Niet alle C1000-ondernemers hebben zin in Jumbo | RetailDetail

Niet alle C1000-ondernemers hebben zin in Jumbo

Niet alle C1000-ondernemers hebben zin in Jumbo

Supermarktketen Jumbo hoopt tegen medio 2015 alle filialen van C1000 om te bouwen naar Jumbo, maar het is niet zeker dat die deadline gehaald zal worden. Een deel van de ondernemers zien de ombouw immers niet zitten.

Lagere omzetten

Jumbo heeft momenteel al een flink pak van de voormalige winkels van C1000 omgebouwd, maar het heeft tot het laatste moment gewacht om de 'moeilijkste' vestigingen aan te pakken. Die moeilijkheid heeft met verschillende zaken te maken. Zo gaat het om kleine filialen waar Jumbo eigenlijk geen toekomst in ziet of om filialen die zich dicht bij een andere Jumbo bevinden.


Ook is er een deel ondernemers dat geen zin heeft om de stap naar Jumbo te zetten, omdat ze angst hebben om omzet te verliezen. "Als je je winkel wilt behouden, moet dat tegen Jumbo's voorwaarden. Teken je daarvoor, dan weet je dat je de komende tien jaar geen stuiver verdient aan je winkel. Het enige alternatief, de winkel verkopen, kan alleen als je akkoord gaat met een krankzinnig laag bod van Jumbo. Andere opties zijn er gewoon niet", zegt een ondernemer anoniem aan het Financieele Dagblad.


Integratie op schema

Jumbo van zijn kant ontkent de geruchten en stelt dat de integratie van C1000 volledig op schema ligt. "Het overleg met de franchisenemers, zowel collectief als individueel, verloopt constructief en op basis van wederzijds vertrouwen. Voor het bepalen van de prijzen van winkels zijn standaard rekenregels overeengekomen en is een arbitrage mogelijk met bindende uitspraken. Wij zien de afronding van de integratie van C1000 binnen Jumbo dan ook met het volste vertrouwen tegemoet."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.