Zwak eerste kwartaal voor Hugo Boss | RetailDetail

Zwak eerste kwartaal voor Hugo Boss

Zwak eerste kwartaal voor Hugo Boss

Het Duitse modehuis Hugo Boss heeft er een zwak eerste kwartaal opzitten: de omzet en de winst waren lager dan verwacht en dus gaat het bedrijf op zoek naar manieren om de kosten te drukken.

Minder investeringen

De omzet bij Hugo Boss daalde in het eerste kwartaal met 4% naar 643 miljoen euro, terwijl de nettowinst een klap kreeg van 49% en zo strandde op 38,5 miljoen euro. Analisten hadden een daling voorspeld, maar die is nu nog groter dan verwacht.

 

Hugo Boss hoopt nu in 2016 ongeveer vijftig miljoen euro uit te sparen door nieuwe deals te onderhandelen met de verhuurders van winkelpanden. Daarnaast gaat het dit jaar ook minder winkels openen, waardoor de investeringen dalen van 220 miljoen euro in 2015 naar 160 tot 180 miljoen euro in 2016. Op korte termijn gaat het modehuis focussen op de activiteiten in de Verenigde Staten, waar de omzet in het voorbije kwartaal na wisselkoerseffecten daalde met 16%. Het verwacht voor het hele bedrijf wel betere resultaten in de tweede helft van het jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.