Zalando lanceert online adviseur Zalon in Nederland

Zalando lanceert online adviseur Zalon in Nederland

Zalando lanceert online adviseur Zalon in Nederland

Zalando heeft zijn stijladviesdienst Zalon nu ook in Nederland geïntroduceerd. Klanten die extra advies willen vooraleer een aankoop te doen, kunnen chatten of bellen met een stylist.

Al in vier landen

De stijladviseurs van Zalando zullen de klant eerst naar zijn voorkeur vragen, die desnoods enkele foto’s kan doorsturen. Vervolgens kan de adviseur een aantal voorstellen doen, waarna de klant de kleding van zijn keuze thuis kan passen om die vervolgens te kopen of terug te zenden. De dienstverlening geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.

 

Zalando ging met het stijladvies van start in de zomer van 2014. Intussen is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk - en nu dus ook voor Nederland.

 

In de Duitstalige landen werken in totaal al zo’n 300 (freelance) stylisten voor Zalon. Ze zijn goed voor de presentatie van honderden artikelen per dag. De online moderetailer heeft meer dan 130.000 artikelen van meer dan 1.500 merken in zijn aanbod.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.