Oil & Vinegar groeit weer razendsnel | RetailDetail

Oil & Vinegar groeit weer razendsnel

Oil & Vinegar is weer bijna terug op het niveau van voor het faillissement in 2007. Afgelopen jaar opende de keten twintig vestigingen en dit jaar moeten dat er ook weer vijftien tot twintig zijn. Daarbij keert Oil & Vinegar ook weer terug in Amsterdam met twee winkels.

Dat meldt Het Parool vandaag. Oil & Vinegar is een keten die onder meer olie, azijn en culinaire cadeaus verkoopt. Het bedrijf gold als een Nederlands succesverhaal, met snelle internationale expansie. Dit bleek uiteindelijk te snel, want in 2006 kwam het bedrijf in ernstige financiële problemen. Dit eindigde in een faillissement en een doorstart onder nieuw management. Deze groep is intussen alweer bijna terug op 110 winkels in Nederland, België en Duitsland.

Vorige week opende het bedrijf een vestiging in Brussel en over twee weken volgt Berlijn. In september komt Amsterdam dan aan de beurt met twee Oil & Vinegar-winkels en is het bedrijf dus in alledrie de hoofdsteden vertegenwoordigd. De laatste Amsterdamse winkel sloot in 2006 de deuren als gevolg van de financiële problemen.

Oil & Vinegar is weer bijna terug op het niveau van voor het faillissement in 2007. Afgelopen jaar opende de keten twintig vestigingen en dit jaar moeten dat er ook weer vijftien tot twintig zijn. Daarbij keert Oil & Vinegar ook weer terug in Amsterdam met twee winkels.

Dat meldt Het Parool vandaag. Oil & Vinegar is een keten die onder meer olie, azijn en culinaire cadeaus verkoopt. Het bedrijf gold als een Nederlands succesverhaal, met snelle internationale expansie. Dit bleek uiteindelijk te snel, want in 2006 kwam het bedrijf in ernstige financiële problemen. Dit eindigde in een faillissement en een doorstart onder nieuw management. Deze groep is intussen alweer bijna terug op 110 winkels in Nederland, België en Duitsland.

Vorige week opende het bedrijf een vestiging in Brussel en over twee weken volgt Berlijn. In september komt Amsterdam dan aan de beurt met twee Oil & Vinegar-winkels en is het bedrijf dus in alledrie de hoofdsteden vertegenwoordigd. De laatste Amsterdamse winkel sloot in 2006 de deuren als gevolg van de financiële problemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.