Online omzet Bijenkorf verviervoudigd.

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft de online omzet afgelopen jaar zien verviervoudigen. Het bedrijf denkt dat de omzetstijging voor een belangrijk deel van doen heeft met de herinrichting van de site in 2009. Daarbij is het assortiment flink uitgebreid en is de site gebruikersvriendelijker gemaakt.

 

Dat zegt Pieter Heij in een interview met het vakblad Twinkle. ‘Door de muis te bewegen over de tabs zien bezoekers per afdeling voortaan onder meer wat de populairste merken zijn. Verder wijzen we in de menubalk op nieuwe merken, op aanbiedingen uit ons magazine en op ander nieuws’, aldus Heij in het blad. Eind 2010 introduceerde De Bijenkorf ook al een applicatie voor de iPad.

 

De ontwikkelingen zijn nog niet voorbij. Het warenhuisbedrijf wil op termijn online ook met shop-in-shops gaan werken. Dit gebeurt ook al in de winkels. Daar zijn echter de merken verantwoordelijk voor de shop-in-shop, online blijft dit bij de Bijenkorf zelf liggen.

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft de online omzet afgelopen jaar zien verviervoudigen. Het bedrijf denkt dat de omzetstijging voor een belangrijk deel van doen heeft met de herinrichting van de site in 2009. Daarbij is het assortiment flink uitgebreid en is de site gebruikersvriendelijker gemaakt.

 

Dat zegt Pieter Heij in een interview met het vakblad Twinkle. ‘Door de muis te bewegen over de tabs zien bezoekers per afdeling voortaan onder meer wat de populairste merken zijn. Verder wijzen we in de menubalk op nieuwe merken, op aanbiedingen uit ons magazine en op ander nieuws’, aldus Heij in het blad. Eind 2010 introduceerde De Bijenkorf ook al een applicatie voor de iPad.

 

De ontwikkelingen zijn nog niet voorbij. Het warenhuisbedrijf wil op termijn online ook met shop-in-shops gaan werken. Dit gebeurt ook al in de winkels. Daar zijn echter de merken verantwoordelijk voor de shop-in-shop, online blijft dit bij de Bijenkorf zelf liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Recordomzet voor Henkel

10/08/2017

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

De Bijenkorf gaat gratis bezorgen

08/08/2017

Klanten van De Bijenkorf met een webshopaccount krijgen vanaf nu online bestellingen standaard gratis thuisbezorgd. Bezorgen op zondag of op afspraak blijft echter wel betalend.

Waarom retailers sociale media ernstig moeten nemen

08/08/2017

'Content marketing' is meer dan een buzzword: ook retailers kunnen hun voordeel doen met de kracht van verhalen. Dat bewees Snackbytes bijvoorbeeld met een succescase voor Schoenen Torfs.

Lion Capital zoekt opnieuw overnemer voor Hema

08/08/2017

Lion Capital heeft zakenbank Credit Suisse onder de arm genomen om ‘strategische opties’ te onderzoeken voor Hema, wat er eigenlijk op neerkomt dat die op zoek moet gaan naar een mogelijke overnemer.

Coolblue lanceert app voor iOS

07/08/2017

De Nederlandse webshop Coolblue heeft een eigen app gelanceerd, die voorlopig wel nog enkel beschikbaar is voor Apple-toestellen. Daarmee moeten klanten nog sneller een aankoop kunnen doen op de webshop.

Britse consumentenuitgaven blijven dalen

07/08/2017

In juli zijn de consumentenuitgaven in het Verenigd Koninkrijk er voor de derde maand op rij op achteruitgegaan. Het is de eerste keer in vier jaar dat er nog eens drie maanden op rij sprake was van een daling: analisten zien er de hand van de brexit in.

Back to top