Zara opent tweede winkel in Amsterdam | RetailDetail

Zara opent tweede winkel in Amsterdam

Zara opent tweede winkel in Amsterdam

Modeketen Zara opent veertien jaar na het eerste filiaal een tweede winkel in Amsterdam. Die nieuwe flagshipstore introduceert voor het eerst een nieuw winkelconcept in Nederland.

Minder energieverbruik

Het nieuwe winkelconcept werd eerder al gelanceerd in Parijs, New York, Londen, Shanghai en België. Als concept draait het rond vier principes: schoonheid, helderheid, functionaliteit en duurzaamheid.


"De eenvoud, versterkt door de aanwezigheid van grote ruimtes die de grenzen tussen het plafond en de wanden vervagen, creëert een gevoel van openheid en vrijheid," klinkt het bij Zara. "Door neutrale kleuren in de winkel te gebruiken, gaat er meer aandacht naar de collecties en de displays."


De winkel verbruikt bovendien vijftig procent minder water en dertig procent minder energie. Moederbedrijf Inditex eist dat alle nieuwe winkels minder belastend zijn voor het milieu.

 

De Amsterdamse flagshipstore heeft een oppervlakte van 3.300 vierkante meter, verdeeld over drie verdiepingen. Het is zo de tweede grootste winkel van Zara in Nederland. Momenteel telt de keten 26 winkels in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.