Zantman Modegroep brengt Bosideng naar Benelux | RetailDetail

Zantman Modegroep brengt Bosideng naar Benelux

Zantman Modegroep brengt Bosideng naar Benelux

Zantman Modegroep heeft een overeenkomst gesloten met het Chinese Bosideng, dat vooral bekend staat vanwege zijn donsjassen. Zantman gaat het merk nu vertegenwoordigen bij moderetailers in de Benelux.

Collecties en winkelconcepten

Zantman Modegroep gaat niet enkel de collecties van Bosideng aanprijzen, het gaat ook winkelconcepten, zoals customised shop-in-shops, aanbieden. Het Chinese Bosideng is sinds 2012 ook op de Europese markt gesprongen, met de opening van een flagshipstore in Londen, de eerste buiten China. Daarnaast kocht het ook het Britse merk Greenwoods, om sneller voet aan de grond te krijgen in Europa.

 

In China heeft Bosideng 14.343 verkooppunten, waarmee het een omzet van 9,3 miljard Chinese yuan (1,13 miljard euro) en een winst van 1 miljard Chinese yuan (120 miljoen euro) haalde. Het merk Bosideng maakt vooral winterjassen met dons, voor zowel mannen als vrouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.