Nederlandse supers ondergewaardeerd op beurs

De twee beursgenoteerde Nederlandse supermarktbedrijven zijn iets ondergewaardeerd in vergelijking met hun buitenlandse collega's. Waar het gemiddelde van een mandje van zestien foodbedrijven in de koers/winstverhouding op bijna twintig zit, blijft Ahold hangen op 12,92 en Sligro op 15,91.

 

Dat blijkt uit een vergelijking van het Belgische dagblad De Standaard. De lagere waardering wordt als 'net iets minder dan marktconform' aangegeven. Ahold komt deze week met nieuwe cijfers. De keten lijkt in Nederland in omzet grotendeels uitgegroeid, maar slaagt er door de eigen huismerken, door de toevoeging van assortiment en door vergroting van winkels nog altijd in zowel identiek als absoluut te groeien.

 

Sligro wordt door de analisten gezien als een partij die snel aan het groeien is. Vooral de overname van Sanders wordt daarbij genoemd. Door de toename van het aantal winkels wordt het volgens de analisten voor Sligro makkelijker om de hogere grondstofprijzen te overleven. Net als Albert Heijn kan Sligro makkelijker zijn wil opleggen aan fabrikanten.

De twee beursgenoteerde Nederlandse supermarktbedrijven zijn iets ondergewaardeerd in vergelijking met hun buitenlandse collega's. Waar het gemiddelde van een mandje van zestien foodbedrijven in de koers/winstverhouding op bijna twintig zit, blijft Ahold hangen op 12,92 en Sligro op 15,91.

 

Dat blijkt uit een vergelijking van het Belgische dagblad De Standaard. De lagere waardering wordt als 'net iets minder dan marktconform' aangegeven. Ahold komt deze week met nieuwe cijfers. De keten lijkt in Nederland in omzet grotendeels uitgegroeid, maar slaagt er door de eigen huismerken, door de toevoeging van assortiment en door vergroting van winkels nog altijd in zowel identiek als absoluut te groeien.

 

Sligro wordt door de analisten gezien als een partij die snel aan het groeien is. Vooral de overname van Sanders wordt daarbij genoemd. Door de toename van het aantal winkels wordt het volgens de analisten voor Sligro makkelijker om de hogere grondstofprijzen te overleven. Net als Albert Heijn kan Sligro makkelijker zijn wil opleggen aan fabrikanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Groot renovatieplan Aldi goedgekeurd

27/07/2017

Het heeft duidelijk heel wat voeten in de aarde gehad, maar het grootse renovatieplan van Aldi Nord is volledig goedgekeurd. Daarin wordt 5,2 miljard euro geïnvesteerd om alle winkels van de discountketen te renoveren.

Nestlé niet tevreden met eigen groei

27/07/2017

Nestlé wist in de eerste helft van het jaar opnieuw enkele procenten te groeien, maar zegt zelf toch niet helemaal tevreden te zijn. De winst ging er wel met bijna 20 procent op vooruit, maar in 2016 was er een grote belastinglast.

Overname Alpro stuwt winst Danone

27/07/2017

In het tweede kwartaal van 2017 is de winst van het Franse zuivelbedrijf Danone flink gestegen en dat heeft het vooral te danken aan de overname van WhiteWave Foods, het moederbedrijf van het Belgische Alpro.

Volume AB InBev stijgt voor het eerst sinds lang

27/07/2017

Voor het eerst in anderhalf jaar is de Belgisch-Braziliaanse brouwer AB InBev er in geslaagd om het verkochte volume op te drijven. Dat had het onder andere te danken aan succes in Zuid-Afrika, waar het na de overname van SABMiller actief werd.

Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa

27/07/2017

Bacardi Limited, de grootste familiale sterkedrankengroep in de wereld, laat weten dat de Belg Francis Debeuckelaere werd benoemd als regionale president van Europa. Een nieuwe stap in een opmerkelijke carrière. 

Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola

26/07/2017

Drankenproducent Coca-Cola heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten. De omzet ging er met enkele procenten op vooruit en de winst kwam hoger uit dan verwacht. Dat heeft het vooral te danken aan duurdere en gezonde drankjes.

Back to top