Oprichter Funda stort zich nu op automarkt.

De nieuwe online autohandel Auto.nl wil binnen enkele jaren de grootste autoverkoper van Nederland worden. Grote man achter het initiatief is Marque Joosten, die ooit begon met de succesvolle huizensite Funda.nl. Klanten kunnen sinds deze week online auto's bestellen bij de site.

 

Joosten zegt tegen Nuzakelijk.nl dit jaar tussen de 250 en 300 auto's te wilen verkopen. Volgend jaar moet de grens van duizend al worden bereikt, terwijl het daarna een veelvoud hiervan moet worden. De lancering van de site kreeg veel publiciteit, wat leidde tot tienduizenden bezoeken aan de site, maar nog geen verkopen. Auto.nl is onderdeel van het automotive netwerk Motomedia.

 

De site is niet de eerste die online nieuwe auto's verkoopt, maar wel de eerste waarbij gekocht kan worden zonder eerst een offerte aan te vragen. Het idee leefde al een tijdje bij Joosten en zijn partner Marijn Pijnenborg, maar eerder waren noch consumenten noch importeurs klaar voor het plan. De financiële crisis en de overcapaciteit op de automarkt zorgen er echter voor dat de plannen volgens Joosten nu wel gaan slagen. Vooral vrouwen zijn een doelgroep voor de site. Het aanbod bestaat voorlopig uit twintig modellen van onder meer Fiat, Ford, Renault, Skoda en Volkswagen en zal op termijn verder worden uitgebreid.

De nieuwe online autohandel Auto.nl wil binnen enkele jaren de grootste autoverkoper van Nederland worden. Grote man achter het initiatief is Marque Joosten, die ooit begon met de succesvolle huizensite Funda.nl. Klanten kunnen sinds deze week online auto's bestellen bij de site.

 

Joosten zegt tegen Nuzakelijk.nl dit jaar tussen de 250 en 300 auto's te wilen verkopen. Volgend jaar moet de grens van duizend al worden bereikt, terwijl het daarna een veelvoud hiervan moet worden. De lancering van de site kreeg veel publiciteit, wat leidde tot tienduizenden bezoeken aan de site, maar nog geen verkopen. Auto.nl is onderdeel van het automotive netwerk Motomedia.

 

De site is niet de eerste die online nieuwe auto's verkoopt, maar wel de eerste waarbij gekocht kan worden zonder eerst een offerte aan te vragen. Het idee leefde al een tijdje bij Joosten en zijn partner Marijn Pijnenborg, maar eerder waren noch consumenten noch importeurs klaar voor het plan. De financiële crisis en de overcapaciteit op de automarkt zorgen er echter voor dat de plannen volgens Joosten nu wel gaan slagen. Vooral vrouwen zijn een doelgroep voor de site. Het aanbod bestaat voorlopig uit twintig modellen van onder meer Fiat, Ford, Renault, Skoda en Volkswagen en zal op termijn verder worden uitgebreid.

Tags: