Na Concentra ziet nu ook Roularta brood in Grouponconcurrent

Groupon, de succesvolle Amerikaanse “social buying”-site die regionale kortingsbonnen aanbiedt via e-mail en sociale media, krijgt meer en meer concurrentie van gevestigde mediagroepen. In de lente van dit jaar kocht Rossel, uitgever van onder meer de krant Le Soir, zich al in bij Groupolitan (het heeft ruim 66% van het kapitaal in handen), en deze week lieten ook Roularta en Concentra van zich horen.

Roularta lanceert “Wikiwin”

Tijdens een informatievergadering over de halfjaarresultaten hebben topman Rik De Nolf en financieel directeur Jan Staelens van Roularta Media Group bevestigd dat ze in oktober “Wikiwin” lanceren, een directe concurrent voor Groupon. De kortingsite “op maat van de Belgische middenstander” wordt meteen in beide landstalen operationeel.


De mediagroep uit Roeselare rekent voor de uitbouw van de site op zijn bestaande verkoopploeg, zijn uitgebreide klantennetwerk en de media die de groep in portefeuille heeft. Behalve de Streekkrant en de Krant van West-Vlaanderen zijn dan een hele rist magazines (onder meer Knack en Trends) alsook de radiostations en televisiezenders van de Vlaamse Media Maatschappij (VTM, 2BE, Vitaya, Q-music, Joe FM enz.), waar Roularta voor de helft eigenaar van is. De groep ziet dit initiatief als een “logisch verlengstuk” van zijn activiteiten.

Concentra koopt een derde van Coolcoups

Eerder deze week werd ook bekend dat een andere mediagroep, Concentra, een participatie van 33,33% heeft genomen in Coolcoups. Dat is een Belgisch “social buying”-initiatief dat reclamediensten volgens het ‘no cure, no pay’-principe aanbiedt aan bedrijven die actief zijn in de vrijetijdssector. Voor Concentra, dat onder meer Het Belang Van Limburg en Gazet Van Antwerpen uitgeeft, past de participatie in een strategie om te investeren in nieuwe digitale media. CoolCoups werd opgericht door de broers Patrick en Stefan Tournoy.

Groupon, de succesvolle Amerikaanse “social buying”-site die regionale kortingsbonnen aanbiedt via e-mail en sociale media, krijgt meer en meer concurrentie van gevestigde mediagroepen. In de lente van dit jaar kocht Rossel, uitgever van onder meer de krant Le Soir, zich al in bij Groupolitan (het heeft ruim 66% van het kapitaal in handen), en deze week lieten ook Roularta en Concentra van zich horen.

Roularta lanceert “Wikiwin”

Tijdens een informatievergadering over de halfjaarresultaten hebben topman Rik De Nolf en financieel directeur Jan Staelens van Roularta Media Group bevestigd dat ze in oktober “Wikiwin” lanceren, een directe concurrent voor Groupon. De kortingsite “op maat van de Belgische middenstander” wordt meteen in beide landstalen operationeel.


De mediagroep uit Roeselare rekent voor de uitbouw van de site op zijn bestaande verkoopploeg, zijn uitgebreide klantennetwerk en de media die de groep in portefeuille heeft. Behalve de Streekkrant en de Krant van West-Vlaanderen zijn dan een hele rist magazines (onder meer Knack en Trends) alsook de radiostations en televisiezenders van de Vlaamse Media Maatschappij (VTM, 2BE, Vitaya, Q-music, Joe FM enz.), waar Roularta voor de helft eigenaar van is. De groep ziet dit initiatief als een “logisch verlengstuk” van zijn activiteiten.

Concentra koopt een derde van Coolcoups

Eerder deze week werd ook bekend dat een andere mediagroep, Concentra, een participatie van 33,33% heeft genomen in Coolcoups. Dat is een Belgisch “social buying”-initiatief dat reclamediensten volgens het ‘no cure, no pay’-principe aanbiedt aan bedrijven die actief zijn in de vrijetijdssector. Voor Concentra, dat onder meer Het Belang Van Limburg en Gazet Van Antwerpen uitgeeft, past de participatie in een strategie om te investeren in nieuwe digitale media. CoolCoups werd opgericht door de broers Patrick en Stefan Tournoy.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top