Omzet schoenenketen Van Haren stijgt flink

De Nederlandse schoenenketen Van Haren heeft de omzet over 2010 met 11,6 procent zien toenemen tot 114,4 miljoen euro. Ten opzichte van een jaar eerder werden er in de winkels zeshonderdduizend paar schoenen meer verkocht dan een jaar eerder. In totaal gingen er 5,5 miljoen paar schoenen over de toonbank.


'2010 was een sensationeel jaar voor vanHaren', zegt Van Haren-directeur Krein Bons. 'We hebben in de lastige jaren van de economische crisis met groot vertrouwen in onze sterke kanten verder geïnvesteerd in ons netwerk aan filialen. Dat was de basis voor deze duidelijke sprong vooruit.' Het aantal winkels nam met vijf toe tot 131, terwijl het bedrijf afgelopen jaar ook een webshop opende.

 

Van Haren is onderdeel van de Duitse schoenengigant Deichmann Gruppe. De Nederlandse dochter rekent voor het komende jaar op verdere groei, onder meer door de opening van vier nieuwe vestigingen. De eerste nieuwe winkel van Van Haren is een superstore in Den Haag die begin april opengaat.

De Nederlandse schoenenketen Van Haren heeft de omzet over 2010 met 11,6 procent zien toenemen tot 114,4 miljoen euro. Ten opzichte van een jaar eerder werden er in de winkels zeshonderdduizend paar schoenen meer verkocht dan een jaar eerder. In totaal gingen er 5,5 miljoen paar schoenen over de toonbank.


'2010 was een sensationeel jaar voor vanHaren', zegt Van Haren-directeur Krein Bons. 'We hebben in de lastige jaren van de economische crisis met groot vertrouwen in onze sterke kanten verder geïnvesteerd in ons netwerk aan filialen. Dat was de basis voor deze duidelijke sprong vooruit.' Het aantal winkels nam met vijf toe tot 131, terwijl het bedrijf afgelopen jaar ook een webshop opende.

 

Van Haren is onderdeel van de Duitse schoenengigant Deichmann Gruppe. De Nederlandse dochter rekent voor het komende jaar op verdere groei, onder meer door de opening van vier nieuwe vestigingen. De eerste nieuwe winkel van Van Haren is een superstore in Den Haag die begin april opengaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top