Zeeman snijdt in folderfrequentie

Zeeman snijdt in folderfrequentie

Textielketen Zeeman gaat minder folders drukken omdat de website een steeds belangrijkere bron van informatie voor consumenten gaat worden. Op termijn acht de retailer het zelfs mogelijk dat de folder helemaal gaat verdwijnen.

'Oerwouden kappen is niet nodig'

"De website neemt een belangrijk deel van onze folder over, zeker nu we een webshop hebben. We gaan daarom minder budget uitgeven aan huis-aan-huis folders. De frequentie gaat naar beneden. Op de lange termijn is de papieren uitgave wellicht helemaal niet meer nodig. Waarom zouden we oerwouden blijven kappen, als het ook digitaal kan?", zegt algemeen directeur Bart Karis van Zeeman in een vraaggesprek met het blad RetailTrends.

 

De onderneming is pas laat begonnen met internetverkopen, maar ziet nu steeds meer mogelijkheden ook voor een keten die het vooral van de lage prijzen moeten hebben. "We merken dat het ook een goede manier is om nieuwe klanten te trekken. Klanten die een ‘echte’ winkel wellicht niet snel zouden bezoeken, maar toch nieuwsgierig zijn naar onze producten", meent Karis.

 

De webshop is wel uitbesteed aan een derde partij en het assortiment blijft beperkt. "Gelukkig hebben we als familiebedrijf de tijd voor een slow-start op e-commercegebied. We kunnen het langzaam laden, er lering uit trekken en daarop weer anticiperen", weet de algemeen directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. Ondertussen zegt de president van Saks OFF 5th Europe tevreden te zijn over de eerste resultaten.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

CNV naar rechtbank in nasleep faillissement Tuunte

21/11/2017

Vakbond CNV heeft besloten om naar de rechter te stappen in de nasleep van het faillissement en de doorstart van de modeketen Tuunte. Daarbij vielen er 250 ontslagen: volgens de vakbond was dat de hoofdreden voor het faillissement.

Back to top