Zuid-Koreaanse startup wil klant zelf schoenen laten samenstellen | RetailDetail

Zuid-Koreaanse startup wil klant zelf schoenen laten samenstellen

Zuid-Koreaanse startup wil klant zelf schoenen laten samenstellen
Kickstarter

De Zuid-Koreaanse startup KI Ecobe is een crowdfundingcampagne gestart op Kickstarter, om een modulaire schoen op de markt te brengen. Die zou door de klant zelf thuis worden geassembleerd.

Beter voor natuur en arbeiders

Voordat ze een schoen aankopen, kunnen klanten op de website van KI Ecobe zelf eerst een model samenstellen door te kiezen uit alle verschillende opties. In totaal zouden er zo 10.125 verschillende samenstellingen mogelijk zijn. Vervolgens worden alle onderdelen los aan de deur geleverd, waarna de klant zelf aan de slag moet om de schoen in elkaar te steken.

 

KI Ecobe is een idee van Gyudeog Kim, die zelf al 25 jaar ervaring heeft in de schoenenindustrie. Zijn schoenen hebben volgens hem een aantal belangrijke voordelen: ze maken geen gebruik van giftige kleefstoffen, zodat de fabrieksarbeiders in een gezondere omgeving kunnen werken. Bovendien is er minder tijd, personeel en energie nodig om de schoenen te produceren. Daarnaast zijn de schoenen ook goed voor het milieu, omdat de zool volledig recycleerbaar is en het ook niet nodig is om de hele schoen te vervangen als één van de onderdelen kapot is.

 

Het idee is alvast een groot succes op Kickstarter, waar het 25 dagen voor het einde van de campagne al ongeveer 45.000 dollar (40.000 euro) heeft opgehaald, terwijl KI Ecobe hoopte om minstens 30.000 dollar (26.000 euro) op te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.