Nieuwe versformule op komst | RetailDetail

Nieuwe versformule op komst

Oud-directeur Frans Fredrix van inkoopverbond Superunie is de aanjager van de nieuwe foodformule 't Verswarenhuis. Deze formule moet het gat gaan vullen tussen supermarkten en de versspeciaalzaken, schrijft het weekblad Distrifood.

 

In november moet in Beek en Donk een vernieuwde winkel de deuren openen van 550 vierkante meter met een aanbod in brood, vleeswaren, grill, toko, Italiaanse specialiteiten, snoep, diepvries, een ijsbar, een chocolaterie en een kaaswinkel onder het motto 'een wereld van lekkers'. Ook komt er een horecaconcept. Het wordt een collectie van versspeciaalzaken en horeca met één centraal afrekenpunt.

 

In het bedrijfsmodel nemen de broers Jeroen en Roland van de Laarschot de franchiserechten af van speciaalzaakformules als De Echte Slager en De Echte Groenteman. Het concept wordt geschikt gemaakt voor plaatsen vanaf zo'n 15.000 inwoners en moet uiteindelijk in franchise worden uitgerold.


 

Oud-directeur Frans Fredrix van inkoopverbond Superunie is de aanjager van de nieuwe foodformule 't Verswarenhuis. Deze formule moet het gat gaan vullen tussen supermarkten en de versspeciaalzaken, schrijft het weekblad Distrifood.

 

In november moet in Beek en Donk een vernieuwde winkel de deuren openen van 550 vierkante meter met een aanbod in brood, vleeswaren, grill, toko, Italiaanse specialiteiten, snoep, diepvries, een ijsbar, een chocolaterie en een kaaswinkel onder het motto 'een wereld van lekkers'. Ook komt er een horecaconcept. Het wordt een collectie van versspeciaalzaken en horeca met één centraal afrekenpunt.

 

In het bedrijfsmodel nemen de broers Jeroen en Roland van de Laarschot de franchiserechten af van speciaalzaakformules als De Echte Slager en De Echte Groenteman. Het concept wordt geschikt gemaakt voor plaatsen vanaf zo'n 15.000 inwoners en moet uiteindelijk in franchise worden uitgerold.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.