Modewinkels bezorgen Macintosh groei. | RetailDetail

Modewinkels bezorgen Macintosh groei.

Het Nederlandse retailconcern Macintosh heeft in de tweede helft van 2010 de omzet met ruim 4 procent zien toenemen. Daarbij deden vooral de kledingwinkels het goed, meldt de onderneming. Macintosh is het bedrijf achter winkelketens als Brantano, Halfords, Kwantum en Scapino.

 

De onderneming boekte in de tweede helft van het jaar een omzet van zeshonderd miljoen euro, een toename van twintig miljoen euro. In de fashiondivisie nam de omzet met 4,5 procent toe tot 333 miljoen euro. Minder goede resultaten werden er geboekt in de divisiesautomotive en telecom, die beiden in de min belandden.

 

De tweede jaarhelft zorgde toch voor een verbetering van het resultaat van Macintosh. Over de volle twaalf maanden nam de omzet met ruim 1 procent ote tot 1,13 miljoen euro. Ook de winstgevendheid is waarschijnlijk verbeterd. De onderneming rekent op een toename van zo'n 20 procent ten opzichte van de 44,7 miljoen euro winst uit 2009. 

Het Nederlandse retailconcern Macintosh heeft in de tweede helft van 2010 de omzet met ruim 4 procent zien toenemen. Daarbij deden vooral de kledingwinkels het goed, meldt de onderneming. Macintosh is het bedrijf achter winkelketens als Brantano, Halfords, Kwantum en Scapino.

 

De onderneming boekte in de tweede helft van het jaar een omzet van zeshonderd miljoen euro, een toename van twintig miljoen euro. In de fashiondivisie nam de omzet met 4,5 procent toe tot 333 miljoen euro. Minder goede resultaten werden er geboekt in de divisiesautomotive en telecom, die beiden in de min belandden.

 

De tweede jaarhelft zorgde toch voor een verbetering van het resultaat van Macintosh. Over de volle twaalf maanden nam de omzet met ruim 1 procent ote tot 1,13 miljoen euro. Ook de winstgevendheid is waarschijnlijk verbeterd. De onderneming rekent op een toename van zo'n 20 procent ten opzichte van de 44,7 miljoen euro winst uit 2009. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.