Omzet webwinkels stijgt boven de acht miljard. | RetailDetail

Omzet webwinkels stijgt boven de acht miljard.

De omzetgroei van webwinkels in Nederland is nog niet tot stilstand gekomen. In de periode van 1 november tot en met eind december zijn de verkopen per week met 40 procent gestegen ten opzichte van normale weken. De totale omzet van online retailers komt naar alle waarschijnlijkheid voor het eerst boven de acht miljard euro.

 

Dat blijkt uit voorspellingen van Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org en voorzitter Ed Nijpels van dezelfde organisatie die door Adformatie worden aangehaald. Ze baseren zich op de jongste cijfers van onderzoeksbureau Blauw Research. De totale bonus van de webwinkels ten opzichte van normale weken bedroeg rond de feestdagen  236 miljoen euro, of 29,5 miljoen euro per week.

 

De totale omzet van webwinkels zou in 2010 harder zijn gegroeid dan een jaar eerder. Toen was er sprake van een toename van de jaaromzet met 17 procent naar 6,4 miljard euro. De groei bedraagt in 2010 naar alle waarschijnlijkheid 25 procent, waardoor de totaalomzet voor het eerst door de grens van acht miljard euro gaat breken. Definitieve cijfers volgen rond maart. 

De omzetgroei van webwinkels in Nederland is nog niet tot stilstand gekomen. In de periode van 1 november tot en met eind december zijn de verkopen per week met 40 procent gestegen ten opzichte van normale weken. De totale omzet van online retailers komt naar alle waarschijnlijkheid voor het eerst boven de acht miljard euro.

 

Dat blijkt uit voorspellingen van Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org en voorzitter Ed Nijpels van dezelfde organisatie die door Adformatie worden aangehaald. Ze baseren zich op de jongste cijfers van onderzoeksbureau Blauw Research. De totale bonus van de webwinkels ten opzichte van normale weken bedroeg rond de feestdagen  236 miljoen euro, of 29,5 miljoen euro per week.

 

De totale omzet van webwinkels zou in 2010 harder zijn gegroeid dan een jaar eerder. Toen was er sprake van een toename van de jaaromzet met 17 procent naar 6,4 miljard euro. De groei bedraagt in 2010 naar alle waarschijnlijkheid 25 procent, waardoor de totaalomzet voor het eerst door de grens van acht miljard euro gaat breken. Definitieve cijfers volgen rond maart. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.