Zeeman snijdt in folderfrequentie | RetailDetail

Zeeman snijdt in folderfrequentie

Zeeman snijdt in folderfrequentie

Textielketen Zeeman gaat minder folders drukken omdat de website een steeds belangrijkere bron van informatie voor consumenten gaat worden. Op termijn acht de retailer het zelfs mogelijk dat de folder helemaal gaat verdwijnen.

'Oerwouden kappen is niet nodig'

"De website neemt een belangrijk deel van onze folder over, zeker nu we een webshop hebben. We gaan daarom minder budget uitgeven aan huis-aan-huis folders. De frequentie gaat naar beneden. Op de lange termijn is de papieren uitgave wellicht helemaal niet meer nodig. Waarom zouden we oerwouden blijven kappen, als het ook digitaal kan?", zegt algemeen directeur Bart Karis van Zeeman in een vraaggesprek met het blad RetailTrends.

 

De onderneming is pas laat begonnen met internetverkopen, maar ziet nu steeds meer mogelijkheden ook voor een keten die het vooral van de lage prijzen moeten hebben. "We merken dat het ook een goede manier is om nieuwe klanten te trekken. Klanten die een ‘echte’ winkel wellicht niet snel zouden bezoeken, maar toch nieuwsgierig zijn naar onze producten", meent Karis.

 

De webshop is wel uitbesteed aan een derde partij en het assortiment blijft beperkt. "Gelukkig hebben we als familiebedrijf de tijd voor een slow-start op e-commercegebied. We kunnen het langzaam laden, er lering uit trekken en daarop weer anticiperen", weet de algemeen directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Uitstel van betaling voor Men At Work

25/06/2018

Multimerkenketen Men At Work heeft van de rechtbank van Oost-Brabant uitstel van betaling gekregen. Er is ook een bewindvoerder aangesteld, die een overnemer moet zoeken. De fysieke winkels blijven voorlopig wel open.

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.