Online shoppen wordt snel populair in België.

Het online winkelen in België is aan een sterke opmars bezig. Dit blijkt uit een onderzoek da Belga iVox uitvoerde in opdracht van Mastercard. De financiële dienstverlener lanceerde vorig jaar zijn Maestrokaart voor e-commerce. Met deze enquête wilde Mastercard de impact van hun product op de markt meten. 

 

Online winkelen biedt mogelijkheden om in te spelen op de snelheid waarmee deze maatschappij leeft. De Belgische consument vindt online shoppen minder stresserend (72%). Je kan alles rustig bekijken zonder de drukte die je in een winkel zou hebben of zonder beperking van openingsuren.

 

De consument waardeert bovendien de grotere gebruiksvriendelijkheid van de websites (66%), lagere prijzen (58%) en snellere transacties (55%) dan in een fysieke retailomgeving.

 

Toch zijn er nog steeds factoren die het online winkelen voor de Belgische consument minder aangenaam maken. De perceptie blijft dat er voor e-commerce geen geschikt betaalmiddel is. Ook zijn er nog mensen die het tastbare missen, het feit van een product te kopen zonder het eerst te kunnen vasthouden.

 

Langere leveringstijden zijn een ander aspect waar webshops aan moeten werken. Er is echter vooral een beperkte kennis over e-commerce, de veiligheid ervan en interessante websites.   

Het online winkelen in België is aan een sterke opmars bezig. Dit blijkt uit een onderzoek da Belga iVox uitvoerde in opdracht van Mastercard. De financiële dienstverlener lanceerde vorig jaar zijn Maestrokaart voor e-commerce. Met deze enquête wilde Mastercard de impact van hun product op de markt meten. 

 

Online winkelen biedt mogelijkheden om in te spelen op de snelheid waarmee deze maatschappij leeft. De Belgische consument vindt online shoppen minder stresserend (72%). Je kan alles rustig bekijken zonder de drukte die je in een winkel zou hebben of zonder beperking van openingsuren.

 

De consument waardeert bovendien de grotere gebruiksvriendelijkheid van de websites (66%), lagere prijzen (58%) en snellere transacties (55%) dan in een fysieke retailomgeving.

 

Toch zijn er nog steeds factoren die het online winkelen voor de Belgische consument minder aangenaam maken. De perceptie blijft dat er voor e-commerce geen geschikt betaalmiddel is. Ook zijn er nog mensen die het tastbare missen, het feit van een product te kopen zonder het eerst te kunnen vasthouden.

 

Langere leveringstijden zijn een ander aspect waar webshops aan moeten werken. Er is echter vooral een beperkte kennis over e-commerce, de veiligheid ervan en interessante websites.   

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top