Zweedse Polarn O. Pyret verdwijnt uit Nederland | RetailDetail

Zweedse Polarn O. Pyret verdwijnt uit Nederland

Zweedse Polarn O. Pyret verdwijnt uit Nederland

Het Zweedse kindermodemerk Polarn O. Pyret heeft besloten om zijn drie Nederlandse winkels te sluiten. Ook de Chinese retailtak wordt afgestoten. Klanten kunnen in de toekomst wel nog terecht op de webshop van het merk.

Niet rendabel genoeg

Polarn O. Pyret maakt deel uit van RNB Retail and Brands, dat heeft besloten om minder rendabele activiteiten binnen zijn netwerk op te heffen en daar horen de Nederlandse winkels dus bij, schrijft Fashion United. De keten is nog maar sinds 2013 actief in Nederland, toen het een eerste winkel opende in Eindhoven. Ook in Utrecht en Maastricht is er een winkel te vinden.

 

Het Zweedse merk heeft besloten om zijn aandacht te vestigen op markten waar het meer omzet genereert. In het vorige boekjaar waren de activiteiten in Nederland en China samen goed voor ongeveer elf miljoen Zweedse kroon (een miljoen euro), terwijl Polarn O. Pyret wereldwijd een omzet van 667 miljoen kroon (72 miljoen euro) heeft.

 

"De landen waar nu wordt afgebouwd hebben een negatieve invoed op de winstgevendheid van het bedrijf", zegt CEO Magnus Håkansson in een persbericht. "Ik ben ervan overtuigd dat de winst na deze maatregelen een stuk sneller zal kunnen groeien."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.