Oil & Vinegar groeit weer razendsnel | RetailDetail

Oil & Vinegar groeit weer razendsnel

Oil & Vinegar is weer bijna terug op het niveau van voor het faillissement in 2007. Afgelopen jaar opende de keten twintig vestigingen en dit jaar moeten dat er ook weer vijftien tot twintig zijn. Daarbij keert Oil & Vinegar ook weer terug in Amsterdam met twee winkels.

Dat meldt Het Parool vandaag. Oil & Vinegar is een keten die onder meer olie, azijn en culinaire cadeaus verkoopt. Het bedrijf gold als een Nederlands succesverhaal, met snelle internationale expansie. Dit bleek uiteindelijk te snel, want in 2006 kwam het bedrijf in ernstige financiële problemen. Dit eindigde in een faillissement en een doorstart onder nieuw management. Deze groep is intussen alweer bijna terug op 110 winkels in Nederland, België en Duitsland.

Vorige week opende het bedrijf een vestiging in Brussel en over twee weken volgt Berlijn. In september komt Amsterdam dan aan de beurt met twee Oil & Vinegar-winkels en is het bedrijf dus in alledrie de hoofdsteden vertegenwoordigd. De laatste Amsterdamse winkel sloot in 2006 de deuren als gevolg van de financiële problemen.

Oil & Vinegar is weer bijna terug op het niveau van voor het faillissement in 2007. Afgelopen jaar opende de keten twintig vestigingen en dit jaar moeten dat er ook weer vijftien tot twintig zijn. Daarbij keert Oil & Vinegar ook weer terug in Amsterdam met twee winkels.

Dat meldt Het Parool vandaag. Oil & Vinegar is een keten die onder meer olie, azijn en culinaire cadeaus verkoopt. Het bedrijf gold als een Nederlands succesverhaal, met snelle internationale expansie. Dit bleek uiteindelijk te snel, want in 2006 kwam het bedrijf in ernstige financiële problemen. Dit eindigde in een faillissement en een doorstart onder nieuw management. Deze groep is intussen alweer bijna terug op 110 winkels in Nederland, België en Duitsland.

Vorige week opende het bedrijf een vestiging in Brussel en over twee weken volgt Berlijn. In september komt Amsterdam dan aan de beurt met twee Oil & Vinegar-winkels en is het bedrijf dus in alledrie de hoofdsteden vertegenwoordigd. De laatste Amsterdamse winkel sloot in 2006 de deuren als gevolg van de financiële problemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Prijsconflict tussen Nestlé en Colruyt, Edeka en Intermarché bijna voorbij?

17/04/2018

Colruyt, Edeka en Intermarché komen dichter bij een akkoord in hun prijsconflict met Nestlé: de Zwitserse foodproducent doet toegevingen in een nieuw voorstel. Ondertussen beginnen de voorraden bij de retailers op te geraken.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.