Nieuwe versformule op komst

Oud-directeur Frans Fredrix van inkoopverbond Superunie is de aanjager van de nieuwe foodformule 't Verswarenhuis. Deze formule moet het gat gaan vullen tussen supermarkten en de versspeciaalzaken, schrijft het weekblad Distrifood.

 

In november moet in Beek en Donk een vernieuwde winkel de deuren openen van 550 vierkante meter met een aanbod in brood, vleeswaren, grill, toko, Italiaanse specialiteiten, snoep, diepvries, een ijsbar, een chocolaterie en een kaaswinkel onder het motto 'een wereld van lekkers'. Ook komt er een horecaconcept. Het wordt een collectie van versspeciaalzaken en horeca met één centraal afrekenpunt.

 

In het bedrijfsmodel nemen de broers Jeroen en Roland van de Laarschot de franchiserechten af van speciaalzaakformules als De Echte Slager en De Echte Groenteman. Het concept wordt geschikt gemaakt voor plaatsen vanaf zo'n 15.000 inwoners en moet uiteindelijk in franchise worden uitgerold.


 

Oud-directeur Frans Fredrix van inkoopverbond Superunie is de aanjager van de nieuwe foodformule 't Verswarenhuis. Deze formule moet het gat gaan vullen tussen supermarkten en de versspeciaalzaken, schrijft het weekblad Distrifood.

 

In november moet in Beek en Donk een vernieuwde winkel de deuren openen van 550 vierkante meter met een aanbod in brood, vleeswaren, grill, toko, Italiaanse specialiteiten, snoep, diepvries, een ijsbar, een chocolaterie en een kaaswinkel onder het motto 'een wereld van lekkers'. Ook komt er een horecaconcept. Het wordt een collectie van versspeciaalzaken en horeca met één centraal afrekenpunt.

 

In het bedrijfsmodel nemen de broers Jeroen en Roland van de Laarschot de franchiserechten af van speciaalzaakformules als De Echte Slager en De Echte Groenteman. Het concept wordt geschikt gemaakt voor plaatsen vanaf zo'n 15.000 inwoners en moet uiteindelijk in franchise worden uitgerold.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top