Optiekketens storten zich op het internet | RetailDetail

Optiekketens storten zich op het internet

Nadat Hans Anders in januari met een webshop op de proppen kwam, gaat concurrent Pearle de achtervolging in. Ook Pearle biedt vanaf nu zijn zonnebrillencollectie online aan. Hoewel meer en meer brillenketens zich aan de e-commerce wagen, denkt Pearle een extra wapen achter de hand te hebben: augmented reality.

Webshops

Na het geslaagde voorbeeld van webpioniers als het Nederlandse Eye-wear.nl hebben de grote high-street optiekketens begrepen dat er ook voor hen munt uit het internet valt te slaan. Zo integreerde Hans Anders online retail resoluut in diens vernieuwde multichannel-strategie.

 

Pearle biedt nu op zijn beurt een eigen Nederlandse webshop aan, waar het een ruime collectie merkzonnebrillen aanbiedt. Klanten kunnen er met zowel iDeal als creditcard betalen en mogen hun aankoop binnen de vijf werkdagen thuis verwachten, zonder verzendkosten.

Augmented reality

Als extra verkoopsargument zet Pearle augmented reality in. Zoals we eerder zagen bij brillenfabrikanten, bestaan er reeds verschillende applicaties om virtueel brillen te passen. Pearle heeft deze in een gratis mobiele applicatie gegoten voor Android en iPhone. De applicatie werd vorige week met de nodige poeha gelanceerd, met behulp van een fotowedstrijd en een speciale actiesite. Toch mist Pearle onmiddellijk een grote kans: mobiel kopen is met de applicatie niet mogelijk.

Nadat Hans Anders in januari met een webshop op de proppen kwam, gaat concurrent Pearle de achtervolging in. Ook Pearle biedt vanaf nu zijn zonnebrillencollectie online aan. Hoewel meer en meer brillenketens zich aan de e-commerce wagen, denkt Pearle een extra wapen achter de hand te hebben: augmented reality.

Webshops

Na het geslaagde voorbeeld van webpioniers als het Nederlandse Eye-wear.nl hebben de grote high-street optiekketens begrepen dat er ook voor hen munt uit het internet valt te slaan. Zo integreerde Hans Anders online retail resoluut in diens vernieuwde multichannel-strategie.

 

Pearle biedt nu op zijn beurt een eigen Nederlandse webshop aan, waar het een ruime collectie merkzonnebrillen aanbiedt. Klanten kunnen er met zowel iDeal als creditcard betalen en mogen hun aankoop binnen de vijf werkdagen thuis verwachten, zonder verzendkosten.

Augmented reality

Als extra verkoopsargument zet Pearle augmented reality in. Zoals we eerder zagen bij brillenfabrikanten, bestaan er reeds verschillende applicaties om virtueel brillen te passen. Pearle heeft deze in een gratis mobiele applicatie gegoten voor Android en iPhone. De applicatie werd vorige week met de nodige poeha gelanceerd, met behulp van een fotowedstrijd en een speciale actiesite. Toch mist Pearle onmiddellijk een grote kans: mobiel kopen is met de applicatie niet mogelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Hudson’s Bay schroeft Nederlandse ambities terug

22/02/2018

De komende weken openen drie vestigingen van Hudson’s Bay de deuren in Nederland. Het gaat over warenhuizen in Enschede, Amersfoort en Haarlem. Wel schroeft de keten ondertussen de ambities terug.

Back to top