ZEB neemt The Fashion Store over | RetailDetail

ZEB neemt The Fashion Store over

ZEB neemt The Fashion Store over
Foto: ZEB

De holding boven de Belgische moderetailer ZEB neemt The Fashion Store over, dat zeven multimerkenboetieks in Vlaanderen telt. De dagelijkse leiding blijft wel in handen van het huidige management.

 

Nieuwe, oudere doelgroep aanspreken

The Fashion Store werd in 2006 opgericht in Lede en opende op tien jaar nog zes andere winkels in Vlaanderen, al gaat een van de vestigingen onder de naam Ziffiks door het leven. Alle zeven winkels komen nu in handen van ZEB-topman Luc Van Mol. Het is de tweede grote overname op korte tijd voor de mode-ondernemer: vorig jaar nam de groep boven ZEB nog de Waalse modeketen PointCarré over.


"Met de overname van The Fashion Store willen we onze positie in de fashionmarkt verder versterken,” aldus Luc Van Mol. Hij ziet met The Fashion Store vooral enorme opportuniteiten om een nieuwe doelgroep te bereiken. “Daar waar ZEB vooral de jonge en zeer trendbewuste klant aantrekt, spreekt The Fashion Store een actief maar matuurder publiek aan, dat stijlvol en eigentijds gekleed wil gaan. Op die manier hebben we als groep een heel groot klantenbereik.”

 

Krachten bundelen is absolute noodzaak

Overnames zijn volgens de overnemer nodig om de internationale druk het hoofd te bieden: “De modewereld is een hyperconcurrentiële wereld met tal van mondiale spelers waar we als lokale keten tegen op moeten boksen. De krachten bundelen en schaalvoordelen creëren, is een absolute noodzaak om future proof te blijven.” 


De dagelijkse leiding van de keten zal in handen blijven van het huidige management van The Fashion Store en het behoud van de 90 bestaande jobs bij The Fashion Store is verzekerd, garandeert de overnemer. Het is ook de bedoeling dat de drie enseignes naast elkaar blijven bestaan. 


Zowel voor PointCarré, ZEB als The Fashion Store liggen er expansieplannen op tafel en worden nieuwe winkelopeningen voorzien. De groep is na de overname goed voor een gezamenlijke omzet van 174,6 miljoen euro omzet en wordt zo één van de grootste Belgische modespelers.

 

Luc Van Mol komt als Belgische retail-CEO, samen met andere toppers uit de sector, op het RetailDetail Congress op 26 april 2018 meer vertellen over de succesformules en de uitdagingen van future-proof ondernemerschap in de huidige snelveranderende markt. Klik hier voor inschrijvingen en meer informatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.