Omzet Douglas blijft snel toenemen | RetailDetail

Omzet Douglas blijft snel toenemen

Parfumerieketen Douglas blijft het goed doen. Het van oorsprong Duitse bedrijf zag de omzet in de afgelopen vijf maanden met 4,1 procent toenemen tot 1,6 miljard euro. De autonome omzet nam met 2,3 procent toe. Daarmee bevindt de onderneming zich op het groeitempo dat was aangekondigd.

 

Opvallend is dat de groei vooral afkomstig is van de thuismarkt in Duitsland. Daar nam de omzet in de genoemde periode met 5,8 procent toe, terwijl de buitenlandse vestigingen, waaronder die in Nederland, slechts 0,8 procent groeiden. Autonoom zien die cijfers er nog minder uit. Daar werd in het buitenland autonoom een omzetdaling van 1,2 procent geboekt, terwijl in Duitsland juist sprake was van een toename met 4,1 procent.

 

De onderneming zelf is wel te spreken over de resultaten. 'Alles in alles zijn we het boekjaar goed begonnen', zegt topman Henning Kreke. De directie gaat er nog altijd vanuit dat over het hele boekjaar 10/11 de omzet met 2 tot 4 procent gaat toenemen, terwijl de winst voor belasting uitkomt op rond de 140 miljoen. Een jaar eerder lag dat bedrag nog op 131 miljoen.

Parfumerieketen Douglas blijft het goed doen. Het van oorsprong Duitse bedrijf zag de omzet in de afgelopen vijf maanden met 4,1 procent toenemen tot 1,6 miljard euro. De autonome omzet nam met 2,3 procent toe. Daarmee bevindt de onderneming zich op het groeitempo dat was aangekondigd.

 

Opvallend is dat de groei vooral afkomstig is van de thuismarkt in Duitsland. Daar nam de omzet in de genoemde periode met 5,8 procent toe, terwijl de buitenlandse vestigingen, waaronder die in Nederland, slechts 0,8 procent groeiden. Autonoom zien die cijfers er nog minder uit. Daar werd in het buitenland autonoom een omzetdaling van 1,2 procent geboekt, terwijl in Duitsland juist sprake was van een toename met 4,1 procent.

 

De onderneming zelf is wel te spreken over de resultaten. 'Alles in alles zijn we het boekjaar goed begonnen', zegt topman Henning Kreke. De directie gaat er nog altijd vanuit dat over het hele boekjaar 10/11 de omzet met 2 tot 4 procent gaat toenemen, terwijl de winst voor belasting uitkomt op rond de 140 miljoen. Een jaar eerder lag dat bedrag nog op 131 miljoen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.