Modewinkels bezorgen Macintosh groei.

Het Nederlandse retailconcern Macintosh heeft in de tweede helft van 2010 de omzet met ruim 4 procent zien toenemen. Daarbij deden vooral de kledingwinkels het goed, meldt de onderneming. Macintosh is het bedrijf achter winkelketens als Brantano, Halfords, Kwantum en Scapino.

 

De onderneming boekte in de tweede helft van het jaar een omzet van zeshonderd miljoen euro, een toename van twintig miljoen euro. In de fashiondivisie nam de omzet met 4,5 procent toe tot 333 miljoen euro. Minder goede resultaten werden er geboekt in de divisiesautomotive en telecom, die beiden in de min belandden.

 

De tweede jaarhelft zorgde toch voor een verbetering van het resultaat van Macintosh. Over de volle twaalf maanden nam de omzet met ruim 1 procent ote tot 1,13 miljoen euro. Ook de winstgevendheid is waarschijnlijk verbeterd. De onderneming rekent op een toename van zo'n 20 procent ten opzichte van de 44,7 miljoen euro winst uit 2009. 

Het Nederlandse retailconcern Macintosh heeft in de tweede helft van 2010 de omzet met ruim 4 procent zien toenemen. Daarbij deden vooral de kledingwinkels het goed, meldt de onderneming. Macintosh is het bedrijf achter winkelketens als Brantano, Halfords, Kwantum en Scapino.

 

De onderneming boekte in de tweede helft van het jaar een omzet van zeshonderd miljoen euro, een toename van twintig miljoen euro. In de fashiondivisie nam de omzet met 4,5 procent toe tot 333 miljoen euro. Minder goede resultaten werden er geboekt in de divisiesautomotive en telecom, die beiden in de min belandden.

 

De tweede jaarhelft zorgde toch voor een verbetering van het resultaat van Macintosh. Over de volle twaalf maanden nam de omzet met ruim 1 procent ote tot 1,13 miljoen euro. Ook de winstgevendheid is waarschijnlijk verbeterd. De onderneming rekent op een toename van zo'n 20 procent ten opzichte van de 44,7 miljoen euro winst uit 2009. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


RetailDetail Day 2017 stoomt u klaar voor de toekomst

27/07/2017

Hoe blijven retailers ook morgen succesvol? Op de RetailDetail Day 2017 presenteren acht topondernemers hun eigenzinnige visie op de toekomst. Het wordt een congres dat barst van de inspiratie, zegt dagvoorzitter Gino Van Ossel.

Big Bazar brengt logistiek onder bij Bakker Logistiek

24/07/2017

Big Bazar brengt vanaf volgend jaar de logistiek onder bij Bakker Logistiek. Met deze nieuwe partner ondersteunt de discountformule van Blokker Holding haar verdere groei in de Benelux.

FonQ versterkt aanbod lifestyle

24/07/2017

FonQ versterkt haar aanbod in lifestyle met horloges en zonnebrillen. Het webwarenhuis wil met dergelijke global fashion brands haar retailformule verstevigen. Daarin ligt de focus op producten in wonen, koken en lifestyle.

“Blokker gaat niet ten onder”

24/07/2017

Blokker werd het slachtoffer van branchevervaging, stelt Richard Otto, medeauteur van een nieuw boek over de retailer. Toch heeft de keten overlevingskansen, op voorwaarde dat ze weer trendsettend en prijscompetitief wordt.

Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Back to top