Zara-moeder Inditex kent sterk kwartaal | RetailDetail

Zara-moeder Inditex kent sterk kwartaal

Zara-moeder Inditex kent sterk kwartaal

Het Spaanse modehuis Inditex, het moederbedrijf van merken als Zara en Massimo Dutti, heeft in het voorbije kwartaal sterk gepresteerd. Zo steeg de omzet in die periode, die tot eind april liep, met maar liefst 12%.

 

Ook sterke start tweede kwartaal

Dankzij de mooie stijging haalde Inditex een kwartaalomzet van 4,9 miljard euro. Tegen constante wisselkoersen was er zelfs sprake geweest van een omzetstijging van 17%. Het bedrijfsresultaat steeg dan weer met 6% naar 705 miljoen euro, terwijl de nettowinst met 554 miljoen euro 6% hoger uitkwam.

 

Ook in de eerste helft van het tweede kwartaal lijkt Inditex de positieve trend door te zetten, want het Spaanse bedrijf wist te melden dat in die periode de vergelijkbare omzet alvast met 15% de hoogte in ging.

 

Het aantal winkels van Inditex steeg in het vorige kwartaal met 72 eenheden naar 7.085. Inditex is nu al in negentig verschillende landen te vinden: onlangs opende het nog zijn eerste filialen in Nicaragua en Aruba.  Ook de online aanwezigheid blijft groeien, met de opening van webshops in onder andere Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Finland en Letland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.