Online omzet Bijenkorf verviervoudigd.

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft de online omzet afgelopen jaar zien verviervoudigen. Het bedrijf denkt dat de omzetstijging voor een belangrijk deel van doen heeft met de herinrichting van de site in 2009. Daarbij is het assortiment flink uitgebreid en is de site gebruikersvriendelijker gemaakt.

 

Dat zegt Pieter Heij in een interview met het vakblad Twinkle. ‘Door de muis te bewegen over de tabs zien bezoekers per afdeling voortaan onder meer wat de populairste merken zijn. Verder wijzen we in de menubalk op nieuwe merken, op aanbiedingen uit ons magazine en op ander nieuws’, aldus Heij in het blad. Eind 2010 introduceerde De Bijenkorf ook al een applicatie voor de iPad.

 

De ontwikkelingen zijn nog niet voorbij. Het warenhuisbedrijf wil op termijn online ook met shop-in-shops gaan werken. Dit gebeurt ook al in de winkels. Daar zijn echter de merken verantwoordelijk voor de shop-in-shop, online blijft dit bij de Bijenkorf zelf liggen.

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft de online omzet afgelopen jaar zien verviervoudigen. Het bedrijf denkt dat de omzetstijging voor een belangrijk deel van doen heeft met de herinrichting van de site in 2009. Daarbij is het assortiment flink uitgebreid en is de site gebruikersvriendelijker gemaakt.

 

Dat zegt Pieter Heij in een interview met het vakblad Twinkle. ‘Door de muis te bewegen over de tabs zien bezoekers per afdeling voortaan onder meer wat de populairste merken zijn. Verder wijzen we in de menubalk op nieuwe merken, op aanbiedingen uit ons magazine en op ander nieuws’, aldus Heij in het blad. Eind 2010 introduceerde De Bijenkorf ook al een applicatie voor de iPad.

 

De ontwikkelingen zijn nog niet voorbij. Het warenhuisbedrijf wil op termijn online ook met shop-in-shops gaan werken. Dit gebeurt ook al in de winkels. Daar zijn echter de merken verantwoordelijk voor de shop-in-shop, online blijft dit bij de Bijenkorf zelf liggen.

Tags: