Online verkoop elektronica blijft stijgen

Nederlandse consumenten hebben in de eerste zes maanden van 2011 11 procent meer gekocht via websites dan in dezelfde periode een jaar eerder. Het aantal transacties blijft groeien, maar online klanten geven per transactie steeds minder geld uit. De hoeveelheid kleding en huis- en thuisproducten bleef stabiel, de verkoop van elektronica steeg fors door.

 

Dat blijkt uit cijfers van Mijnwebwinkel. Dit bedrijf biedt elektronische betalingssystemen aan. De officiële cijfers van Thuiswinkel.org zijn nog niet uit. De cijfers zoals die vandaag naar buiten zijn gebracht geven echter wel een indicatie van de trends. Volgens Mijnwebwinkel is de belangrijkste trend dat klanten voor goedkopere producten kiezen.

 

Het bedrijf verklaart de trend uit de verlaging of zelfs afschaffing van de verzendkosten door veel online retailers. Daardoor zijn klanten meer geneigd ook hun kleinere aankopen via internet te doen.

 

 

Nederlandse consumenten hebben in de eerste zes maanden van 2011 11 procent meer gekocht via websites dan in dezelfde periode een jaar eerder. Het aantal transacties blijft groeien, maar online klanten geven per transactie steeds minder geld uit. De hoeveelheid kleding en huis- en thuisproducten bleef stabiel, de verkoop van elektronica steeg fors door.

 

Dat blijkt uit cijfers van Mijnwebwinkel. Dit bedrijf biedt elektronische betalingssystemen aan. De officiële cijfers van Thuiswinkel.org zijn nog niet uit. De cijfers zoals die vandaag naar buiten zijn gebracht geven echter wel een indicatie van de trends. Volgens Mijnwebwinkel is de belangrijkste trend dat klanten voor goedkopere producten kiezen.

 

Het bedrijf verklaart de trend uit de verlaging of zelfs afschaffing van de verzendkosten door veel online retailers. Daardoor zijn klanten meer geneigd ook hun kleinere aankopen via internet te doen.

 

 

Tags: