Modewinkels bezorgen Macintosh groei.

Het Nederlandse retailconcern Macintosh heeft in de tweede helft van 2010 de omzet met ruim 4 procent zien toenemen. Daarbij deden vooral de kledingwinkels het goed, meldt de onderneming. Macintosh is het bedrijf achter winkelketens als Brantano, Halfords, Kwantum en Scapino.

 

De onderneming boekte in de tweede helft van het jaar een omzet van zeshonderd miljoen euro, een toename van twintig miljoen euro. In de fashiondivisie nam de omzet met 4,5 procent toe tot 333 miljoen euro. Minder goede resultaten werden er geboekt in de divisiesautomotive en telecom, die beiden in de min belandden.

 

De tweede jaarhelft zorgde toch voor een verbetering van het resultaat van Macintosh. Over de volle twaalf maanden nam de omzet met ruim 1 procent ote tot 1,13 miljoen euro. Ook de winstgevendheid is waarschijnlijk verbeterd. De onderneming rekent op een toename van zo'n 20 procent ten opzichte van de 44,7 miljoen euro winst uit 2009. 

Het Nederlandse retailconcern Macintosh heeft in de tweede helft van 2010 de omzet met ruim 4 procent zien toenemen. Daarbij deden vooral de kledingwinkels het goed, meldt de onderneming. Macintosh is het bedrijf achter winkelketens als Brantano, Halfords, Kwantum en Scapino.

 

De onderneming boekte in de tweede helft van het jaar een omzet van zeshonderd miljoen euro, een toename van twintig miljoen euro. In de fashiondivisie nam de omzet met 4,5 procent toe tot 333 miljoen euro. Minder goede resultaten werden er geboekt in de divisiesautomotive en telecom, die beiden in de min belandden.

 

De tweede jaarhelft zorgde toch voor een verbetering van het resultaat van Macintosh. Over de volle twaalf maanden nam de omzet met ruim 1 procent ote tot 1,13 miljoen euro. Ook de winstgevendheid is waarschijnlijk verbeterd. De onderneming rekent op een toename van zo'n 20 procent ten opzichte van de 44,7 miljoen euro winst uit 2009. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Still having the Blokker-blues

19/06/2017

De perikelen binnen Blokker Holding vormen een inspiratiebron van formaat voor een bluesnummer over de retail. De negatieve berichtgeving houdt niet op. Het meest recente refrein? De steelse afvloeiing van personeel in de afgelopen twee jaar.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Hudson's Bay Nederland presenteert merkportfolio

15/06/2017

Hudson's Bay Nederland heeft in de aanloop naar de opening van tien winkels haar merkportfolio gepresenteerd. De formule wil zich met premium merken en limited editions van Nederlandse designers in het hogere segment positioneren.

Fnuiken Nike, Universal Studios en Sanrio de vrije concurrentie?

15/06/2017

Een week na het Amerikaanse kledingmerk Guess neemt Brussel nu ook Nike, Universal Studios en Sanrio in het vizier. Mogelijk beperken ze de grensoverschrijdende en de onlineverkoop van hun producten in de Europese Unie.

Fnac en Carrefour: het nieuwe powerkoppel van Frankrijk?

14/06/2017

Komt er een huwelijk tussen Carrefour en Fnac Darty, nu Fnac-topman Alexandre Bompard aan het stuur komt van Carrefour? Kunnen een zoekende supermarktketen, een cultuurverkoper in relance en een gewilde elektroretailer de Franse retail ‘great again’ maken? 

Back to top