Omzet webwinkels stijgt boven de acht miljard.

De omzetgroei van webwinkels in Nederland is nog niet tot stilstand gekomen. In de periode van 1 november tot en met eind december zijn de verkopen per week met 40 procent gestegen ten opzichte van normale weken. De totale omzet van online retailers komt naar alle waarschijnlijkheid voor het eerst boven de acht miljard euro.

 

Dat blijkt uit voorspellingen van Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org en voorzitter Ed Nijpels van dezelfde organisatie die door Adformatie worden aangehaald. Ze baseren zich op de jongste cijfers van onderzoeksbureau Blauw Research. De totale bonus van de webwinkels ten opzichte van normale weken bedroeg rond de feestdagen  236 miljoen euro, of 29,5 miljoen euro per week.

 

De totale omzet van webwinkels zou in 2010 harder zijn gegroeid dan een jaar eerder. Toen was er sprake van een toename van de jaaromzet met 17 procent naar 6,4 miljard euro. De groei bedraagt in 2010 naar alle waarschijnlijkheid 25 procent, waardoor de totaalomzet voor het eerst door de grens van acht miljard euro gaat breken. Definitieve cijfers volgen rond maart. 

De omzetgroei van webwinkels in Nederland is nog niet tot stilstand gekomen. In de periode van 1 november tot en met eind december zijn de verkopen per week met 40 procent gestegen ten opzichte van normale weken. De totale omzet van online retailers komt naar alle waarschijnlijkheid voor het eerst boven de acht miljard euro.

 

Dat blijkt uit voorspellingen van Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org en voorzitter Ed Nijpels van dezelfde organisatie die door Adformatie worden aangehaald. Ze baseren zich op de jongste cijfers van onderzoeksbureau Blauw Research. De totale bonus van de webwinkels ten opzichte van normale weken bedroeg rond de feestdagen  236 miljoen euro, of 29,5 miljoen euro per week.

 

De totale omzet van webwinkels zou in 2010 harder zijn gegroeid dan een jaar eerder. Toen was er sprake van een toename van de jaaromzet met 17 procent naar 6,4 miljard euro. De groei bedraagt in 2010 naar alle waarschijnlijkheid 25 procent, waardoor de totaalomzet voor het eerst door de grens van acht miljard euro gaat breken. Definitieve cijfers volgen rond maart. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top