Zeeman snijdt in folderfrequentie

Zeeman snijdt in folderfrequentie

Textielketen Zeeman gaat minder folders drukken omdat de website een steeds belangrijkere bron van informatie voor consumenten gaat worden. Op termijn acht de retailer het zelfs mogelijk dat de folder helemaal gaat verdwijnen.

'Oerwouden kappen is niet nodig'

"De website neemt een belangrijk deel van onze folder over, zeker nu we een webshop hebben. We gaan daarom minder budget uitgeven aan huis-aan-huis folders. De frequentie gaat naar beneden. Op de lange termijn is de papieren uitgave wellicht helemaal niet meer nodig. Waarom zouden we oerwouden blijven kappen, als het ook digitaal kan?", zegt algemeen directeur Bart Karis van Zeeman in een vraaggesprek met het blad RetailTrends.

 

De onderneming is pas laat begonnen met internetverkopen, maar ziet nu steeds meer mogelijkheden ook voor een keten die het vooral van de lage prijzen moeten hebben. "We merken dat het ook een goede manier is om nieuwe klanten te trekken. Klanten die een ‘echte’ winkel wellicht niet snel zouden bezoeken, maar toch nieuwsgierig zijn naar onze producten", meent Karis.

 

De webshop is wel uitbesteed aan een derde partij en het assortiment blijft beperkt. "Gelukkig hebben we als familiebedrijf de tijd voor een slow-start op e-commercegebied. We kunnen het langzaam laden, er lering uit trekken en daarop weer anticiperen", weet de algemeen directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Back to top