Oil & Vinegar groeit weer razendsnel

Oil & Vinegar is weer bijna terug op het niveau van voor het faillissement in 2007. Afgelopen jaar opende de keten twintig vestigingen en dit jaar moeten dat er ook weer vijftien tot twintig zijn. Daarbij keert Oil & Vinegar ook weer terug in Amsterdam met twee winkels.

Dat meldt Het Parool vandaag. Oil & Vinegar is een keten die onder meer olie, azijn en culinaire cadeaus verkoopt. Het bedrijf gold als een Nederlands succesverhaal, met snelle internationale expansie. Dit bleek uiteindelijk te snel, want in 2006 kwam het bedrijf in ernstige financiële problemen. Dit eindigde in een faillissement en een doorstart onder nieuw management. Deze groep is intussen alweer bijna terug op 110 winkels in Nederland, België en Duitsland.

Vorige week opende het bedrijf een vestiging in Brussel en over twee weken volgt Berlijn. In september komt Amsterdam dan aan de beurt met twee Oil & Vinegar-winkels en is het bedrijf dus in alledrie de hoofdsteden vertegenwoordigd. De laatste Amsterdamse winkel sloot in 2006 de deuren als gevolg van de financiële problemen.

Oil & Vinegar is weer bijna terug op het niveau van voor het faillissement in 2007. Afgelopen jaar opende de keten twintig vestigingen en dit jaar moeten dat er ook weer vijftien tot twintig zijn. Daarbij keert Oil & Vinegar ook weer terug in Amsterdam met twee winkels.

Dat meldt Het Parool vandaag. Oil & Vinegar is een keten die onder meer olie, azijn en culinaire cadeaus verkoopt. Het bedrijf gold als een Nederlands succesverhaal, met snelle internationale expansie. Dit bleek uiteindelijk te snel, want in 2006 kwam het bedrijf in ernstige financiële problemen. Dit eindigde in een faillissement en een doorstart onder nieuw management. Deze groep is intussen alweer bijna terug op 110 winkels in Nederland, België en Duitsland.

Vorige week opende het bedrijf een vestiging in Brussel en over twee weken volgt Berlijn. In september komt Amsterdam dan aan de beurt met twee Oil & Vinegar-winkels en is het bedrijf dus in alledrie de hoofdsteden vertegenwoordigd. De laatste Amsterdamse winkel sloot in 2006 de deuren als gevolg van de financiële problemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top