Online omzet Bijenkorf verviervoudigd.

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft de online omzet afgelopen jaar zien verviervoudigen. Het bedrijf denkt dat de omzetstijging voor een belangrijk deel van doen heeft met de herinrichting van de site in 2009. Daarbij is het assortiment flink uitgebreid en is de site gebruikersvriendelijker gemaakt.

 

Dat zegt Pieter Heij in een interview met het vakblad Twinkle. ‘Door de muis te bewegen over de tabs zien bezoekers per afdeling voortaan onder meer wat de populairste merken zijn. Verder wijzen we in de menubalk op nieuwe merken, op aanbiedingen uit ons magazine en op ander nieuws’, aldus Heij in het blad. Eind 2010 introduceerde De Bijenkorf ook al een applicatie voor de iPad.

 

De ontwikkelingen zijn nog niet voorbij. Het warenhuisbedrijf wil op termijn online ook met shop-in-shops gaan werken. Dit gebeurt ook al in de winkels. Daar zijn echter de merken verantwoordelijk voor de shop-in-shop, online blijft dit bij de Bijenkorf zelf liggen.

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft de online omzet afgelopen jaar zien verviervoudigen. Het bedrijf denkt dat de omzetstijging voor een belangrijk deel van doen heeft met de herinrichting van de site in 2009. Daarbij is het assortiment flink uitgebreid en is de site gebruikersvriendelijker gemaakt.

 

Dat zegt Pieter Heij in een interview met het vakblad Twinkle. ‘Door de muis te bewegen over de tabs zien bezoekers per afdeling voortaan onder meer wat de populairste merken zijn. Verder wijzen we in de menubalk op nieuwe merken, op aanbiedingen uit ons magazine en op ander nieuws’, aldus Heij in het blad. Eind 2010 introduceerde De Bijenkorf ook al een applicatie voor de iPad.

 

De ontwikkelingen zijn nog niet voorbij. Het warenhuisbedrijf wil op termijn online ook met shop-in-shops gaan werken. Dit gebeurt ook al in de winkels. Daar zijn echter de merken verantwoordelijk voor de shop-in-shop, online blijft dit bij de Bijenkorf zelf liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top