Nieuwe directie voor Jamin

Nico Bakker en Rene de Wit krijgen de dagelijkse leiding over snoepketen Jamin. Anita Wetterhahn-Reijnen neemt na drie jaar afscheid als directeur. Ze blijft wel als aandeelhouder en commissaris verbonden aan de onderneming. Wetterhahn is vooral bekend als de jarenlange directeur van supermarktketen Jan Linders voor haar overstap naar Jamin.

 

Bakker en De Wit zijn afkomstig van Hermans Holding, dat in september vorig jaar Jamin kocht van een investeringsmaatschappij. Hermans Holding toonde zich ambitieus met de formule die iets minder dan 150 winkels heeft in Nederland, maar in het verleden al eens een omvang van zeshonderd vestigingen had.

 

Jamin geldt als één van de klassieke winkelformules in Nederland. Het van oorsprong uit Rotterdam afkomstige bedrijf is sinds de jaren vijftig gevestigd in het Brabantse Oosterhout. In de jaren tachtig begon de formule te kwakkelen en ging in 1985 zelfs failliet, waarop een doorstart volgde. Sindsdien veranderde de formule meerdere keren van eigenaar.

Nico Bakker en Rene de Wit krijgen de dagelijkse leiding over snoepketen Jamin. Anita Wetterhahn-Reijnen neemt na drie jaar afscheid als directeur. Ze blijft wel als aandeelhouder en commissaris verbonden aan de onderneming. Wetterhahn is vooral bekend als de jarenlange directeur van supermarktketen Jan Linders voor haar overstap naar Jamin.

 

Bakker en De Wit zijn afkomstig van Hermans Holding, dat in september vorig jaar Jamin kocht van een investeringsmaatschappij. Hermans Holding toonde zich ambitieus met de formule die iets minder dan 150 winkels heeft in Nederland, maar in het verleden al eens een omvang van zeshonderd vestigingen had.

 

Jamin geldt als één van de klassieke winkelformules in Nederland. Het van oorsprong uit Rotterdam afkomstige bedrijf is sinds de jaren vijftig gevestigd in het Brabantse Oosterhout. In de jaren tachtig begon de formule te kwakkelen en ging in 1985 zelfs failliet, waarop een doorstart volgde. Sindsdien veranderde de formule meerdere keren van eigenaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Delhaize herschikt directiecomité

15/01/2018

Zopas kondigde Delhaize enkele wijzigingen aan in de samenstelling van zijn directiecomité. De retailer lanceerde ook een nieuwe campagne, met de slogan ‘Mee met ’t leven’.

Back to top