Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger | RetailDetail

Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger
Zalando

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

Oostenrijk

De service werd ontwikkeld op een Hack Week van Zalando, waar jonge ondernemers nieuwe ideeën voor de digitale markt kunnen ontwikkelen. Als ze goed worden bevonden door Zalando, dan krijgen ze extra financiering om het verder uit te werken.

 

De Order Exchange Service zal nu uitgetest worden in Oostenrijk. Wanneer een klant een product in de verkeerde maat heeft besteld, kan hij of zij dat aangeven op de website van Zalando. Enkele dagen later wordt dan de nieuwe maat aan huis geleverd en kan de klant het verkeerder artikel in retour meegeven aan de koerier. Klanten moeten dus niet langer eerst een artikel terugsturen, om dan pas daarna een nieuwe maat te bestellen. De dienst is - tijdens de testfase - bovendien gratis.

 

Zalando voegt zo nog maar eens een extra leveringsoptie toe aan zijn platform, terwijl het al gratis verzending en retourneren in verschillende vormen aanbiedt. Volgens sommige analisten zijn die gratis leveringen nochtans ten dode opgeschreven. Onderzoeksbureau ECC Köln meent dat we eerder in de richting van flexibiliteit zullen gaan, waarbij de klant bereid is om te betalen voor een levering waar en wanneer hij dat wil.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).