Oil & Vinegar groeit weer razendsnel

Oil & Vinegar is weer bijna terug op het niveau van voor het faillissement in 2007. Afgelopen jaar opende de keten twintig vestigingen en dit jaar moeten dat er ook weer vijftien tot twintig zijn. Daarbij keert Oil & Vinegar ook weer terug in Amsterdam met twee winkels.

Dat meldt Het Parool vandaag. Oil & Vinegar is een keten die onder meer olie, azijn en culinaire cadeaus verkoopt. Het bedrijf gold als een Nederlands succesverhaal, met snelle internationale expansie. Dit bleek uiteindelijk te snel, want in 2006 kwam het bedrijf in ernstige financiële problemen. Dit eindigde in een faillissement en een doorstart onder nieuw management. Deze groep is intussen alweer bijna terug op 110 winkels in Nederland, België en Duitsland.

Vorige week opende het bedrijf een vestiging in Brussel en over twee weken volgt Berlijn. In september komt Amsterdam dan aan de beurt met twee Oil & Vinegar-winkels en is het bedrijf dus in alledrie de hoofdsteden vertegenwoordigd. De laatste Amsterdamse winkel sloot in 2006 de deuren als gevolg van de financiële problemen.

Oil & Vinegar is weer bijna terug op het niveau van voor het faillissement in 2007. Afgelopen jaar opende de keten twintig vestigingen en dit jaar moeten dat er ook weer vijftien tot twintig zijn. Daarbij keert Oil & Vinegar ook weer terug in Amsterdam met twee winkels.

Dat meldt Het Parool vandaag. Oil & Vinegar is een keten die onder meer olie, azijn en culinaire cadeaus verkoopt. Het bedrijf gold als een Nederlands succesverhaal, met snelle internationale expansie. Dit bleek uiteindelijk te snel, want in 2006 kwam het bedrijf in ernstige financiële problemen. Dit eindigde in een faillissement en een doorstart onder nieuw management. Deze groep is intussen alweer bijna terug op 110 winkels in Nederland, België en Duitsland.

Vorige week opende het bedrijf een vestiging in Brussel en over twee weken volgt Berlijn. In september komt Amsterdam dan aan de beurt met twee Oil & Vinegar-winkels en is het bedrijf dus in alledrie de hoofdsteden vertegenwoordigd. De laatste Amsterdamse winkel sloot in 2006 de deuren als gevolg van de financiële problemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top