Concept store Zara verbindt online met offline | RetailDetail

Zara verbindt online met offline in conceptwinkel

Zara verbindt online met offline in conceptwinkel

De Spaanse modeketen Zara heeft in Londen een conceptwinkel geopend, waar ze online en offline nauw met elkaar verbindt. Klanten kunnen er nog wel kleding passen, maar aankopen gebeuren volledig online.

 

Interactieve spiegels

Aankopen die in de pop-upwinkel van 200 m² voor 14u worden gedaan, worden nog dezelfde dag aan huis geleverd. Klanten zullen er ook geen medewerkers meer vinden achter de kassa: betalingen gebeuren volledig via Bluetooth, via apps of via een selfscankassa. In de pashokjes staan dan weer interactieve spiegels, die klanten aanbevelingen doen op basis van de kleding die ze momenteel passen.

 

De pop-upwinkel is open tot eind mei, wanneer de flagshipstore in Londen zijn deuren heropent na een grondige verbouwing. Zo wordt de oppervlakte van die winkel verdubbeld naar 4.500 m² en wordt er een volledig nieuw concept ingevoerd: er komt bijvoorbeeld een zone voor het ophalen van online bestellingen, waar klanten eenvoudig en zonder hulp van een medewerker hun kleding kunnen ophalen. Dat gebeurt dankzij een geautomatiseerd magazijn achter de winkel. Klanten moeten enkel een QR-code scannen of een pincode ingeven om hun online bestelling te ontvangen.

 

Aan de voorkant van de winkel komt op de eerste verdieping een glazen façade met speciale sensors, die afbeeldingen van de collecties zullen projecteren, wanneer klanten in de buurt komen. “Deze twee concepten zijn een nieuwe mijlpaal in onze strategie waarbij we onze winkels beter willen integreren met de online wereld”, zegt Pablo Isla, CEO van moederbedrijf Inditex.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.