Nederland blijft groeimarkt voor Douglas

De omzet van parfumeriegigant Douglas in Nederland is in het boekjaar 2010/11 gestegen. Daarmee is Nederland één van de grootste buitenlandse markten voor het bedrijf, dat het wel goed doet in een woelige markt. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers door het van oorsprong Duitse Douglas op maandag. Exacte cijfers per markt worden niet bekendgemaakt, maar in totaal nam de omzet met 1,8 procent toe tot 3,4 miljard euro. Daarmee doet het bedrijf het iets minder dan de 2 tot 4 procent die vooraf beloofd was.

Boekenketen Thalia, die ook tot het concern behoort, kende een matig jaar. Dat gold ook voor de parfumerieën in Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Kroatië. Het bedrijf trok zich zelfs volledig terug uit Rusland, de Verenigde Staten en Denemarken. Daarentegen deden Oostenrijk, Nederland, Turkije en Hongarije het wel goed. Op de Duitse thuismarkt werd een omzetstijging van 4 procent naar 2,3 miljard euro geboekt.

De omzet van parfumeriegigant Douglas in Nederland is in het boekjaar 2010/11 gestegen. Daarmee is Nederland één van de grootste buitenlandse markten voor het bedrijf, dat het wel goed doet in een woelige markt. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers door het van oorsprong Duitse Douglas op maandag. Exacte cijfers per markt worden niet bekendgemaakt, maar in totaal nam de omzet met 1,8 procent toe tot 3,4 miljard euro. Daarmee doet het bedrijf het iets minder dan de 2 tot 4 procent die vooraf beloofd was.

Boekenketen Thalia, die ook tot het concern behoort, kende een matig jaar. Dat gold ook voor de parfumerieën in Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Kroatië. Het bedrijf trok zich zelfs volledig terug uit Rusland, de Verenigde Staten en Denemarken. Daarentegen deden Oostenrijk, Nederland, Turkije en Hongarije het wel goed. Op de Duitse thuismarkt werd een omzetstijging van 4 procent naar 2,3 miljard euro geboekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top