Nieuwe directie voor Jamin

Nico Bakker en Rene de Wit krijgen de dagelijkse leiding over snoepketen Jamin. Anita Wetterhahn-Reijnen neemt na drie jaar afscheid als directeur. Ze blijft wel als aandeelhouder en commissaris verbonden aan de onderneming. Wetterhahn is vooral bekend als de jarenlange directeur van supermarktketen Jan Linders voor haar overstap naar Jamin.

 

Bakker en De Wit zijn afkomstig van Hermans Holding, dat in september vorig jaar Jamin kocht van een investeringsmaatschappij. Hermans Holding toonde zich ambitieus met de formule die iets minder dan 150 winkels heeft in Nederland, maar in het verleden al eens een omvang van zeshonderd vestigingen had.

 

Jamin geldt als één van de klassieke winkelformules in Nederland. Het van oorsprong uit Rotterdam afkomstige bedrijf is sinds de jaren vijftig gevestigd in het Brabantse Oosterhout. In de jaren tachtig begon de formule te kwakkelen en ging in 1985 zelfs failliet, waarop een doorstart volgde. Sindsdien veranderde de formule meerdere keren van eigenaar.

Nico Bakker en Rene de Wit krijgen de dagelijkse leiding over snoepketen Jamin. Anita Wetterhahn-Reijnen neemt na drie jaar afscheid als directeur. Ze blijft wel als aandeelhouder en commissaris verbonden aan de onderneming. Wetterhahn is vooral bekend als de jarenlange directeur van supermarktketen Jan Linders voor haar overstap naar Jamin.

 

Bakker en De Wit zijn afkomstig van Hermans Holding, dat in september vorig jaar Jamin kocht van een investeringsmaatschappij. Hermans Holding toonde zich ambitieus met de formule die iets minder dan 150 winkels heeft in Nederland, maar in het verleden al eens een omvang van zeshonderd vestigingen had.

 

Jamin geldt als één van de klassieke winkelformules in Nederland. Het van oorsprong uit Rotterdam afkomstige bedrijf is sinds de jaren vijftig gevestigd in het Brabantse Oosterhout. In de jaren tachtig begon de formule te kwakkelen en ging in 1985 zelfs failliet, waarop een doorstart volgde. Sindsdien veranderde de formule meerdere keren van eigenaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top