Zwitsers lingeriemerk Calida opent in Amsterdam

Zwitsers lingeriemerk Calida opent in Amsterdam

Het Zwitserse lingeriemerk Calida heeft donderdag zijn eerste Nederlandse winkel geopend. Het merk was al in verschillende andere winkels te koop, maar beschikt nu over een eigen filiaal in de Leidsestraat in Amsterdam. De uitbreiding naar Nederland maakt deel uit van de strategie van Calida om het net van eigen winkels verder uit te breiden. Op dit moment heeft het merk in Europa ongeveer 120 winkels.

 

Dat meldt de modesite Fashion United. "Een eigen Calidawinkel zien we als een uithangbord voor ons merk en het ondersteunt onze merkidentiteit het beste", zegt algemeen directeur Andreas Lindemann van Calida. De winkel in Amsterdam is om en bij de 70 m² groot en verkoopt onder meer lingerie, nachtkleding en strandkleding.

De keten opende onlangs ook al een vestiging in Brussel en komt binnenkort met een eigen vestiging in Parijs. Het merk wil in Amsterdam eerst ervaring opdoen voor verder uit te breiden in Nederland. Zustermerk Aubade groeit ook in aantal winkels en opent dit jaar onder meer in Londen, Kopenhagen, Brussel, en Neurenberg. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top