Zara opent in Madrid grootste winkel wereldwijd | RetailDetail

Zara opent grootste winkel ter wereld in Madrid

Zara opent grootste winkel ter wereld in Madrid

De Spaanse modeketen Zara opent vandaag in Madrid haar grootste winkel ter wereld. De nieuwe locatie van liefst 6000 m², verdeeld over vier verdiepingen, start in de financiële wijk aan de Paseo de la Castellana.  

New York overtroefd

Zara overtreft met de opening in de Spaanse hoofdstad de vestiging aan Fifth Avenue in New York die momenteel wereldwijd de grootste is. De nieuwe winkel in hartje Madrid brengt een assortiment mode voor vrouwen, mannen en kinderen, aangevuld met accessoires. De nieuweling, vlakbij warenhuis El Corte Inglés, is ingericht met technologieën als mobiel betalen en interactieve paskamers. De formule begon in 2015 met de uitrol van deze innovaties.

 

Als belangrijkste merk onderdeel van het Spaanse modeconcern Inditex (waar ook Pull & Bear en Bershka toe behoren) telt Zara nog zestien andere winkels in de Spaanse hoofdstad en rond 1780 vestigingen in heel Spanje. De keten opent op korte termijn bij de Place de l’Opera in Parijs nog een winkel van 4000m² en later dit jaar staat de opening van grote vestigingen in onder meer Japan, Qatar en India op de agenda.


Moederbedrijf Inditex blijft inzetten op groei: het concern zag afgelopen jaar de nettowinst en omzet fors stijgen en omvat nu met alle merken in totaal rond 7300 winkels in 93 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.