Zwitsers lingeriemerk Calida opent in Amsterdam | RetailDetail

Zwitsers lingeriemerk Calida opent in Amsterdam

Zwitsers lingeriemerk Calida opent in Amsterdam

Het Zwitserse lingeriemerk Calida heeft donderdag zijn eerste Nederlandse winkel geopend. Het merk was al in verschillende andere winkels te koop, maar beschikt nu over een eigen filiaal in de Leidsestraat in Amsterdam. De uitbreiding naar Nederland maakt deel uit van de strategie van Calida om het net van eigen winkels verder uit te breiden. Op dit moment heeft het merk in Europa ongeveer 120 winkels.

 

Dat meldt de modesite Fashion United. "Een eigen Calidawinkel zien we als een uithangbord voor ons merk en het ondersteunt onze merkidentiteit het beste", zegt algemeen directeur Andreas Lindemann van Calida. De winkel in Amsterdam is om en bij de 70 m² groot en verkoopt onder meer lingerie, nachtkleding en strandkleding.

De keten opende onlangs ook al een vestiging in Brussel en komt binnenkort met een eigen vestiging in Parijs. Het merk wil in Amsterdam eerst ervaring opdoen voor verder uit te breiden in Nederland. Zustermerk Aubade groeit ook in aantal winkels en opent dit jaar onder meer in Londen, Kopenhagen, Brussel, en Neurenberg. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.