Zara opent nieuwe Utrechtse winkel in Vredenburg

Zara opent nieuwe Utrechtse winkel in Vredenburg

Zara gaat een nieuwe winkel openen in het Utrechtse winkelcentrum De Vredenburg. De Inditex-dochter zou de winkel van 2600 m² aan het gelijknamige plein uiterlijk in januari 2013 willen openen.

Nieuw winkel- en woonproject aan Utrecht CS

De Vredenburg is een nieuw te bouwen project met winkels en woningen, dat past in de herontwikkeling van de Utrechtse stationsbuurt, met ook het bekende winkelcentrum Hoog Catharijne. Naast 5900 m² aan winkels zouden er ook 76 appartementen moeten komen.

 

De nieuwbouw is, net als bijna heel Hoog Catharijne, eigendom van het Nederlandse retailvastgoedfonds Corio. Het masterplan voor Utrecht zal Corio overigens geen windeieren leggen: zo mag het fonds ook nog eens 35.000 m² winkeloppervlakte toevoegen aan de huidige 67.000 in Hoog Catharijne zelf.

 

Internationale verankering...

Corio is een beursgenoteerd vastgoedfonds dat zich specialiseert in retailvastgoed (98% van de portefeuille). Het fonds heeft winkelcentra in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Portugal, Spanje en Turkije, voor een totale waarde van 7,3 miljard euro.

 

In Nederland beschikt Corio over 34 winkelcentra, met een bruto verkoopoppervlakte van 572.300 m² en een totale waarde van 2 miljard euro. Er staan ook nog zes Nederlandse projecten in de pijplijn, waarvan de Markthal in Rotterdam (11.000 m²) en Oosterheem in Zoetermeer (12.000 m²) de grootste zijn.

 

... maakt Corio extra gevoelig voor crisis

Naast de aanwinst van Zara maakte Corio ook nog halfjaarresultaten bekend. De netto-inkomsten waren lichtjes positief (+4,3%) en ook het direct resultaat mocht een beetje naar boven (+1,8%).

 

Daar staat wel tegenover dat Corio zijn vastgoedportefeuille met liefst 104 miljoen euro moest afwaarderen. De voortdurende economische crisis, en vooral het feit dat het fonds sterk staat in Zuid-Europa, veroorzaken immers grote ongerustheid op de vastgoedmarkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top