Online betaalsysteem iDeal groeit als kool. | RetailDetail

Online betaalsysteem iDeal groeit als kool.

Het betaalsysteem voor webwinkels iDeal heeft het beste jaar van zijn bestaan achter de rug. Het aantal betalingen met iDeal nam gedurende 2010 met liefst 52 procent toe tot 68,8 miljoen. IDeal is de door betalingsorganisatie Currence ontwikkelde internetkassa voor de gezamenlijke banken.

 

Het aantal online kooptransacties nam gedurende 2010 met ongeveer 10 procent toe, waaruit blijkt dat het marktaandeel van iDeal verder aan het groeien is. Nederlandse consumenten kunnen via iDeal betalen met internetbankieren van hun eigen bank. Intussen zijn er negen banken aangesloten bij het betalingssysteem, dat een alternatief vormt voor creditcards en automatische afschrijvingen, alsmede het afrekenen bij de postbode.

 

In totaal werd er voor 5,2 miljard euro afgerekend met iDeal, voor een gemiddelde van 75 euro per transactie. Voor webwinkeliers is het voordeel dat ze hun geld snel op hun rekening hebben staan. Vanwege de kosten per transactie vragen veel webhandelaren nog altijd wel een toeslag voor consumenten die via iDeal willen betalen.

Het betaalsysteem voor webwinkels iDeal heeft het beste jaar van zijn bestaan achter de rug. Het aantal betalingen met iDeal nam gedurende 2010 met liefst 52 procent toe tot 68,8 miljoen. IDeal is de door betalingsorganisatie Currence ontwikkelde internetkassa voor de gezamenlijke banken.

 

Het aantal online kooptransacties nam gedurende 2010 met ongeveer 10 procent toe, waaruit blijkt dat het marktaandeel van iDeal verder aan het groeien is. Nederlandse consumenten kunnen via iDeal betalen met internetbankieren van hun eigen bank. Intussen zijn er negen banken aangesloten bij het betalingssysteem, dat een alternatief vormt voor creditcards en automatische afschrijvingen, alsmede het afrekenen bij de postbode.

 

In totaal werd er voor 5,2 miljard euro afgerekend met iDeal, voor een gemiddelde van 75 euro per transactie. Voor webwinkeliers is het voordeel dat ze hun geld snel op hun rekening hebben staan. Vanwege de kosten per transactie vragen veel webhandelaren nog altijd wel een toeslag voor consumenten die via iDeal willen betalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.