Omzet Douglas blijft snel toenemen

Parfumerieketen Douglas blijft het goed doen. Het van oorsprong Duitse bedrijf zag de omzet in de afgelopen vijf maanden met 4,1 procent toenemen tot 1,6 miljard euro. De autonome omzet nam met 2,3 procent toe. Daarmee bevindt de onderneming zich op het groeitempo dat was aangekondigd.

 

Opvallend is dat de groei vooral afkomstig is van de thuismarkt in Duitsland. Daar nam de omzet in de genoemde periode met 5,8 procent toe, terwijl de buitenlandse vestigingen, waaronder die in Nederland, slechts 0,8 procent groeiden. Autonoom zien die cijfers er nog minder uit. Daar werd in het buitenland autonoom een omzetdaling van 1,2 procent geboekt, terwijl in Duitsland juist sprake was van een toename met 4,1 procent.

 

De onderneming zelf is wel te spreken over de resultaten. 'Alles in alles zijn we het boekjaar goed begonnen', zegt topman Henning Kreke. De directie gaat er nog altijd vanuit dat over het hele boekjaar 10/11 de omzet met 2 tot 4 procent gaat toenemen, terwijl de winst voor belasting uitkomt op rond de 140 miljoen. Een jaar eerder lag dat bedrag nog op 131 miljoen.

Parfumerieketen Douglas blijft het goed doen. Het van oorsprong Duitse bedrijf zag de omzet in de afgelopen vijf maanden met 4,1 procent toenemen tot 1,6 miljard euro. De autonome omzet nam met 2,3 procent toe. Daarmee bevindt de onderneming zich op het groeitempo dat was aangekondigd.

 

Opvallend is dat de groei vooral afkomstig is van de thuismarkt in Duitsland. Daar nam de omzet in de genoemde periode met 5,8 procent toe, terwijl de buitenlandse vestigingen, waaronder die in Nederland, slechts 0,8 procent groeiden. Autonoom zien die cijfers er nog minder uit. Daar werd in het buitenland autonoom een omzetdaling van 1,2 procent geboekt, terwijl in Duitsland juist sprake was van een toename met 4,1 procent.

 

De onderneming zelf is wel te spreken over de resultaten. 'Alles in alles zijn we het boekjaar goed begonnen', zegt topman Henning Kreke. De directie gaat er nog altijd vanuit dat over het hele boekjaar 10/11 de omzet met 2 tot 4 procent gaat toenemen, terwijl de winst voor belasting uitkomt op rond de 140 miljoen. Een jaar eerder lag dat bedrag nog op 131 miljoen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top