Nederland topper in retailwebsiteland

Nederland staat in de top-5 van Europese landen waar het meest naar retailsites wordt gesurft, blijkt uit recente cijfers. Met een score van 80,2% staat Nederland net in de Europese top-5, een eind voor het Europese gemiddelde van 74,5. Het Verenigd Koninkrijk (80,9%), Frankrijk (87%) en Duitsland (82,1%) vormen de top-3. De vierde plaats is voor Ierland, dat in één jaar van de staartplaatsen naar de top racete. 

 

De cijfers werden bekend gemaakt door ComScore, dat berekende hoeveel percent van de mensen met toegang tot internet naar retailsites surfte. In absolute cijfers is Duitsland de grootste online markt in Europa met 41 miljoen individuele bezoekers voor retailsites. Ook op het podium: Frankrijk (37 miljoen) en het Verenigd Koninkrijk (35 miljoen).

 

Albert Heijn snelst groeiende retailwebsite

De grootste retailsites in Nederland zijn Bol.com (3,5 miljoen unieke bezoekers of een bereik van 29,2%), Apple en Amazon. Wehkamp.nl is pas vierde, maar houdt zijn bezoekers wel vier keer zo lang vast als Amazon (21 minuten tegen 5) en nog steeds dubbel zo lang als Bol.com, de op één na beste op dat gebied. De top-5 wordt verder aangevuld door Albert Heijn, dat op één jaar maar liefst 41% aangroeide.

De Britten en de Fransen bezochten retailsites nochtans het langste (bijna anderhalf uur), de Italianen halen amper 21 minuten. De bezoekers van retailsites surften overigens vooral naar prijsvergelijkingssites (31,6%). Ook kleding en elektronica deden het erg goed.  

Nederland staat in de top-5 van Europese landen waar het meest naar retailsites wordt gesurft, blijkt uit recente cijfers. Met een score van 80,2% staat Nederland net in de Europese top-5, een eind voor het Europese gemiddelde van 74,5. Het Verenigd Koninkrijk (80,9%), Frankrijk (87%) en Duitsland (82,1%) vormen de top-3. De vierde plaats is voor Ierland, dat in één jaar van de staartplaatsen naar de top racete. 

 

De cijfers werden bekend gemaakt door ComScore, dat berekende hoeveel percent van de mensen met toegang tot internet naar retailsites surfte. In absolute cijfers is Duitsland de grootste online markt in Europa met 41 miljoen individuele bezoekers voor retailsites. Ook op het podium: Frankrijk (37 miljoen) en het Verenigd Koninkrijk (35 miljoen).

 

Albert Heijn snelst groeiende retailwebsite

De grootste retailsites in Nederland zijn Bol.com (3,5 miljoen unieke bezoekers of een bereik van 29,2%), Apple en Amazon. Wehkamp.nl is pas vierde, maar houdt zijn bezoekers wel vier keer zo lang vast als Amazon (21 minuten tegen 5) en nog steeds dubbel zo lang als Bol.com, de op één na beste op dat gebied. De top-5 wordt verder aangevuld door Albert Heijn, dat op één jaar maar liefst 41% aangroeide.

De Britten en de Fransen bezochten retailsites nochtans het langste (bijna anderhalf uur), de Italianen halen amper 21 minuten. De bezoekers van retailsites surften overigens vooral naar prijsvergelijkingssites (31,6%). Ook kleding en elektronica deden het erg goed.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bart Smit wordt in België dan toch niet Intertoys

28/06/2017

De Blokker Holding heeft de ombouw van speelgoedketen Bart Smit naar zusterketen Intertoys in België stopgezet. De ombouw werd in april al tijdelijk gestaakt, omdat de naamsbekendheid van Intertoys in België te laag was.

Kinnevik en Rocket Internet verkopen aandeel in Lazada

28/06/2017

Zowel Kinnevik als Rocket Internet doen hun laatste aandelen in het Aziatische Lazada van de hand. Allebei verkopen ze hun aandelen aan het Chinese Alibaba, dat zo in één klap nog eens 12,4% van het bedrijf in handen krijgt.

E-commerce in Europa blijft sterk groeien

27/06/2017

In het European Ecommerce Report 2017, een gezamenlijk rapport van Ecommerce Europe, EuroCommerce en de Ecommerce Foundation, wordt gesteld dat ook in 2017 e-commerce in Europa zal blijven groeien: vooral dan in Centraal- en Oost-Europa.

Hema kruipt uit het dal

27/06/2017

De Nederlandse winkelketen Hema is eindelijk een beetje uit het dal aan het kruipen. Dat blijkt uit de cijfers die het bedrijf vrij gaf voor het eerste kwartaal van 2017: daarin steeg de omzet en daalde het nettoverlies.

Holland & Barrett in Russische handen

26/06/2017

Voor het weekend kwam het nieuws naar buiten dat AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, interesse zou hebben in een overname van Holland & Barrett. Nu heeft eigenaar Carlyle het bedrijf echter verkocht aan een Russische miljardair.

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

26/06/2017

De Nederlandse winkelketen Action heeft nabij Mannheim zijn eerste Duitse distributiecentrum geopend. Dat centrum wordt verantwoordelijk voor de bevoorrading van Duitsland, Oostenrijk en een deel van Frankrijk.

Back to top