Nederland blijft groeimarkt voor Douglas

De omzet van parfumeriegigant Douglas in Nederland is in het boekjaar 2010/11 gestegen. Daarmee is Nederland één van de grootste buitenlandse markten voor het bedrijf, dat het wel goed doet in een woelige markt. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers door het van oorsprong Duitse Douglas op maandag. Exacte cijfers per markt worden niet bekendgemaakt, maar in totaal nam de omzet met 1,8 procent toe tot 3,4 miljard euro. Daarmee doet het bedrijf het iets minder dan de 2 tot 4 procent die vooraf beloofd was.

Boekenketen Thalia, die ook tot het concern behoort, kende een matig jaar. Dat gold ook voor de parfumerieën in Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Kroatië. Het bedrijf trok zich zelfs volledig terug uit Rusland, de Verenigde Staten en Denemarken. Daarentegen deden Oostenrijk, Nederland, Turkije en Hongarije het wel goed. Op de Duitse thuismarkt werd een omzetstijging van 4 procent naar 2,3 miljard euro geboekt.

De omzet van parfumeriegigant Douglas in Nederland is in het boekjaar 2010/11 gestegen. Daarmee is Nederland één van de grootste buitenlandse markten voor het bedrijf, dat het wel goed doet in een woelige markt. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers door het van oorsprong Duitse Douglas op maandag. Exacte cijfers per markt worden niet bekendgemaakt, maar in totaal nam de omzet met 1,8 procent toe tot 3,4 miljard euro. Daarmee doet het bedrijf het iets minder dan de 2 tot 4 procent die vooraf beloofd was.

Boekenketen Thalia, die ook tot het concern behoort, kende een matig jaar. Dat gold ook voor de parfumerieën in Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Kroatië. Het bedrijf trok zich zelfs volledig terug uit Rusland, de Verenigde Staten en Denemarken. Daarentegen deden Oostenrijk, Nederland, Turkije en Hongarije het wel goed. Op de Duitse thuismarkt werd een omzetstijging van 4 procent naar 2,3 miljard euro geboekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top