Zalando overschrijdt kaap 20 miljoen actieve klanten | RetailDetail

Zalando overschrijdt kaap 20 miljoen actieve klanten

Zalando overschrijdt kaap 20 miljoen actieve klanten

Zalando heeft aan het eind van het eerste trimester de kaap van twintig miljoen actieve klanten overschreden. Samen zorgden ze ervoor dat de omzet van de online modeketen uitkwam op 980,2 miljoen euro, bijna een kwart meer dan vorig jaar.

Kwart meer omzet

Het blijft dus snel gaan voor de Duitse onderneming: eind 2014 telde ze 'nog maar' 15 miljoen actieve klanten. Bovendien doen die klanten steeds vaker aankopen: tijdens het eerste kwartaal plaatsten de klanten voor 980,2 miljoen euro aan bestellingen, 23,1% meer dan in dezelfde periode van 2016. Voor het hele jaar 2017 handhaaft het bedrijf zijn prognose van een toegenomen omzet met 20% à 25%.

 

De gestegen omzet leverde Zalando echter maar een beperkte extra bedrijfswinst op: die klom van 20,2 naar 20,3 miljoen euro. De operationele marge daalde daardoor van 2,5% naar 2,1%. Voor het hele jaar blijft Zalando niettemin bij zijn inschatting om een marge van 5,0% à 6,0% te halen. “Onze prioriteit blijft een winstgevende groei”, zei medetopman Rubin Ritter. “Daarbij blijven we streven naar een groter marktaandeel en naar meer klanten in Europa. We zullen blijven investeren in klantenervaring, in technologie en in logistiek.”

 

In België startte het bedrijf het voorbije kwartaal alvast twee proefprojecten op om de klanttevredenheid te verhogen. Via de samenwerking met start-up Parcify levert het op basis van geolocatie de pakjes af op de plaats waar de klant zich bevindt, en met 'Zalando haalt' gaat het zelf langs bij de klant om diens retourzendingen in ontvangst te nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.