Optiekketens storten zich op het internet

Nadat Hans Anders in januari met een webshop op de proppen kwam, gaat concurrent Pearle de achtervolging in. Ook Pearle biedt vanaf nu zijn zonnebrillencollectie online aan. Hoewel meer en meer brillenketens zich aan de e-commerce wagen, denkt Pearle een extra wapen achter de hand te hebben: augmented reality.

Webshops

Na het geslaagde voorbeeld van webpioniers als het Nederlandse Eye-wear.nl hebben de grote high-street optiekketens begrepen dat er ook voor hen munt uit het internet valt te slaan. Zo integreerde Hans Anders online retail resoluut in diens vernieuwde multichannel-strategie.

 

Pearle biedt nu op zijn beurt een eigen Nederlandse webshop aan, waar het een ruime collectie merkzonnebrillen aanbiedt. Klanten kunnen er met zowel iDeal als creditcard betalen en mogen hun aankoop binnen de vijf werkdagen thuis verwachten, zonder verzendkosten.

Augmented reality

Als extra verkoopsargument zet Pearle augmented reality in. Zoals we eerder zagen bij brillenfabrikanten, bestaan er reeds verschillende applicaties om virtueel brillen te passen. Pearle heeft deze in een gratis mobiele applicatie gegoten voor Android en iPhone. De applicatie werd vorige week met de nodige poeha gelanceerd, met behulp van een fotowedstrijd en een speciale actiesite. Toch mist Pearle onmiddellijk een grote kans: mobiel kopen is met de applicatie niet mogelijk.

Nadat Hans Anders in januari met een webshop op de proppen kwam, gaat concurrent Pearle de achtervolging in. Ook Pearle biedt vanaf nu zijn zonnebrillencollectie online aan. Hoewel meer en meer brillenketens zich aan de e-commerce wagen, denkt Pearle een extra wapen achter de hand te hebben: augmented reality.

Webshops

Na het geslaagde voorbeeld van webpioniers als het Nederlandse Eye-wear.nl hebben de grote high-street optiekketens begrepen dat er ook voor hen munt uit het internet valt te slaan. Zo integreerde Hans Anders online retail resoluut in diens vernieuwde multichannel-strategie.

 

Pearle biedt nu op zijn beurt een eigen Nederlandse webshop aan, waar het een ruime collectie merkzonnebrillen aanbiedt. Klanten kunnen er met zowel iDeal als creditcard betalen en mogen hun aankoop binnen de vijf werkdagen thuis verwachten, zonder verzendkosten.

Augmented reality

Als extra verkoopsargument zet Pearle augmented reality in. Zoals we eerder zagen bij brillenfabrikanten, bestaan er reeds verschillende applicaties om virtueel brillen te passen. Pearle heeft deze in een gratis mobiele applicatie gegoten voor Android en iPhone. De applicatie werd vorige week met de nodige poeha gelanceerd, met behulp van een fotowedstrijd en een speciale actiesite. Toch mist Pearle onmiddellijk een grote kans: mobiel kopen is met de applicatie niet mogelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top