Nederland blijft groeimarkt voor Douglas | RetailDetail

Nederland blijft groeimarkt voor Douglas

De omzet van parfumeriegigant Douglas in Nederland is in het boekjaar 2010/11 gestegen. Daarmee is Nederland één van de grootste buitenlandse markten voor het bedrijf, dat het wel goed doet in een woelige markt. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers door het van oorsprong Duitse Douglas op maandag. Exacte cijfers per markt worden niet bekendgemaakt, maar in totaal nam de omzet met 1,8 procent toe tot 3,4 miljard euro. Daarmee doet het bedrijf het iets minder dan de 2 tot 4 procent die vooraf beloofd was.

Boekenketen Thalia, die ook tot het concern behoort, kende een matig jaar. Dat gold ook voor de parfumerieën in Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Kroatië. Het bedrijf trok zich zelfs volledig terug uit Rusland, de Verenigde Staten en Denemarken. Daarentegen deden Oostenrijk, Nederland, Turkije en Hongarije het wel goed. Op de Duitse thuismarkt werd een omzetstijging van 4 procent naar 2,3 miljard euro geboekt.

De omzet van parfumeriegigant Douglas in Nederland is in het boekjaar 2010/11 gestegen. Daarmee is Nederland één van de grootste buitenlandse markten voor het bedrijf, dat het wel goed doet in een woelige markt. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers door het van oorsprong Duitse Douglas op maandag. Exacte cijfers per markt worden niet bekendgemaakt, maar in totaal nam de omzet met 1,8 procent toe tot 3,4 miljard euro. Daarmee doet het bedrijf het iets minder dan de 2 tot 4 procent die vooraf beloofd was.

Boekenketen Thalia, die ook tot het concern behoort, kende een matig jaar. Dat gold ook voor de parfumerieën in Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Kroatië. Het bedrijf trok zich zelfs volledig terug uit Rusland, de Verenigde Staten en Denemarken. Daarentegen deden Oostenrijk, Nederland, Turkije en Hongarije het wel goed. Op de Duitse thuismarkt werd een omzetstijging van 4 procent naar 2,3 miljard euro geboekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.