Zweedse Polarn O. Pyret verdwijnt uit Nederland | RetailDetail

Zweedse Polarn O. Pyret verdwijnt uit Nederland

Zweedse Polarn O. Pyret verdwijnt uit Nederland

Het Zweedse kindermodemerk Polarn O. Pyret heeft besloten om zijn drie Nederlandse winkels te sluiten. Ook de Chinese retailtak wordt afgestoten. Klanten kunnen in de toekomst wel nog terecht op de webshop van het merk.

Niet rendabel genoeg

Polarn O. Pyret maakt deel uit van RNB Retail and Brands, dat heeft besloten om minder rendabele activiteiten binnen zijn netwerk op te heffen en daar horen de Nederlandse winkels dus bij, schrijft Fashion United. De keten is nog maar sinds 2013 actief in Nederland, toen het een eerste winkel opende in Eindhoven. Ook in Utrecht en Maastricht is er een winkel te vinden.

 

Het Zweedse merk heeft besloten om zijn aandacht te vestigen op markten waar het meer omzet genereert. In het vorige boekjaar waren de activiteiten in Nederland en China samen goed voor ongeveer elf miljoen Zweedse kroon (een miljoen euro), terwijl Polarn O. Pyret wereldwijd een omzet van 667 miljoen kroon (72 miljoen euro) heeft.

 

"De landen waar nu wordt afgebouwd hebben een negatieve invoed op de winstgevendheid van het bedrijf", zegt CEO Magnus Håkansson in een persbericht. "Ik ben ervan overtuigd dat de winst na deze maatregelen een stuk sneller zal kunnen groeien."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.