Zalando neemt modebeurs Bread & Butter over | RetailDetail

Zalando neemt modebeurs Bread & Butter over

Zalando neemt modebeurs Bread & Butter over

De Duitse online retailer Zalando laat weten dat het de modebeurs Bread & Butter heeft overgenomen. De beurs was eerder failliet gegaan, maar zal nu opnieuw twee keer per jaar plaatsvinden.


Open voor consumenten

Bread & Butter was een modebeurs voor B2B-klanten, maar Zalando ziet het groter in: het wil die beperking afschaffen en de beurs opengooien voor de gewone consument. Daarmee gaat Zalando verder waar oprichter Karl-Heinz Müller is gestopt. Hij wilde de beurs ook al toegankelijker maken, maar dat plan verdween in de ijskast toen Bread & Butter in december 2014 failliet ging.


Van 7 tot 9 juli vindt de eerstvolgende versie van Bread & Butter al plaats. Die zou wel nog gewoon doorgaan als een B2B-event. Pas na die editie zullen de nieuwe plannen voor de modebeurs door Zalando volledig uit de doeken worden gedaan.


"Voor mij persoonlijk is dit een zeer mooie ontwikkeling. Wat wordt gepland, heb ik al twee jaar geleden willen starten. We hebben een consumentenmarkt. Het is duidelijk de richting die we uitgaan, en Zalando is het juiste bedrijf om die vernieuwing naar voor te brengen", zegt Müller aan Textilwirtschaft. Hij zal ook onder het nieuwe bestuur betrokken blijven bij de beurs.

De Duitse online retailer Zalando laat weten dat het de modebeurs Bread & Butter heeft overgenomen. De beurs was eerder failliet gegaan, maar zal nu opnieuw twee keer per jaar plaatsvinden.


Open voor consumenten

Bread & Butter was een modebeurs voor B2B-klanten, maar Zalando ziet het groter in: het wil die beperking afschaffen en de beurs opengooien voor de gewone consument. Daarmee gaat Zalando verder waar oprichter Karl-Heinz Müller is gestopt. Hij wilde de beurs ook al toegankelijker maken, maar dat plan verdween in de ijskast toen Bread & Butter in december 2014 failliet ging.


Van 7 tot 9 juli vindt de eerstvolgende versie van Bread & Butter al plaats. Die zou wel nog gewoon doorgaan als een B2B-event. Pas na die editie zullen de nieuwe plannen voor de modebeurs door Zalando volledig uit de doeken worden gedaan.


"Voor mij persoonlijk is dit een zeer mooie ontwikkeling. Wat wordt gepland, heb ik al twee jaar geleden willen starten. We hebben een consumentenmarkt. Het is duidelijk de richting die we uitgaan, en Zalando is het juiste bedrijf om die vernieuwing naar voor te brengen", zegt Müller aan Textilwirtschaft. Hij zal ook onder het nieuwe bestuur betrokken blijven bij de beurs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.