Omgebouwde C1000 in Woerden is 500e winkel voor Jumbo | RetailDetail

Omgebouwde C1000 in Woerden is 500e winkel voor Jumbo

Omgebouwde C1000 in Woerden is 500e winkel voor Jumbo

Supermarktketen Jumbo heeft de mijlpaal van 500 vestigingen bereikt dankzij de heropening van de omgebouwde C1000 in Woerden. Niet toevallig gaat het om de winkel van de oud-voorzitter van de C1000-vereniging, Hans van Well.

Versplein

Het paradepaardje van de 1500 m² grote winkel is het versplein met verschillende dagverse producten. Daarnaast beschikt de vernieuwde vestiging over een ambachtelijke slagerij en kunnen klanten zelf bakjes met diepgevroren visproducten samenstellen.

 

De opening van de vijfhonderdste winkel van Jumbo zal trouwens in alle vestigingen van de keten worden gevierd tot het einde van de week, met onder andere gratis boodschappen voor elke vijfhonderdste klant.

 

Andere manier van werken

Voor eigenaar Van Well is het een bitterzoet feest: hij was twaalf jaar voorzitter van C1000-vereniging, maar zegt die functie nu vaarwel. Bij de heropening van zijn winkel kwam hij ook even terug op het verschil tussen C1000 en Jumbo: "C1000 is een formule van 100 procent ondernemers met een langer verleden. We waren op een bepaalde manier georganiseerd, in clusters, met een algemeen gewestelijk bestuur, een hoofdbestuur en adviesgroepen. [...] Binnen C1000 waren de structuren formeler, Jumbo reageert en wijzigt sneller", aldus Van Well aan Levensmiddelenkrant.

 

Hij voegt daar nog aan toe dat hij het jammer vindt dat C1000 verdwijnt, omdat hij gelooft dat geen enkele andere formule op de manier van C1000 de markt bespeelt. Wel spreekt hij tegelijk zijn vertrouwen uit in de structuur en de ideeën achter Jumbo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.