Optiekketens storten zich op het internet

Nadat Hans Anders in januari met een webshop op de proppen kwam, gaat concurrent Pearle de achtervolging in. Ook Pearle biedt vanaf nu zijn zonnebrillencollectie online aan. Hoewel meer en meer brillenketens zich aan de e-commerce wagen, denkt Pearle een extra wapen achter de hand te hebben: augmented reality.

Webshops

Na het geslaagde voorbeeld van webpioniers als het Nederlandse Eye-wear.nl hebben de grote high-street optiekketens begrepen dat er ook voor hen munt uit het internet valt te slaan. Zo integreerde Hans Anders online retail resoluut in diens vernieuwde multichannel-strategie.

 

Pearle biedt nu op zijn beurt een eigen Nederlandse webshop aan, waar het een ruime collectie merkzonnebrillen aanbiedt. Klanten kunnen er met zowel iDeal als creditcard betalen en mogen hun aankoop binnen de vijf werkdagen thuis verwachten, zonder verzendkosten.

Augmented reality

Als extra verkoopsargument zet Pearle augmented reality in. Zoals we eerder zagen bij brillenfabrikanten, bestaan er reeds verschillende applicaties om virtueel brillen te passen. Pearle heeft deze in een gratis mobiele applicatie gegoten voor Android en iPhone. De applicatie werd vorige week met de nodige poeha gelanceerd, met behulp van een fotowedstrijd en een speciale actiesite. Toch mist Pearle onmiddellijk een grote kans: mobiel kopen is met de applicatie niet mogelijk.

Nadat Hans Anders in januari met een webshop op de proppen kwam, gaat concurrent Pearle de achtervolging in. Ook Pearle biedt vanaf nu zijn zonnebrillencollectie online aan. Hoewel meer en meer brillenketens zich aan de e-commerce wagen, denkt Pearle een extra wapen achter de hand te hebben: augmented reality.

Webshops

Na het geslaagde voorbeeld van webpioniers als het Nederlandse Eye-wear.nl hebben de grote high-street optiekketens begrepen dat er ook voor hen munt uit het internet valt te slaan. Zo integreerde Hans Anders online retail resoluut in diens vernieuwde multichannel-strategie.

 

Pearle biedt nu op zijn beurt een eigen Nederlandse webshop aan, waar het een ruime collectie merkzonnebrillen aanbiedt. Klanten kunnen er met zowel iDeal als creditcard betalen en mogen hun aankoop binnen de vijf werkdagen thuis verwachten, zonder verzendkosten.

Augmented reality

Als extra verkoopsargument zet Pearle augmented reality in. Zoals we eerder zagen bij brillenfabrikanten, bestaan er reeds verschillende applicaties om virtueel brillen te passen. Pearle heeft deze in een gratis mobiele applicatie gegoten voor Android en iPhone. De applicatie werd vorige week met de nodige poeha gelanceerd, met behulp van een fotowedstrijd en een speciale actiesite. Toch mist Pearle onmiddellijk een grote kans: mobiel kopen is met de applicatie niet mogelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc van de hand gedaan. De keten komt in de handen van een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist de groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

14/08/2017

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Back to top