Populariteit Moederdag neemt af

De populariteit van Moederdag is aan het afnemen. Vergeleken met zes jaar geleden is het aantal mensen dat aan Moederdag doet gedaald van 78,3 naar 62,4 procent.Het aankoopbedrag voor cadeaus neemt wel toe. Gemiddeld zijn consumenten van plan 34 euro uit te geven, 2,6 procent meer dan vorig jaar.

 

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Q&A Research & Consultancy onder 1400 consumenten. Het meest wordt besteed aan de partner (43,30 euro), moeders krijgen gemiddeld voor 22,50 euro aan bloemen en presentjes, terwijl aan schoonmoeders zo'n 19 euro wordt besteed.

 

an degenen die een cadeau kopen (81 procent) is dat in de meeste gevallen voor de eigen moeder (76 procent), gevolgd door schoonmoeders (30 procent) en de partner (26 procent). Het aantal gekochte cadeaus blijft met gemiddeld 1,84 vrijwel gelijk aan vorig jaar. Toen waren dit er 1,86.Net zoals afgelopen jaren doen consumenten hun aankopen voor Moederdag vaak op het laatste moment.

De populariteit van Moederdag is aan het afnemen. Vergeleken met zes jaar geleden is het aantal mensen dat aan Moederdag doet gedaald van 78,3 naar 62,4 procent.Het aankoopbedrag voor cadeaus neemt wel toe. Gemiddeld zijn consumenten van plan 34 euro uit te geven, 2,6 procent meer dan vorig jaar.

 

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Q&A Research & Consultancy onder 1400 consumenten. Het meest wordt besteed aan de partner (43,30 euro), moeders krijgen gemiddeld voor 22,50 euro aan bloemen en presentjes, terwijl aan schoonmoeders zo'n 19 euro wordt besteed.

 

an degenen die een cadeau kopen (81 procent) is dat in de meeste gevallen voor de eigen moeder (76 procent), gevolgd door schoonmoeders (30 procent) en de partner (26 procent). Het aantal gekochte cadeaus blijft met gemiddeld 1,84 vrijwel gelijk aan vorig jaar. Toen waren dit er 1,86.Net zoals afgelopen jaren doen consumenten hun aankopen voor Moederdag vaak op het laatste moment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bart Smit wordt in België dan toch niet Intertoys

28/06/2017

De Blokker Holding heeft de ombouw van speelgoedketen Bart Smit naar zusterketen Intertoys in België stopgezet. De ombouw werd in april al tijdelijk gestaakt, omdat de naamsbekendheid van Intertoys in België te laag was.

Kinnevik en Rocket Internet verkopen aandeel in Lazada

28/06/2017

Zowel Kinnevik als Rocket Internet doen hun laatste aandelen in het Aziatische Lazada van de hand. Allebei verkopen ze hun aandelen aan het Chinese Alibaba, dat zo in één klap nog eens 12,4% van het bedrijf in handen krijgt.

E-commerce in Europa blijft sterk groeien

27/06/2017

In het European Ecommerce Report 2017, een gezamenlijk rapport van Ecommerce Europe, EuroCommerce en de Ecommerce Foundation, wordt gesteld dat ook in 2017 e-commerce in Europa zal blijven groeien: vooral dan in Centraal- en Oost-Europa.

Hema kruipt uit het dal

27/06/2017

De Nederlandse winkelketen Hema is eindelijk een beetje uit het dal aan het kruipen. Dat blijkt uit de cijfers die het bedrijf vrij gaf voor het eerste kwartaal van 2017: daarin steeg de omzet en daalde het nettoverlies.

Holland & Barrett in Russische handen

26/06/2017

Voor het weekend kwam het nieuws naar buiten dat AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, interesse zou hebben in een overname van Holland & Barrett. Nu heeft eigenaar Carlyle het bedrijf echter verkocht aan een Russische miljardair.

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

26/06/2017

De Nederlandse winkelketen Action heeft nabij Mannheim zijn eerste Duitse distributiecentrum geopend. Dat centrum wordt verantwoordelijk voor de bevoorrading van Duitsland, Oostenrijk en een deel van Frankrijk.

Back to top