Nieuwe directie voor Jamin

Nico Bakker en Rene de Wit krijgen de dagelijkse leiding over snoepketen Jamin. Anita Wetterhahn-Reijnen neemt na drie jaar afscheid als directeur. Ze blijft wel als aandeelhouder en commissaris verbonden aan de onderneming. Wetterhahn is vooral bekend als de jarenlange directeur van supermarktketen Jan Linders voor haar overstap naar Jamin.

 

Bakker en De Wit zijn afkomstig van Hermans Holding, dat in september vorig jaar Jamin kocht van een investeringsmaatschappij. Hermans Holding toonde zich ambitieus met de formule die iets minder dan 150 winkels heeft in Nederland, maar in het verleden al eens een omvang van zeshonderd vestigingen had.

 

Jamin geldt als één van de klassieke winkelformules in Nederland. Het van oorsprong uit Rotterdam afkomstige bedrijf is sinds de jaren vijftig gevestigd in het Brabantse Oosterhout. In de jaren tachtig begon de formule te kwakkelen en ging in 1985 zelfs failliet, waarop een doorstart volgde. Sindsdien veranderde de formule meerdere keren van eigenaar.

Nico Bakker en Rene de Wit krijgen de dagelijkse leiding over snoepketen Jamin. Anita Wetterhahn-Reijnen neemt na drie jaar afscheid als directeur. Ze blijft wel als aandeelhouder en commissaris verbonden aan de onderneming. Wetterhahn is vooral bekend als de jarenlange directeur van supermarktketen Jan Linders voor haar overstap naar Jamin.

 

Bakker en De Wit zijn afkomstig van Hermans Holding, dat in september vorig jaar Jamin kocht van een investeringsmaatschappij. Hermans Holding toonde zich ambitieus met de formule die iets minder dan 150 winkels heeft in Nederland, maar in het verleden al eens een omvang van zeshonderd vestigingen had.

 

Jamin geldt als één van de klassieke winkelformules in Nederland. Het van oorsprong uit Rotterdam afkomstige bedrijf is sinds de jaren vijftig gevestigd in het Brabantse Oosterhout. In de jaren tachtig begon de formule te kwakkelen en ging in 1985 zelfs failliet, waarop een doorstart volgde. Sindsdien veranderde de formule meerdere keren van eigenaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

18/08/2017

Omdat Albert Heijn blijft stunten met kiloknallers, start dierenbeschermer Wakker Dier deze week een TV spot tegen de supermarktketen. De hoofdrol is voor een kiloknallerkip die haar hele leven in een dichte schuur leeft met vele andere lotgenoten per vierkante meter en nooit buiten komt.

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Prinsen Food Group neemt Duitse concurrent over

17/08/2017

De Nederlandse Prinsen Food Group, die voornamelijk voeding in poedervorm produceert, heeft het Duitse Gustav Berning overgenomen. Dat is een van de grootste producenten van voedingsrepen in Europa.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Back to top