Zuid-Koreaanse startup wil klant zelf schoenen laten samenstellen | RetailDetail

Zuid-Koreaanse startup wil klant zelf schoenen laten samenstellen

Zuid-Koreaanse startup wil klant zelf schoenen laten samenstellen
Kickstarter

De Zuid-Koreaanse startup KI Ecobe is een crowdfundingcampagne gestart op Kickstarter, om een modulaire schoen op de markt te brengen. Die zou door de klant zelf thuis worden geassembleerd.

Beter voor natuur en arbeiders

Voordat ze een schoen aankopen, kunnen klanten op de website van KI Ecobe zelf eerst een model samenstellen door te kiezen uit alle verschillende opties. In totaal zouden er zo 10.125 verschillende samenstellingen mogelijk zijn. Vervolgens worden alle onderdelen los aan de deur geleverd, waarna de klant zelf aan de slag moet om de schoen in elkaar te steken.

 

KI Ecobe is een idee van Gyudeog Kim, die zelf al 25 jaar ervaring heeft in de schoenenindustrie. Zijn schoenen hebben volgens hem een aantal belangrijke voordelen: ze maken geen gebruik van giftige kleefstoffen, zodat de fabrieksarbeiders in een gezondere omgeving kunnen werken. Bovendien is er minder tijd, personeel en energie nodig om de schoenen te produceren. Daarnaast zijn de schoenen ook goed voor het milieu, omdat de zool volledig recycleerbaar is en het ook niet nodig is om de hele schoen te vervangen als één van de onderdelen kapot is.

 

Het idee is alvast een groot succes op Kickstarter, waar het 25 dagen voor het einde van de campagne al ongeveer 45.000 dollar (40.000 euro) heeft opgehaald, terwijl KI Ecobe hoopte om minstens 30.000 dollar (26.000 euro) op te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.