Concept store Zara verbindt online met offline | RetailDetail

Zara verbindt online met offline in conceptwinkel

Zara verbindt online met offline in conceptwinkel

De Spaanse modeketen Zara heeft in Londen een conceptwinkel geopend, waar ze online en offline nauw met elkaar verbindt. Klanten kunnen er nog wel kleding passen, maar aankopen gebeuren volledig online.

 

Interactieve spiegels

Aankopen die in de pop-upwinkel van 200 m² voor 14u worden gedaan, worden nog dezelfde dag aan huis geleverd. Klanten zullen er ook geen medewerkers meer vinden achter de kassa: betalingen gebeuren volledig via Bluetooth, via apps of via een selfscankassa. In de pashokjes staan dan weer interactieve spiegels, die klanten aanbevelingen doen op basis van de kleding die ze momenteel passen.

 

De pop-upwinkel is open tot eind mei, wanneer de flagshipstore in Londen zijn deuren heropent na een grondige verbouwing. Zo wordt de oppervlakte van die winkel verdubbeld naar 4.500 m² en wordt er een volledig nieuw concept ingevoerd: er komt bijvoorbeeld een zone voor het ophalen van online bestellingen, waar klanten eenvoudig en zonder hulp van een medewerker hun kleding kunnen ophalen. Dat gebeurt dankzij een geautomatiseerd magazijn achter de winkel. Klanten moeten enkel een QR-code scannen of een pincode ingeven om hun online bestelling te ontvangen.

 

Aan de voorkant van de winkel komt op de eerste verdieping een glazen façade met speciale sensors, die afbeeldingen van de collecties zullen projecteren, wanneer klanten in de buurt komen. “Deze twee concepten zijn een nieuwe mijlpaal in onze strategie waarbij we onze winkels beter willen integreren met de online wereld”, zegt Pablo Isla, CEO van moederbedrijf Inditex.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.