Plus wint omzet, maar verliest nettowinst

De supermarkten van Plus hebben hun omzet in 2010 met 1,9 procent zien toenemen tot 1,91 miljard euro. De coöperatieve vereniging achter de winkel, Sperwer, moest de leden echter wel financieel vaker bijstaan en enkele incidentele lasten nemen met betrekking tot de ontwikkeling van nieuwe vestigingspunten. Daardoor daalde de nettowinst van Sperwer met 8,6 miljoen euro naar 3,5 miljoen euro.

 

Plus is bezig met een herpositionering, waarbij sterker wordt ingezet op ondernemerschap en service. Die wordt ondersteund met een nieuwe reclamecampagne. Ook wil de formule scoren met een groter assortiment uit de buurt, het zogenoemde streekassortiment. In totaal beschikt de formule over 269 winkels. Die kenden qua omzet vooral een sterk tweede deel van het jaar, onder meer door de succesvolle actie rond het WK voetbal met juichbandjes.

 

De directie van Plus doet geen uitspraken over de resultaten voor het lopende jaar. Het moeizame economische klimaat zal ook dit jaar aanhouden, verwacht Sperwer. In elk geval zijn dit jaar minder lasten voorzien voor ondersteuning van aangesloten winkels. 

De supermarkten van Plus hebben hun omzet in 2010 met 1,9 procent zien toenemen tot 1,91 miljard euro. De coöperatieve vereniging achter de winkel, Sperwer, moest de leden echter wel financieel vaker bijstaan en enkele incidentele lasten nemen met betrekking tot de ontwikkeling van nieuwe vestigingspunten. Daardoor daalde de nettowinst van Sperwer met 8,6 miljoen euro naar 3,5 miljoen euro.

 

Plus is bezig met een herpositionering, waarbij sterker wordt ingezet op ondernemerschap en service. Die wordt ondersteund met een nieuwe reclamecampagne. Ook wil de formule scoren met een groter assortiment uit de buurt, het zogenoemde streekassortiment. In totaal beschikt de formule over 269 winkels. Die kenden qua omzet vooral een sterk tweede deel van het jaar, onder meer door de succesvolle actie rond het WK voetbal met juichbandjes.

 

De directie van Plus doet geen uitspraken over de resultaten voor het lopende jaar. Het moeizame economische klimaat zal ook dit jaar aanhouden, verwacht Sperwer. In elk geval zijn dit jaar minder lasten voorzien voor ondersteuning van aangesloten winkels. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top