Nederland topper in retailwebsiteland

Nederland staat in de top-5 van Europese landen waar het meest naar retailsites wordt gesurft, blijkt uit recente cijfers. Met een score van 80,2% staat Nederland net in de Europese top-5, een eind voor het Europese gemiddelde van 74,5. Het Verenigd Koninkrijk (80,9%), Frankrijk (87%) en Duitsland (82,1%) vormen de top-3. De vierde plaats is voor Ierland, dat in één jaar van de staartplaatsen naar de top racete. 

 

De cijfers werden bekend gemaakt door ComScore, dat berekende hoeveel percent van de mensen met toegang tot internet naar retailsites surfte. In absolute cijfers is Duitsland de grootste online markt in Europa met 41 miljoen individuele bezoekers voor retailsites. Ook op het podium: Frankrijk (37 miljoen) en het Verenigd Koninkrijk (35 miljoen).

 

Albert Heijn snelst groeiende retailwebsite

De grootste retailsites in Nederland zijn Bol.com (3,5 miljoen unieke bezoekers of een bereik van 29,2%), Apple en Amazon. Wehkamp.nl is pas vierde, maar houdt zijn bezoekers wel vier keer zo lang vast als Amazon (21 minuten tegen 5) en nog steeds dubbel zo lang als Bol.com, de op één na beste op dat gebied. De top-5 wordt verder aangevuld door Albert Heijn, dat op één jaar maar liefst 41% aangroeide.

De Britten en de Fransen bezochten retailsites nochtans het langste (bijna anderhalf uur), de Italianen halen amper 21 minuten. De bezoekers van retailsites surften overigens vooral naar prijsvergelijkingssites (31,6%). Ook kleding en elektronica deden het erg goed.  

Nederland staat in de top-5 van Europese landen waar het meest naar retailsites wordt gesurft, blijkt uit recente cijfers. Met een score van 80,2% staat Nederland net in de Europese top-5, een eind voor het Europese gemiddelde van 74,5. Het Verenigd Koninkrijk (80,9%), Frankrijk (87%) en Duitsland (82,1%) vormen de top-3. De vierde plaats is voor Ierland, dat in één jaar van de staartplaatsen naar de top racete. 

 

De cijfers werden bekend gemaakt door ComScore, dat berekende hoeveel percent van de mensen met toegang tot internet naar retailsites surfte. In absolute cijfers is Duitsland de grootste online markt in Europa met 41 miljoen individuele bezoekers voor retailsites. Ook op het podium: Frankrijk (37 miljoen) en het Verenigd Koninkrijk (35 miljoen).

 

Albert Heijn snelst groeiende retailwebsite

De grootste retailsites in Nederland zijn Bol.com (3,5 miljoen unieke bezoekers of een bereik van 29,2%), Apple en Amazon. Wehkamp.nl is pas vierde, maar houdt zijn bezoekers wel vier keer zo lang vast als Amazon (21 minuten tegen 5) en nog steeds dubbel zo lang als Bol.com, de op één na beste op dat gebied. De top-5 wordt verder aangevuld door Albert Heijn, dat op één jaar maar liefst 41% aangroeide.

De Britten en de Fransen bezochten retailsites nochtans het langste (bijna anderhalf uur), de Italianen halen amper 21 minuten. De bezoekers van retailsites surften overigens vooral naar prijsvergelijkingssites (31,6%). Ook kleding en elektronica deden het erg goed.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

Back to top