Zara lanceert duurzame collectie Join Life | RetailDetail

Zara lanceert duurzame collectie Join Life

Zara lanceert duurzame collectie Join Life

De Spaanse modeketen Zara lanceert voor de herfst de duurzame collectie Join Life. Daarbij is niet enkel gebruik gemaakt van duurzame stoffen, maar werd ook op andere plekken in de keten zo duurzaam mogelijk gewerkt.

Meer vernieuwbare energie

Voor de collectie wordt gebruik gemaakt van een aantal duurzame materialen, zoals Tencel, een stof die wordt gemaakt van bamboe. Ook de dozen die worden gebruikt voor het verzenden van de collectie bestaan uit gerecycleerd karton en de labels worden gemaakt van gerecycleerd papier.

 

Zelfs de website wordt op een duurzame manier in de lucht gehouden, want volgens Zara wordt 84% van de energie die wordt gebruikt voor de pagina hernieuwbare energie. Tegen 2018 wil Zara 100% hernieuwbare energie gebruiken voor de websites en zijn kantoren.

 

Ook in zijn winkels gaat Zara al langer op zoek naar duurzame oplossingen: zo verbruikt de nieuwe winkel die vorig jaar de deuren opende in Brussel al 30% minder energie en 50% minder water dan een conventionele winkel. Dat duurzame concept wordt sindsdien ook uitgerold naar andere filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Albert Heijn wil af van plastic zakken voor AGF

11/05/2018

Onze zuiderburen doen deze maand aan "mei plasticvrij", maar ook Nederland laat zich niet onbetuigd in de strijd tegen plasticafval. De volgende in de rij is Albert Heijn, dat plastic zakken in de ban wil doen.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.