Omgebouwde C1000 in Woerden is 500e winkel voor Jumbo | RetailDetail

Omgebouwde C1000 in Woerden is 500e winkel voor Jumbo

Omgebouwde C1000 in Woerden is 500e winkel voor Jumbo

Supermarktketen Jumbo heeft de mijlpaal van 500 vestigingen bereikt dankzij de heropening van de omgebouwde C1000 in Woerden. Niet toevallig gaat het om de winkel van de oud-voorzitter van de C1000-vereniging, Hans van Well.

Versplein

Het paradepaardje van de 1500 m² grote winkel is het versplein met verschillende dagverse producten. Daarnaast beschikt de vernieuwde vestiging over een ambachtelijke slagerij en kunnen klanten zelf bakjes met diepgevroren visproducten samenstellen.

 

De opening van de vijfhonderdste winkel van Jumbo zal trouwens in alle vestigingen van de keten worden gevierd tot het einde van de week, met onder andere gratis boodschappen voor elke vijfhonderdste klant.

 

Andere manier van werken

Voor eigenaar Van Well is het een bitterzoet feest: hij was twaalf jaar voorzitter van C1000-vereniging, maar zegt die functie nu vaarwel. Bij de heropening van zijn winkel kwam hij ook even terug op het verschil tussen C1000 en Jumbo: "C1000 is een formule van 100 procent ondernemers met een langer verleden. We waren op een bepaalde manier georganiseerd, in clusters, met een algemeen gewestelijk bestuur, een hoofdbestuur en adviesgroepen. [...] Binnen C1000 waren de structuren formeler, Jumbo reageert en wijzigt sneller", aldus Van Well aan Levensmiddelenkrant.

 

Hij voegt daar nog aan toe dat hij het jammer vindt dat C1000 verdwijnt, omdat hij gelooft dat geen enkele andere formule op de manier van C1000 de markt bespeelt. Wel spreekt hij tegelijk zijn vertrouwen uit in de structuur en de ideeën achter Jumbo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.