Modewinkels bezorgen Macintosh groei.

Het Nederlandse retailconcern Macintosh heeft in de tweede helft van 2010 de omzet met ruim 4 procent zien toenemen. Daarbij deden vooral de kledingwinkels het goed, meldt de onderneming. Macintosh is het bedrijf achter winkelketens als Brantano, Halfords, Kwantum en Scapino.

 

De onderneming boekte in de tweede helft van het jaar een omzet van zeshonderd miljoen euro, een toename van twintig miljoen euro. In de fashiondivisie nam de omzet met 4,5 procent toe tot 333 miljoen euro. Minder goede resultaten werden er geboekt in de divisiesautomotive en telecom, die beiden in de min belandden.

 

De tweede jaarhelft zorgde toch voor een verbetering van het resultaat van Macintosh. Over de volle twaalf maanden nam de omzet met ruim 1 procent ote tot 1,13 miljoen euro. Ook de winstgevendheid is waarschijnlijk verbeterd. De onderneming rekent op een toename van zo'n 20 procent ten opzichte van de 44,7 miljoen euro winst uit 2009. 

Het Nederlandse retailconcern Macintosh heeft in de tweede helft van 2010 de omzet met ruim 4 procent zien toenemen. Daarbij deden vooral de kledingwinkels het goed, meldt de onderneming. Macintosh is het bedrijf achter winkelketens als Brantano, Halfords, Kwantum en Scapino.

 

De onderneming boekte in de tweede helft van het jaar een omzet van zeshonderd miljoen euro, een toename van twintig miljoen euro. In de fashiondivisie nam de omzet met 4,5 procent toe tot 333 miljoen euro. Minder goede resultaten werden er geboekt in de divisiesautomotive en telecom, die beiden in de min belandden.

 

De tweede jaarhelft zorgde toch voor een verbetering van het resultaat van Macintosh. Over de volle twaalf maanden nam de omzet met ruim 1 procent ote tot 1,13 miljoen euro. Ook de winstgevendheid is waarschijnlijk verbeterd. De onderneming rekent op een toename van zo'n 20 procent ten opzichte van de 44,7 miljoen euro winst uit 2009. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top