Nieuwe directie voor Jamin

Nico Bakker en Rene de Wit krijgen de dagelijkse leiding over snoepketen Jamin. Anita Wetterhahn-Reijnen neemt na drie jaar afscheid als directeur. Ze blijft wel als aandeelhouder en commissaris verbonden aan de onderneming. Wetterhahn is vooral bekend als de jarenlange directeur van supermarktketen Jan Linders voor haar overstap naar Jamin.

 

Bakker en De Wit zijn afkomstig van Hermans Holding, dat in september vorig jaar Jamin kocht van een investeringsmaatschappij. Hermans Holding toonde zich ambitieus met de formule die iets minder dan 150 winkels heeft in Nederland, maar in het verleden al eens een omvang van zeshonderd vestigingen had.

 

Jamin geldt als één van de klassieke winkelformules in Nederland. Het van oorsprong uit Rotterdam afkomstige bedrijf is sinds de jaren vijftig gevestigd in het Brabantse Oosterhout. In de jaren tachtig begon de formule te kwakkelen en ging in 1985 zelfs failliet, waarop een doorstart volgde. Sindsdien veranderde de formule meerdere keren van eigenaar.

Nico Bakker en Rene de Wit krijgen de dagelijkse leiding over snoepketen Jamin. Anita Wetterhahn-Reijnen neemt na drie jaar afscheid als directeur. Ze blijft wel als aandeelhouder en commissaris verbonden aan de onderneming. Wetterhahn is vooral bekend als de jarenlange directeur van supermarktketen Jan Linders voor haar overstap naar Jamin.

 

Bakker en De Wit zijn afkomstig van Hermans Holding, dat in september vorig jaar Jamin kocht van een investeringsmaatschappij. Hermans Holding toonde zich ambitieus met de formule die iets minder dan 150 winkels heeft in Nederland, maar in het verleden al eens een omvang van zeshonderd vestigingen had.

 

Jamin geldt als één van de klassieke winkelformules in Nederland. Het van oorsprong uit Rotterdam afkomstige bedrijf is sinds de jaren vijftig gevestigd in het Brabantse Oosterhout. In de jaren tachtig begon de formule te kwakkelen en ging in 1985 zelfs failliet, waarop een doorstart volgde. Sindsdien veranderde de formule meerdere keren van eigenaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top