Omzet Douglas blijft snel toenemen

Parfumerieketen Douglas blijft het goed doen. Het van oorsprong Duitse bedrijf zag de omzet in de afgelopen vijf maanden met 4,1 procent toenemen tot 1,6 miljard euro. De autonome omzet nam met 2,3 procent toe. Daarmee bevindt de onderneming zich op het groeitempo dat was aangekondigd.

 

Opvallend is dat de groei vooral afkomstig is van de thuismarkt in Duitsland. Daar nam de omzet in de genoemde periode met 5,8 procent toe, terwijl de buitenlandse vestigingen, waaronder die in Nederland, slechts 0,8 procent groeiden. Autonoom zien die cijfers er nog minder uit. Daar werd in het buitenland autonoom een omzetdaling van 1,2 procent geboekt, terwijl in Duitsland juist sprake was van een toename met 4,1 procent.

 

De onderneming zelf is wel te spreken over de resultaten. 'Alles in alles zijn we het boekjaar goed begonnen', zegt topman Henning Kreke. De directie gaat er nog altijd vanuit dat over het hele boekjaar 10/11 de omzet met 2 tot 4 procent gaat toenemen, terwijl de winst voor belasting uitkomt op rond de 140 miljoen. Een jaar eerder lag dat bedrag nog op 131 miljoen.

Parfumerieketen Douglas blijft het goed doen. Het van oorsprong Duitse bedrijf zag de omzet in de afgelopen vijf maanden met 4,1 procent toenemen tot 1,6 miljard euro. De autonome omzet nam met 2,3 procent toe. Daarmee bevindt de onderneming zich op het groeitempo dat was aangekondigd.

 

Opvallend is dat de groei vooral afkomstig is van de thuismarkt in Duitsland. Daar nam de omzet in de genoemde periode met 5,8 procent toe, terwijl de buitenlandse vestigingen, waaronder die in Nederland, slechts 0,8 procent groeiden. Autonoom zien die cijfers er nog minder uit. Daar werd in het buitenland autonoom een omzetdaling van 1,2 procent geboekt, terwijl in Duitsland juist sprake was van een toename met 4,1 procent.

 

De onderneming zelf is wel te spreken over de resultaten. 'Alles in alles zijn we het boekjaar goed begonnen', zegt topman Henning Kreke. De directie gaat er nog altijd vanuit dat over het hele boekjaar 10/11 de omzet met 2 tot 4 procent gaat toenemen, terwijl de winst voor belasting uitkomt op rond de 140 miljoen. Een jaar eerder lag dat bedrag nog op 131 miljoen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

AS Watson wil Holland & Barrett overnemen

22/06/2017

AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, heeft gesprekken aangeknoopt rond een mogelijke overname van Holland & Barrett. AS Watson zou maar liefst een miljard pond (1,15 miljard euro) willen neertellen.

Estée Lauder verdubbelt gamma Victoria Beckham

22/06/2017

Het klikt duidelijk tussen Estée Lauder en Victoria Beckham. De eerste twee ‘limited collections’ die de ex-Spice Girl bedacht voor de Amerikaanse cosmeticareus waren in een mum van tijd uitverkocht, en dus komt er een vervolg.

The Body Shop bijna in handen van Braziliaanse branchegenoot

09/06/2017

Het Franse L’Oréal is exclusieve gesprekken gestart met het Braziliaanse Natura Cosméticos over de verkoop van winkelketen The Body Shop. Die moet de Franse groep maar liefst een miljard euro opleveren.

Back to top