Populariteit Moederdag neemt af

De populariteit van Moederdag is aan het afnemen. Vergeleken met zes jaar geleden is het aantal mensen dat aan Moederdag doet gedaald van 78,3 naar 62,4 procent.Het aankoopbedrag voor cadeaus neemt wel toe. Gemiddeld zijn consumenten van plan 34 euro uit te geven, 2,6 procent meer dan vorig jaar.

 

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Q&A Research & Consultancy onder 1400 consumenten. Het meest wordt besteed aan de partner (43,30 euro), moeders krijgen gemiddeld voor 22,50 euro aan bloemen en presentjes, terwijl aan schoonmoeders zo'n 19 euro wordt besteed.

 

an degenen die een cadeau kopen (81 procent) is dat in de meeste gevallen voor de eigen moeder (76 procent), gevolgd door schoonmoeders (30 procent) en de partner (26 procent). Het aantal gekochte cadeaus blijft met gemiddeld 1,84 vrijwel gelijk aan vorig jaar. Toen waren dit er 1,86.Net zoals afgelopen jaren doen consumenten hun aankopen voor Moederdag vaak op het laatste moment.

De populariteit van Moederdag is aan het afnemen. Vergeleken met zes jaar geleden is het aantal mensen dat aan Moederdag doet gedaald van 78,3 naar 62,4 procent.Het aankoopbedrag voor cadeaus neemt wel toe. Gemiddeld zijn consumenten van plan 34 euro uit te geven, 2,6 procent meer dan vorig jaar.

 

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Q&A Research & Consultancy onder 1400 consumenten. Het meest wordt besteed aan de partner (43,30 euro), moeders krijgen gemiddeld voor 22,50 euro aan bloemen en presentjes, terwijl aan schoonmoeders zo'n 19 euro wordt besteed.

 

an degenen die een cadeau kopen (81 procent) is dat in de meeste gevallen voor de eigen moeder (76 procent), gevolgd door schoonmoeders (30 procent) en de partner (26 procent). Het aantal gekochte cadeaus blijft met gemiddeld 1,84 vrijwel gelijk aan vorig jaar. Toen waren dit er 1,86.Net zoals afgelopen jaren doen consumenten hun aankopen voor Moederdag vaak op het laatste moment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Bijenkorf sluit eigen distributiecentrum in Woerden

12/01/2018

De Bijenkorf gaat zijn eigen distributiecentrum in Woerden sluiten. De sluiting staat gepland voor midden volgend jaar en kost 143 werknemers hun baan. De Bijenkorf gaat de taken van het distributiecentrum uitbesteden.

Europa wil belasting op plastic zakjes

11/01/2018

Nadat verschillende lidstaten al verschillende maatregelen hebben genomen om het gebruik van plastic zakjes terug te dringen, denkt de Europese Unie er nu aan om een algehele belasting op plastic zakjes in te voeren.

Amazon wil nieuw magazijn vlakbij Belgische en Nederlandse grens

10/01/2018

De Amerikaanse webshop Amazon gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in het Duitse Mönchengladbach. Het nieuwe magazijn ligt vlakbij de Nederlandse en Belgische grens en zal dus waarschijnlijk gebruikt worden om aan die markten leveren.

Back to top