Online betaalsysteem iDeal groeit als kool.

Het betaalsysteem voor webwinkels iDeal heeft het beste jaar van zijn bestaan achter de rug. Het aantal betalingen met iDeal nam gedurende 2010 met liefst 52 procent toe tot 68,8 miljoen. IDeal is de door betalingsorganisatie Currence ontwikkelde internetkassa voor de gezamenlijke banken.

 

Het aantal online kooptransacties nam gedurende 2010 met ongeveer 10 procent toe, waaruit blijkt dat het marktaandeel van iDeal verder aan het groeien is. Nederlandse consumenten kunnen via iDeal betalen met internetbankieren van hun eigen bank. Intussen zijn er negen banken aangesloten bij het betalingssysteem, dat een alternatief vormt voor creditcards en automatische afschrijvingen, alsmede het afrekenen bij de postbode.

 

In totaal werd er voor 5,2 miljard euro afgerekend met iDeal, voor een gemiddelde van 75 euro per transactie. Voor webwinkeliers is het voordeel dat ze hun geld snel op hun rekening hebben staan. Vanwege de kosten per transactie vragen veel webhandelaren nog altijd wel een toeslag voor consumenten die via iDeal willen betalen.

Het betaalsysteem voor webwinkels iDeal heeft het beste jaar van zijn bestaan achter de rug. Het aantal betalingen met iDeal nam gedurende 2010 met liefst 52 procent toe tot 68,8 miljoen. IDeal is de door betalingsorganisatie Currence ontwikkelde internetkassa voor de gezamenlijke banken.

 

Het aantal online kooptransacties nam gedurende 2010 met ongeveer 10 procent toe, waaruit blijkt dat het marktaandeel van iDeal verder aan het groeien is. Nederlandse consumenten kunnen via iDeal betalen met internetbankieren van hun eigen bank. Intussen zijn er negen banken aangesloten bij het betalingssysteem, dat een alternatief vormt voor creditcards en automatische afschrijvingen, alsmede het afrekenen bij de postbode.

 

In totaal werd er voor 5,2 miljard euro afgerekend met iDeal, voor een gemiddelde van 75 euro per transactie. Voor webwinkeliers is het voordeel dat ze hun geld snel op hun rekening hebben staan. Vanwege de kosten per transactie vragen veel webhandelaren nog altijd wel een toeslag voor consumenten die via iDeal willen betalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Still having the Blokker-blues

19/06/2017

De perikelen binnen Blokker Holding vormen een inspiratiebron van formaat voor een bluesnummer over de retail. De negatieve berichtgeving houdt niet op. Het meest recente refrein? De steelse afvloeiing van personeel in de afgelopen twee jaar.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

19/06/2017

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Hudson's Bay Nederland presenteert merkportfolio

15/06/2017

Hudson's Bay Nederland heeft in de aanloop naar de opening van tien winkels haar merkportfolio gepresenteerd. De formule wil zich met premium merken en limited editions van Nederlandse designers in het hogere segment positioneren.

Fnuiken Nike, Universal Studios en Sanrio de vrije concurrentie?

15/06/2017

Een week na het Amerikaanse kledingmerk Guess neemt Brussel nu ook Nike, Universal Studios en Sanrio in het vizier. Mogelijk beperken ze de grensoverschrijdende en de onlineverkoop van hun producten in de Europese Unie.

Fnac en Carrefour: het nieuwe powerkoppel van Frankrijk?

14/06/2017

Komt er een huwelijk tussen Carrefour en Fnac Darty, nu Fnac-topman Alexandre Bompard aan het stuur komt van Carrefour? Kunnen een zoekende supermarktketen, een cultuurverkoper in relance en een gewilde elektroretailer de Franse retail ‘great again’ maken? 

Back to top