Populariteit Moederdag neemt af

De populariteit van Moederdag is aan het afnemen. Vergeleken met zes jaar geleden is het aantal mensen dat aan Moederdag doet gedaald van 78,3 naar 62,4 procent.Het aankoopbedrag voor cadeaus neemt wel toe. Gemiddeld zijn consumenten van plan 34 euro uit te geven, 2,6 procent meer dan vorig jaar.

 

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Q&A Research & Consultancy onder 1400 consumenten. Het meest wordt besteed aan de partner (43,30 euro), moeders krijgen gemiddeld voor 22,50 euro aan bloemen en presentjes, terwijl aan schoonmoeders zo'n 19 euro wordt besteed.

 

an degenen die een cadeau kopen (81 procent) is dat in de meeste gevallen voor de eigen moeder (76 procent), gevolgd door schoonmoeders (30 procent) en de partner (26 procent). Het aantal gekochte cadeaus blijft met gemiddeld 1,84 vrijwel gelijk aan vorig jaar. Toen waren dit er 1,86.Net zoals afgelopen jaren doen consumenten hun aankopen voor Moederdag vaak op het laatste moment.

De populariteit van Moederdag is aan het afnemen. Vergeleken met zes jaar geleden is het aantal mensen dat aan Moederdag doet gedaald van 78,3 naar 62,4 procent.Het aankoopbedrag voor cadeaus neemt wel toe. Gemiddeld zijn consumenten van plan 34 euro uit te geven, 2,6 procent meer dan vorig jaar.

 

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Q&A Research & Consultancy onder 1400 consumenten. Het meest wordt besteed aan de partner (43,30 euro), moeders krijgen gemiddeld voor 22,50 euro aan bloemen en presentjes, terwijl aan schoonmoeders zo'n 19 euro wordt besteed.

 

an degenen die een cadeau kopen (81 procent) is dat in de meeste gevallen voor de eigen moeder (76 procent), gevolgd door schoonmoeders (30 procent) en de partner (26 procent). Het aantal gekochte cadeaus blijft met gemiddeld 1,84 vrijwel gelijk aan vorig jaar. Toen waren dit er 1,86.Net zoals afgelopen jaren doen consumenten hun aankopen voor Moederdag vaak op het laatste moment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top