Zantman Modegroep brengt Bosideng naar Benelux | RetailDetail

Zantman Modegroep brengt Bosideng naar Benelux

Zantman Modegroep brengt Bosideng naar Benelux

Zantman Modegroep heeft een overeenkomst gesloten met het Chinese Bosideng, dat vooral bekend staat vanwege zijn donsjassen. Zantman gaat het merk nu vertegenwoordigen bij moderetailers in de Benelux.

Collecties en winkelconcepten

Zantman Modegroep gaat niet enkel de collecties van Bosideng aanprijzen, het gaat ook winkelconcepten, zoals customised shop-in-shops, aanbieden. Het Chinese Bosideng is sinds 2012 ook op de Europese markt gesprongen, met de opening van een flagshipstore in Londen, de eerste buiten China. Daarnaast kocht het ook het Britse merk Greenwoods, om sneller voet aan de grond te krijgen in Europa.

 

In China heeft Bosideng 14.343 verkooppunten, waarmee het een omzet van 9,3 miljard Chinese yuan (1,13 miljard euro) en een winst van 1 miljard Chinese yuan (120 miljoen euro) haalde. Het merk Bosideng maakt vooral winterjassen met dons, voor zowel mannen als vrouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).