Optiekketens storten zich op het internet | RetailDetail

Optiekketens storten zich op het internet

Nadat Hans Anders in januari met een webshop op de proppen kwam, gaat concurrent Pearle de achtervolging in. Ook Pearle biedt vanaf nu zijn zonnebrillencollectie online aan. Hoewel meer en meer brillenketens zich aan de e-commerce wagen, denkt Pearle een extra wapen achter de hand te hebben: augmented reality.

Webshops

Na het geslaagde voorbeeld van webpioniers als het Nederlandse Eye-wear.nl hebben de grote high-street optiekketens begrepen dat er ook voor hen munt uit het internet valt te slaan. Zo integreerde Hans Anders online retail resoluut in diens vernieuwde multichannel-strategie.

 

Pearle biedt nu op zijn beurt een eigen Nederlandse webshop aan, waar het een ruime collectie merkzonnebrillen aanbiedt. Klanten kunnen er met zowel iDeal als creditcard betalen en mogen hun aankoop binnen de vijf werkdagen thuis verwachten, zonder verzendkosten.

Augmented reality

Als extra verkoopsargument zet Pearle augmented reality in. Zoals we eerder zagen bij brillenfabrikanten, bestaan er reeds verschillende applicaties om virtueel brillen te passen. Pearle heeft deze in een gratis mobiele applicatie gegoten voor Android en iPhone. De applicatie werd vorige week met de nodige poeha gelanceerd, met behulp van een fotowedstrijd en een speciale actiesite. Toch mist Pearle onmiddellijk een grote kans: mobiel kopen is met de applicatie niet mogelijk.

Nadat Hans Anders in januari met een webshop op de proppen kwam, gaat concurrent Pearle de achtervolging in. Ook Pearle biedt vanaf nu zijn zonnebrillencollectie online aan. Hoewel meer en meer brillenketens zich aan de e-commerce wagen, denkt Pearle een extra wapen achter de hand te hebben: augmented reality.

Webshops

Na het geslaagde voorbeeld van webpioniers als het Nederlandse Eye-wear.nl hebben de grote high-street optiekketens begrepen dat er ook voor hen munt uit het internet valt te slaan. Zo integreerde Hans Anders online retail resoluut in diens vernieuwde multichannel-strategie.

 

Pearle biedt nu op zijn beurt een eigen Nederlandse webshop aan, waar het een ruime collectie merkzonnebrillen aanbiedt. Klanten kunnen er met zowel iDeal als creditcard betalen en mogen hun aankoop binnen de vijf werkdagen thuis verwachten, zonder verzendkosten.

Augmented reality

Als extra verkoopsargument zet Pearle augmented reality in. Zoals we eerder zagen bij brillenfabrikanten, bestaan er reeds verschillende applicaties om virtueel brillen te passen. Pearle heeft deze in een gratis mobiele applicatie gegoten voor Android en iPhone. De applicatie werd vorige week met de nodige poeha gelanceerd, met behulp van een fotowedstrijd en een speciale actiesite. Toch mist Pearle onmiddellijk een grote kans: mobiel kopen is met de applicatie niet mogelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven.