Nieuwe versformule op komst

Oud-directeur Frans Fredrix van inkoopverbond Superunie is de aanjager van de nieuwe foodformule 't Verswarenhuis. Deze formule moet het gat gaan vullen tussen supermarkten en de versspeciaalzaken, schrijft het weekblad Distrifood.

 

In november moet in Beek en Donk een vernieuwde winkel de deuren openen van 550 vierkante meter met een aanbod in brood, vleeswaren, grill, toko, Italiaanse specialiteiten, snoep, diepvries, een ijsbar, een chocolaterie en een kaaswinkel onder het motto 'een wereld van lekkers'. Ook komt er een horecaconcept. Het wordt een collectie van versspeciaalzaken en horeca met één centraal afrekenpunt.

 

In het bedrijfsmodel nemen de broers Jeroen en Roland van de Laarschot de franchiserechten af van speciaalzaakformules als De Echte Slager en De Echte Groenteman. Het concept wordt geschikt gemaakt voor plaatsen vanaf zo'n 15.000 inwoners en moet uiteindelijk in franchise worden uitgerold.


 

Oud-directeur Frans Fredrix van inkoopverbond Superunie is de aanjager van de nieuwe foodformule 't Verswarenhuis. Deze formule moet het gat gaan vullen tussen supermarkten en de versspeciaalzaken, schrijft het weekblad Distrifood.

 

In november moet in Beek en Donk een vernieuwde winkel de deuren openen van 550 vierkante meter met een aanbod in brood, vleeswaren, grill, toko, Italiaanse specialiteiten, snoep, diepvries, een ijsbar, een chocolaterie en een kaaswinkel onder het motto 'een wereld van lekkers'. Ook komt er een horecaconcept. Het wordt een collectie van versspeciaalzaken en horeca met één centraal afrekenpunt.

 

In het bedrijfsmodel nemen de broers Jeroen en Roland van de Laarschot de franchiserechten af van speciaalzaakformules als De Echte Slager en De Echte Groenteman. Het concept wordt geschikt gemaakt voor plaatsen vanaf zo'n 15.000 inwoners en moet uiteindelijk in franchise worden uitgerold.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top