Optiekketens storten zich op het internet

Nadat Hans Anders in januari met een webshop op de proppen kwam, gaat concurrent Pearle de achtervolging in. Ook Pearle biedt vanaf nu zijn zonnebrillencollectie online aan. Hoewel meer en meer brillenketens zich aan de e-commerce wagen, denkt Pearle een extra wapen achter de hand te hebben: augmented reality.

Webshops

Na het geslaagde voorbeeld van webpioniers als het Nederlandse Eye-wear.nl hebben de grote high-street optiekketens begrepen dat er ook voor hen munt uit het internet valt te slaan. Zo integreerde Hans Anders online retail resoluut in diens vernieuwde multichannel-strategie.

 

Pearle biedt nu op zijn beurt een eigen Nederlandse webshop aan, waar het een ruime collectie merkzonnebrillen aanbiedt. Klanten kunnen er met zowel iDeal als creditcard betalen en mogen hun aankoop binnen de vijf werkdagen thuis verwachten, zonder verzendkosten.

Augmented reality

Als extra verkoopsargument zet Pearle augmented reality in. Zoals we eerder zagen bij brillenfabrikanten, bestaan er reeds verschillende applicaties om virtueel brillen te passen. Pearle heeft deze in een gratis mobiele applicatie gegoten voor Android en iPhone. De applicatie werd vorige week met de nodige poeha gelanceerd, met behulp van een fotowedstrijd en een speciale actiesite. Toch mist Pearle onmiddellijk een grote kans: mobiel kopen is met de applicatie niet mogelijk.

Nadat Hans Anders in januari met een webshop op de proppen kwam, gaat concurrent Pearle de achtervolging in. Ook Pearle biedt vanaf nu zijn zonnebrillencollectie online aan. Hoewel meer en meer brillenketens zich aan de e-commerce wagen, denkt Pearle een extra wapen achter de hand te hebben: augmented reality.

Webshops

Na het geslaagde voorbeeld van webpioniers als het Nederlandse Eye-wear.nl hebben de grote high-street optiekketens begrepen dat er ook voor hen munt uit het internet valt te slaan. Zo integreerde Hans Anders online retail resoluut in diens vernieuwde multichannel-strategie.

 

Pearle biedt nu op zijn beurt een eigen Nederlandse webshop aan, waar het een ruime collectie merkzonnebrillen aanbiedt. Klanten kunnen er met zowel iDeal als creditcard betalen en mogen hun aankoop binnen de vijf werkdagen thuis verwachten, zonder verzendkosten.

Augmented reality

Als extra verkoopsargument zet Pearle augmented reality in. Zoals we eerder zagen bij brillenfabrikanten, bestaan er reeds verschillende applicaties om virtueel brillen te passen. Pearle heeft deze in een gratis mobiele applicatie gegoten voor Android en iPhone. De applicatie werd vorige week met de nodige poeha gelanceerd, met behulp van een fotowedstrijd en een speciale actiesite. Toch mist Pearle onmiddellijk een grote kans: mobiel kopen is met de applicatie niet mogelijk.

Tags: