Populariteit Moederdag neemt af

De populariteit van Moederdag is aan het afnemen. Vergeleken met zes jaar geleden is het aantal mensen dat aan Moederdag doet gedaald van 78,3 naar 62,4 procent.Het aankoopbedrag voor cadeaus neemt wel toe. Gemiddeld zijn consumenten van plan 34 euro uit te geven, 2,6 procent meer dan vorig jaar.

 

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Q&A Research & Consultancy onder 1400 consumenten. Het meest wordt besteed aan de partner (43,30 euro), moeders krijgen gemiddeld voor 22,50 euro aan bloemen en presentjes, terwijl aan schoonmoeders zo'n 19 euro wordt besteed.

 

an degenen die een cadeau kopen (81 procent) is dat in de meeste gevallen voor de eigen moeder (76 procent), gevolgd door schoonmoeders (30 procent) en de partner (26 procent). Het aantal gekochte cadeaus blijft met gemiddeld 1,84 vrijwel gelijk aan vorig jaar. Toen waren dit er 1,86.Net zoals afgelopen jaren doen consumenten hun aankopen voor Moederdag vaak op het laatste moment.

De populariteit van Moederdag is aan het afnemen. Vergeleken met zes jaar geleden is het aantal mensen dat aan Moederdag doet gedaald van 78,3 naar 62,4 procent.Het aankoopbedrag voor cadeaus neemt wel toe. Gemiddeld zijn consumenten van plan 34 euro uit te geven, 2,6 procent meer dan vorig jaar.

 

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Q&A Research & Consultancy onder 1400 consumenten. Het meest wordt besteed aan de partner (43,30 euro), moeders krijgen gemiddeld voor 22,50 euro aan bloemen en presentjes, terwijl aan schoonmoeders zo'n 19 euro wordt besteed.

 

an degenen die een cadeau kopen (81 procent) is dat in de meeste gevallen voor de eigen moeder (76 procent), gevolgd door schoonmoeders (30 procent) en de partner (26 procent). Het aantal gekochte cadeaus blijft met gemiddeld 1,84 vrijwel gelijk aan vorig jaar. Toen waren dit er 1,86.Net zoals afgelopen jaren doen consumenten hun aankopen voor Moederdag vaak op het laatste moment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc van de hand gedaan. De keten komt in de handen van een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist de groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

14/08/2017

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Back to top