Plus wint omzet, maar verliest nettowinst

De supermarkten van Plus hebben hun omzet in 2010 met 1,9 procent zien toenemen tot 1,91 miljard euro. De coöperatieve vereniging achter de winkel, Sperwer, moest de leden echter wel financieel vaker bijstaan en enkele incidentele lasten nemen met betrekking tot de ontwikkeling van nieuwe vestigingspunten. Daardoor daalde de nettowinst van Sperwer met 8,6 miljoen euro naar 3,5 miljoen euro.

 

Plus is bezig met een herpositionering, waarbij sterker wordt ingezet op ondernemerschap en service. Die wordt ondersteund met een nieuwe reclamecampagne. Ook wil de formule scoren met een groter assortiment uit de buurt, het zogenoemde streekassortiment. In totaal beschikt de formule over 269 winkels. Die kenden qua omzet vooral een sterk tweede deel van het jaar, onder meer door de succesvolle actie rond het WK voetbal met juichbandjes.

 

De directie van Plus doet geen uitspraken over de resultaten voor het lopende jaar. Het moeizame economische klimaat zal ook dit jaar aanhouden, verwacht Sperwer. In elk geval zijn dit jaar minder lasten voorzien voor ondersteuning van aangesloten winkels. 

De supermarkten van Plus hebben hun omzet in 2010 met 1,9 procent zien toenemen tot 1,91 miljard euro. De coöperatieve vereniging achter de winkel, Sperwer, moest de leden echter wel financieel vaker bijstaan en enkele incidentele lasten nemen met betrekking tot de ontwikkeling van nieuwe vestigingspunten. Daardoor daalde de nettowinst van Sperwer met 8,6 miljoen euro naar 3,5 miljoen euro.

 

Plus is bezig met een herpositionering, waarbij sterker wordt ingezet op ondernemerschap en service. Die wordt ondersteund met een nieuwe reclamecampagne. Ook wil de formule scoren met een groter assortiment uit de buurt, het zogenoemde streekassortiment. In totaal beschikt de formule over 269 winkels. Die kenden qua omzet vooral een sterk tweede deel van het jaar, onder meer door de succesvolle actie rond het WK voetbal met juichbandjes.

 

De directie van Plus doet geen uitspraken over de resultaten voor het lopende jaar. Het moeizame economische klimaat zal ook dit jaar aanhouden, verwacht Sperwer. In elk geval zijn dit jaar minder lasten voorzien voor ondersteuning van aangesloten winkels. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top