Nederlandse supers ondergewaardeerd op beurs

De twee beursgenoteerde Nederlandse supermarktbedrijven zijn iets ondergewaardeerd in vergelijking met hun buitenlandse collega's. Waar het gemiddelde van een mandje van zestien foodbedrijven in de koers/winstverhouding op bijna twintig zit, blijft Ahold hangen op 12,92 en Sligro op 15,91.

 

Dat blijkt uit een vergelijking van het Belgische dagblad De Standaard. De lagere waardering wordt als 'net iets minder dan marktconform' aangegeven. Ahold komt deze week met nieuwe cijfers. De keten lijkt in Nederland in omzet grotendeels uitgegroeid, maar slaagt er door de eigen huismerken, door de toevoeging van assortiment en door vergroting van winkels nog altijd in zowel identiek als absoluut te groeien.

 

Sligro wordt door de analisten gezien als een partij die snel aan het groeien is. Vooral de overname van Sanders wordt daarbij genoemd. Door de toename van het aantal winkels wordt het volgens de analisten voor Sligro makkelijker om de hogere grondstofprijzen te overleven. Net als Albert Heijn kan Sligro makkelijker zijn wil opleggen aan fabrikanten.

De twee beursgenoteerde Nederlandse supermarktbedrijven zijn iets ondergewaardeerd in vergelijking met hun buitenlandse collega's. Waar het gemiddelde van een mandje van zestien foodbedrijven in de koers/winstverhouding op bijna twintig zit, blijft Ahold hangen op 12,92 en Sligro op 15,91.

 

Dat blijkt uit een vergelijking van het Belgische dagblad De Standaard. De lagere waardering wordt als 'net iets minder dan marktconform' aangegeven. Ahold komt deze week met nieuwe cijfers. De keten lijkt in Nederland in omzet grotendeels uitgegroeid, maar slaagt er door de eigen huismerken, door de toevoeging van assortiment en door vergroting van winkels nog altijd in zowel identiek als absoluut te groeien.

 

Sligro wordt door de analisten gezien als een partij die snel aan het groeien is. Vooral de overname van Sanders wordt daarbij genoemd. Door de toename van het aantal winkels wordt het volgens de analisten voor Sligro makkelijker om de hogere grondstofprijzen te overleven. Net als Albert Heijn kan Sligro makkelijker zijn wil opleggen aan fabrikanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Back to top