Zwitsers lingeriemerk Calida opent in Amsterdam

Zwitsers lingeriemerk Calida opent in Amsterdam

Het Zwitserse lingeriemerk Calida heeft donderdag zijn eerste Nederlandse winkel geopend. Het merk was al in verschillende andere winkels te koop, maar beschikt nu over een eigen filiaal in de Leidsestraat in Amsterdam. De uitbreiding naar Nederland maakt deel uit van de strategie van Calida om het net van eigen winkels verder uit te breiden. Op dit moment heeft het merk in Europa ongeveer 120 winkels.

 

Dat meldt de modesite Fashion United. "Een eigen Calidawinkel zien we als een uithangbord voor ons merk en het ondersteunt onze merkidentiteit het beste", zegt algemeen directeur Andreas Lindemann van Calida. De winkel in Amsterdam is om en bij de 70 m² groot en verkoopt onder meer lingerie, nachtkleding en strandkleding.

De keten opende onlangs ook al een vestiging in Brussel en komt binnenkort met een eigen vestiging in Parijs. Het merk wil in Amsterdam eerst ervaring opdoen voor verder uit te breiden in Nederland. Zustermerk Aubade groeit ook in aantal winkels en opent dit jaar onder meer in Londen, Kopenhagen, Brussel, en Neurenberg. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top