Online omzet Bijenkorf verviervoudigd.

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft de online omzet afgelopen jaar zien verviervoudigen. Het bedrijf denkt dat de omzetstijging voor een belangrijk deel van doen heeft met de herinrichting van de site in 2009. Daarbij is het assortiment flink uitgebreid en is de site gebruikersvriendelijker gemaakt.

 

Dat zegt Pieter Heij in een interview met het vakblad Twinkle. ‘Door de muis te bewegen over de tabs zien bezoekers per afdeling voortaan onder meer wat de populairste merken zijn. Verder wijzen we in de menubalk op nieuwe merken, op aanbiedingen uit ons magazine en op ander nieuws’, aldus Heij in het blad. Eind 2010 introduceerde De Bijenkorf ook al een applicatie voor de iPad.

 

De ontwikkelingen zijn nog niet voorbij. Het warenhuisbedrijf wil op termijn online ook met shop-in-shops gaan werken. Dit gebeurt ook al in de winkels. Daar zijn echter de merken verantwoordelijk voor de shop-in-shop, online blijft dit bij de Bijenkorf zelf liggen.

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft de online omzet afgelopen jaar zien verviervoudigen. Het bedrijf denkt dat de omzetstijging voor een belangrijk deel van doen heeft met de herinrichting van de site in 2009. Daarbij is het assortiment flink uitgebreid en is de site gebruikersvriendelijker gemaakt.

 

Dat zegt Pieter Heij in een interview met het vakblad Twinkle. ‘Door de muis te bewegen over de tabs zien bezoekers per afdeling voortaan onder meer wat de populairste merken zijn. Verder wijzen we in de menubalk op nieuwe merken, op aanbiedingen uit ons magazine en op ander nieuws’, aldus Heij in het blad. Eind 2010 introduceerde De Bijenkorf ook al een applicatie voor de iPad.

 

De ontwikkelingen zijn nog niet voorbij. Het warenhuisbedrijf wil op termijn online ook met shop-in-shops gaan werken. Dit gebeurt ook al in de winkels. Daar zijn echter de merken verantwoordelijk voor de shop-in-shop, online blijft dit bij de Bijenkorf zelf liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top