Zeeman snijdt in folderfrequentie

Zeeman snijdt in folderfrequentie

Textielketen Zeeman gaat minder folders drukken omdat de website een steeds belangrijkere bron van informatie voor consumenten gaat worden. Op termijn acht de retailer het zelfs mogelijk dat de folder helemaal gaat verdwijnen.

'Oerwouden kappen is niet nodig'

"De website neemt een belangrijk deel van onze folder over, zeker nu we een webshop hebben. We gaan daarom minder budget uitgeven aan huis-aan-huis folders. De frequentie gaat naar beneden. Op de lange termijn is de papieren uitgave wellicht helemaal niet meer nodig. Waarom zouden we oerwouden blijven kappen, als het ook digitaal kan?", zegt algemeen directeur Bart Karis van Zeeman in een vraaggesprek met het blad RetailTrends.

 

De onderneming is pas laat begonnen met internetverkopen, maar ziet nu steeds meer mogelijkheden ook voor een keten die het vooral van de lage prijzen moeten hebben. "We merken dat het ook een goede manier is om nieuwe klanten te trekken. Klanten die een ‘echte’ winkel wellicht niet snel zouden bezoeken, maar toch nieuwsgierig zijn naar onze producten", meent Karis.

 

De webshop is wel uitbesteed aan een derde partij en het assortiment blijft beperkt. "Gelukkig hebben we als familiebedrijf de tijd voor een slow-start op e-commercegebied. We kunnen het langzaam laden, er lering uit trekken en daarop weer anticiperen", weet de algemeen directeur.

Tags: