Online omzet Bijenkorf verviervoudigd.

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft de online omzet afgelopen jaar zien verviervoudigen. Het bedrijf denkt dat de omzetstijging voor een belangrijk deel van doen heeft met de herinrichting van de site in 2009. Daarbij is het assortiment flink uitgebreid en is de site gebruikersvriendelijker gemaakt.

 

Dat zegt Pieter Heij in een interview met het vakblad Twinkle. ‘Door de muis te bewegen over de tabs zien bezoekers per afdeling voortaan onder meer wat de populairste merken zijn. Verder wijzen we in de menubalk op nieuwe merken, op aanbiedingen uit ons magazine en op ander nieuws’, aldus Heij in het blad. Eind 2010 introduceerde De Bijenkorf ook al een applicatie voor de iPad.

 

De ontwikkelingen zijn nog niet voorbij. Het warenhuisbedrijf wil op termijn online ook met shop-in-shops gaan werken. Dit gebeurt ook al in de winkels. Daar zijn echter de merken verantwoordelijk voor de shop-in-shop, online blijft dit bij de Bijenkorf zelf liggen.

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft de online omzet afgelopen jaar zien verviervoudigen. Het bedrijf denkt dat de omzetstijging voor een belangrijk deel van doen heeft met de herinrichting van de site in 2009. Daarbij is het assortiment flink uitgebreid en is de site gebruikersvriendelijker gemaakt.

 

Dat zegt Pieter Heij in een interview met het vakblad Twinkle. ‘Door de muis te bewegen over de tabs zien bezoekers per afdeling voortaan onder meer wat de populairste merken zijn. Verder wijzen we in de menubalk op nieuwe merken, op aanbiedingen uit ons magazine en op ander nieuws’, aldus Heij in het blad. Eind 2010 introduceerde De Bijenkorf ook al een applicatie voor de iPad.

 

De ontwikkelingen zijn nog niet voorbij. Het warenhuisbedrijf wil op termijn online ook met shop-in-shops gaan werken. Dit gebeurt ook al in de winkels. Daar zijn echter de merken verantwoordelijk voor de shop-in-shop, online blijft dit bij de Bijenkorf zelf liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fietskoeriers.nl levert voor Dille & Kamille

14/07/2017

Klanten die een online bestelling plaatsen bij Dille & Kamille, kunnen die voortaan ook op een duurzame manier laten leveren, want de keten heeft een samenwerking afgesloten met Fietskoeriers.nl.

Reckitt Benckiser ontwijkt belastingen via Nederland

13/07/2017

Het Britse Reckitt Benckiser, moederbedrijf van onder andere Durex, Calgon en Nurofen, heeft via Nederland honderden miljoenen aan belastingen ontweken. Dat stelt Oxfam Novib, dat de jaarrekeningen van het bedrijf bestudeerde.

Ook Alibaba test winkel zonder kassa’s

13/07/2017

De kassaloze supermarkt lijkt de volgende grote trend te worden waarvan heel wat bedrijven een graantje willen meepikken. Na onder andere Amazon en Albert Heijn is nu ook het Chinese Alibaba aan de slag met een eigen concept.

Prime Day beste dag ooit voor Amazon

13/07/2017

Een feestdag uitvinden en er dan de vruchten van plukken: Alibaba deed het met Singles Day en nu heeft Amazon zijn Prime Day. De derde editie daarvan brak heel wat records en bracht Amazon meer omzet op dan Black Friday of Cyber Monday.

Big Bazar wil dit jaar 25 nieuwe winkels

13/07/2017

Big Bazar is niet meer welkom in de Blokker-holding, maar dat houdt de discountketen niet tegen om te investeren in de toekomst. Dit jaar moeten 25 nieuwe winkels het tienjarig bestaan van de keten opluisteren.

Splitsing Metro Group nabij, morgen naar de beurs

12/07/2017

De rechtbank van Düsseldorf neemt vandaag de twee aparte bedrijven, die nu nog de Metro Group vormen, op in het handelsregister. Daarmee is de laatste horde genomen voor de splitsing: vanaf morgen zullen de twee bedrijven apart te vinden zijn op de beurs.

Back to top