando lanceert gratis Zalon-stijladvies ook in België

Ook Belgische klanten van Zalando kunnen voortaan online gepersonaliseerd stijladvies vragen aan stylisten. De online modeverkoper hoopt zo beter tegemoet te komen aan de wensen van klanten en het aantal retourzendingen te beperken.

Vijfde land

Zalando lanceerde zijn online stijladviesdienst Zalon in 2014, omdat het aantal aangeboden merken en kledingstukken op zijn website in de duizenden begon te lopen en klanten wel wat hulp konden gebruiken bij het vinden van iets passends in dit reusachtige aanbod. Eerst werd de dienst in Duitsland in de markt gezet, nadien volgden Oostenrijk, Zwiterland en Nederland.
 

Met Zalon kunnen klanten online een vragenlijst invullen en daarbij aangeven welke merken ze graag kopen. Daarbij kunnen ze ook foto’s van henzelf of van een favoriete stijl opladen om zo hun wensen en voorkeuren aan de stylist uit te leggen. Die legt hem nadien een aantal suggesties vanuit het aanbod voor. Indien nodig kan er zelfs een telefonische conversatie over worden gevoerd.

 

Gratis

Voldoet de voorgestelde outfit aan de wensen van de klant, dan wordt hij opgestuurd zodat de klant hem thuis op zijn gemak kan passen. De klant houdt de items die hij mooi vindt en kan de andere producten gratis terugsturen. Hij heeft hiervoor 100 dagen retourrecht.

 

De klant kiest zelf of hij of zij een volgende keer dezelfde of een andere stylist om advies vraagt. Ook deze service is kostenloos, de klant betaalt enkel voor de kleding die hij houdt.

 

Het aanbod van Zalando bestaat vandaag al uit 1.500 merken en meer dan 200.000 producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).