Nieuwe directie voor Jamin | RetailDetail

Nieuwe directie voor Jamin

Nico Bakker en Rene de Wit krijgen de dagelijkse leiding over snoepketen Jamin. Anita Wetterhahn-Reijnen neemt na drie jaar afscheid als directeur. Ze blijft wel als aandeelhouder en commissaris verbonden aan de onderneming. Wetterhahn is vooral bekend als de jarenlange directeur van supermarktketen Jan Linders voor haar overstap naar Jamin.

 

Bakker en De Wit zijn afkomstig van Hermans Holding, dat in september vorig jaar Jamin kocht van een investeringsmaatschappij. Hermans Holding toonde zich ambitieus met de formule die iets minder dan 150 winkels heeft in Nederland, maar in het verleden al eens een omvang van zeshonderd vestigingen had.

 

Jamin geldt als één van de klassieke winkelformules in Nederland. Het van oorsprong uit Rotterdam afkomstige bedrijf is sinds de jaren vijftig gevestigd in het Brabantse Oosterhout. In de jaren tachtig begon de formule te kwakkelen en ging in 1985 zelfs failliet, waarop een doorstart volgde. Sindsdien veranderde de formule meerdere keren van eigenaar.

Nico Bakker en Rene de Wit krijgen de dagelijkse leiding over snoepketen Jamin. Anita Wetterhahn-Reijnen neemt na drie jaar afscheid als directeur. Ze blijft wel als aandeelhouder en commissaris verbonden aan de onderneming. Wetterhahn is vooral bekend als de jarenlange directeur van supermarktketen Jan Linders voor haar overstap naar Jamin.

 

Bakker en De Wit zijn afkomstig van Hermans Holding, dat in september vorig jaar Jamin kocht van een investeringsmaatschappij. Hermans Holding toonde zich ambitieus met de formule die iets minder dan 150 winkels heeft in Nederland, maar in het verleden al eens een omvang van zeshonderd vestigingen had.

 

Jamin geldt als één van de klassieke winkelformules in Nederland. Het van oorsprong uit Rotterdam afkomstige bedrijf is sinds de jaren vijftig gevestigd in het Brabantse Oosterhout. In de jaren tachtig begon de formule te kwakkelen en ging in 1985 zelfs failliet, waarop een doorstart volgde. Sindsdien veranderde de formule meerdere keren van eigenaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.