Philips stoot tv-afdeling (half) af | RetailDetail

Philips stoot tv-afdeling (half) af

 

Philips gaat haar tv-afdeling afstaan aan het Chinese TPV Technology. Beide bedrijven zullen een joint venture oprichten, die de televisietoestellen van Philips zal maken en verkopen. Het Nederlandse bedrijf krijgt in de joint venture een belang van 30%. De rest komt in handen van TPV, maar er werden geen andere details bekendgemaakt.

 

Philips kwam met deze mededeling bij de bekendmaking van haar kwartaalresultaten. Die waren overigens lager dan verwacht: de winst was met 138 miljoen euro 15% lager dan wat de analisten hadden voorspeld. De omzet strandde op 5,26 miljard euro en Philips liet weten dat dat voor de rest van 2011 nog lager kan liggen. De aardbeving en tsunami in Japan hebben de productie en verscheping van onderdelen immers verstoord. 

 

TPV Technology, een Hongkongse producent van monitors en LCD-schermen, moet er nu alvast voor zorgen dat de tv-afdeling weer winstgevend wordt. Een makkelijke opdracht gaat dat niet zijn, aangezien de afdeling een voorspeld verlies van 100 tot 120 miljoen euro zal kennen.

 

Philips gaat haar tv-afdeling afstaan aan het Chinese TPV Technology. Beide bedrijven zullen een joint venture oprichten, die de televisietoestellen van Philips zal maken en verkopen. Het Nederlandse bedrijf krijgt in de joint venture een belang van 30%. De rest komt in handen van TPV, maar er werden geen andere details bekendgemaakt.

 

Philips kwam met deze mededeling bij de bekendmaking van haar kwartaalresultaten. Die waren overigens lager dan verwacht: de winst was met 138 miljoen euro 15% lager dan wat de analisten hadden voorspeld. De omzet strandde op 5,26 miljard euro en Philips liet weten dat dat voor de rest van 2011 nog lager kan liggen. De aardbeving en tsunami in Japan hebben de productie en verscheping van onderdelen immers verstoord. 

 

TPV Technology, een Hongkongse producent van monitors en LCD-schermen, moet er nu alvast voor zorgen dat de tv-afdeling weer winstgevend wordt. Een makkelijke opdracht gaat dat niet zijn, aangezien de afdeling een voorspeld verlies van 100 tot 120 miljoen euro zal kennen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.