'Openingstijden winkels moeten op de schop'

De grens tussen online en offline is over negen jaar volledig verdwenen. Webshops moeten consumenten inspireren met visual merchendise en niet meer alleen packshots presenteren. Tegelijkertijd moeten fysieke winkels meer op webshops gaan lijken, door open te zijn als de klant wil winkelen. Desnoods 24 uur.

 

Dat zei trendwatcher Li Edelkoort tijdens een bijeenkomst in Amsterdam waarover de website Fashion United schrijft. 'Er zijn andere retailtijden aangebroken. De consument wil luieren op vrijdagavond en winkelen op zondag', zei Edelkoort, die niet meer gelooft in het richten op een specifieke doelgroep. 'Plezier is belangrijker.'

 

De internationaal werkende trendwatcher Edelkoort is één van de prominentste voorspellers van consumententrends in Nederland. Ze rekent op een opmars van onder meer winkels met een thema, mono-stores die zich op één specifiek product richten en winkels die de combinatie tussen mode en gadgets weten te vinden, zoals Apple.

De grens tussen online en offline is over negen jaar volledig verdwenen. Webshops moeten consumenten inspireren met visual merchendise en niet meer alleen packshots presenteren. Tegelijkertijd moeten fysieke winkels meer op webshops gaan lijken, door open te zijn als de klant wil winkelen. Desnoods 24 uur.

 

Dat zei trendwatcher Li Edelkoort tijdens een bijeenkomst in Amsterdam waarover de website Fashion United schrijft. 'Er zijn andere retailtijden aangebroken. De consument wil luieren op vrijdagavond en winkelen op zondag', zei Edelkoort, die niet meer gelooft in het richten op een specifieke doelgroep. 'Plezier is belangrijker.'

 

De internationaal werkende trendwatcher Edelkoort is één van de prominentste voorspellers van consumententrends in Nederland. Ze rekent op een opmars van onder meer winkels met een thema, mono-stores die zich op één specifiek product richten en winkels die de combinatie tussen mode en gadgets weten te vinden, zoals Apple.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Big Bazar brengt logistiek onder bij Bakker Logistiek

24/07/2017

Big Bazar brengt vanaf volgend jaar de logistiek onder bij Bakker Logistiek. Met deze nieuwe partner ondersteunt de discountformule van Blokker Holding haar verdere groei in de Benelux.

FonQ versterkt aanbod lifestyle

24/07/2017

FonQ versterkt haar aanbod in lifestyle met horloges en zonnebrillen. Het webwarenhuis wil met dergelijke global fashion brands haar retailformule verstevigen. Daarin ligt de focus op producten in wonen, koken en lifestyle.

“Blokker gaat niet ten onder”

24/07/2017

Blokker werd het slachtoffer van branchevervaging, stelt Richard Otto, medeauteur van een nieuw boek over de retailer. Toch heeft de keten overlevingskansen, op voorwaarde dat ze weer trendsettend en prijscompetitief wordt.

Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Back to top