Zalando wil ook eigen winkels openen | RetailDetail

Zalando wil ook eigen winkels openen

Zalando wil ook eigen winkels openen
Shutterstock

De Duitse online modewinkel Zalando wil een voorbeeld nemen aan bedrijven als Coolblue en Amazon, en in de toekomst ook eigen winkels openen. Die winkels moeten dan vooral dienen als een groot uithangbord voor de webwinkel.

Beperkt aantal

Het is dus niet de bedoeling dat er een volledige Zalando-winkelketen wordt uitgebouwd: het Duitse bedrijf mikt eerder op een aantal grote winkels in steden als Parijs, Londen en Berlijn. “In grootsteden hebben we grote fans, die veel tijd bij ons doorbrengen en ook veel bestellen”, zegt CEO Rubin Ritter aan het Duitse Manager Magazin. “Voor hen kan het best interessant zijn om onze merken ook offline aan te bieden.”

 

Het zouden echter niet de eerste offline stapjes zijn voor Zalando: in juni 2015 nam het al de modebeurs Bread & Butter over en sinds maart is het in bezit van basketbalketen Kickz, die al een klein winkelnetwerk heeft in Duitsland. Daarnaast heeft het ook al een fysieke outlet.

 

Ritter ziet daarnaast ook grote voordelen in 3D-printing. Hij denkt er zelfs aan om een fabriek te openen, waar kleine en middelgrote modemerken gebruik kunnen maken van de technologie. “3D-printing kan een belangrijk deel van ons bedrijf worden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.